Gå til innhold

Straff pga dårlig oppførsel

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min har tendens å være frekk i munn, men det har blitt mye bedre det siste året. Han liker å tøffe seg når andre er til stedet. 

Fotball og treninger betyr alt for han. I dag før treningen var han veldig ufin og provoserende. Med en venn til stedet. Selv om jeg sa at han må snakke skikkelig sluttet han ikke. samboeren min merket det og sa til han at man snakker ikke sånn med moren sin. Han bare smilte ironisk. 

Han fikk ikke gå på trening i dag. Verden raste sammen og han gråt og hylte. Jeg sa bare at den type kommunikasjon og oppførsel er uakseptabelt i vårt hus. Han er 10 år. Samboeren min synes at man løser ikke problemer med konsekvenser.

Hva er deres mening ?

Anonymkode: 7ccf4...a41

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du handlet helt rett. Han passer nok bedre på munnen neste gang.

Anonymkode: 50a55...2d9

• Liker 13
Skrevet

Helt innenfor. Hadde gjort det samme selv.

• Liker 6
Gjest Jessica
Skrevet

Spørs hva han sa. Jeg hadde nok gitt han konsekvenser, men ikke foran andre barn. Poenget er jo at du skal lære han å respektere andre ikke sant? 

Tap av goder og straff som kan matche handlingen. Himler han med øynene og hadde frekk holdning så syns jeg at den straffen du ga var for hard 

Skrevet (endret)

Kan han ikke oppføre seg så må han jo få konsekvenser. Hva i all verden mente samboeren din dere skulle gjøre da, Ingenting?

Endret av FrøkenMånestråle
Skriveleif
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Sitat

Samboeren min synes at man løser ikke problemer med konsekvenser.

Hvis du lurte hvorfor norske barn er drittunger leser du bare denne setning om og om igjen. 

Anonymkode: 77a7a...66a

• Liker 7
Skrevet

Synes du handlet helt rett. Dårlig oppførsel må få konsekvenser som tap av goder. Det er altfor mange foreldre i dag som er redde for å irettesette barna sine. De skal jo ikke være foreldre, men venner.....

Skrevet

Hadde gjort det samme uten å blunke. Handlinger får konsekvenser.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Gi han en time out, sittende på en krakk i entreen

Anonymkode: e209a...c27

AnonymBruker
Skrevet

Dårlig oppførsel får konsekvenser. Å når han er 10 så skjønner han det, så da er det hans valg. 

Anonymkode: aca11...e15

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du handlet helt rett. Noe må skje når han ikke hører på deg, ellers lærer han bare at han kan gjøre som han vil uten konsekvenser. Sånt blir det dårlige mennesker av.

Anonymkode: 8594b...f99

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig bør dere gi sanksjoner mot dårlig oppførsel. Men viktig at dere snakker ut om hvorfor når han har roet seg. Viktig at han skjønner at du gjør dette for å sette grenser, ikke for å hevne deg for hva han sa.

At sønnen din bare ble mer sinna er ikke et tegn på at konsekvenser ikke funker, bare at han prøver å motarbeide dem og se om du gir etter eller gir opp hvis han blir enda mer umulig av at du setter grenser. På noen barn går dette raskt over, på andre barn tar det tid og man må jobbe systematisk med dette. Jo mer et barn motsier seg grensene som settes, desto mer trenger de dem.

Anonymkode: 166bf...925

AnonymBruker
Skrevet

Er det en greie for gutter rundt 10 år og yppe seg? Broren min fyller 11 i mai og herregud han blir mer og mer drittsekk for hver dag. Han har begynt å heve stemmen og true meg til og med. Foreldrene mine bare lar han snakke i vei og så lenge ingen svarer han går han lei og holder kjeft, men jeg klarer ikke ignorere frekkheten hans og vi lager store krangler. Uansett når han hever stemmen og kommer med trusler, da får han konsekvenser. Foreldrene mine har hittil tatt fra han Ipad'en flere ganger hvor han ikke har fått den tilbake på dager. 

Anonymkode: 62637...1e6

Skrevet

Jeg synes du gjorde helt riktig.  Det skal selvfølgelig gi konsekvenser når en oppfører seg dårlig.  Husk bare på å gjenta dersom det skjer igjen.  Viktig å ikke gi etter når man som forelder først har satt en grense. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Gi han en time out, sittende på en krakk i entreen

Anonymkode: e209a...c27

Ganske urealistisk å tro at det funker på en så stor unge. Min 11åring er nå nesten sterkere enn meg, hadde jeg krevd timeout hadde barnet bare himlet med øynene og gått. Innskrenking av goder som besøk av venner o.l fungerer derimot veldig godt, sånn som TS gjorde i denne saken. Helt korrekt tenker jeg. 

Anonymkode: 58659...77d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...