AnonymBruker Skrevet 26. april 2016 #1 Del Skrevet 26. april 2016 Har så stiv nakke, og de siste dagene har jeg også fått litt hodepine pga nakken. Synes ikke varmepute hjelper noe særlig. Har sittet mye siste tiden pga studier og bøyer meg da fremover. Kan ikke trene for tiden pga kraftig astma, så det er vel også litt derfor. Hadde jeg kunne trent hadde det vært så mye enklere. Noen som har gode tips eller øvelser jeg kan gjøre som ikke krever at pulsen (og dermed respirasjonen min) økes så mye? Noen slags tøyeøvelser kanskje? Anonymkode: 5743c...bca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2016 #2 Del Skrevet 26. april 2016 Google er din venn: https://www.google.no/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&es_th=1&ie=UTF-8#q=styrke%C3%B8velser%20nakke Anonymkode: 8d355...13a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 26. april 2016 #3 Del Skrevet 26. april 2016 Du kan da vel løste vekter selv om du har asthma? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2016 #4 Del Skrevet 26. april 2016 3 timer siden, ambivalentReaction skrev: Du kan da vel løste vekter selv om du har asthma? Jeg vet ikke med deg, men hos meg øker pulsen når jeg løfter vekter. Jeg kan nærmest ikke gå i trapper engang for jeg har så sterk astma. Så nei. Har drevet med styrkeløft før, så jeg vet veldig godt at jeg ikke kan trene nå Anonymkode: 5743c...bca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2016 #5 Del Skrevet 26. april 2016 Har du ikke medisiner da? Anonymkode: 02f6b...95c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2016 #6 Del Skrevet 26. april 2016 Er du bevisst på holdningen din? Anonymkode: b320c...77c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mona Lisa 2013 Skrevet 27. april 2016 #7 Del Skrevet 27. april 2016 Hei, her er noen øvelser ("5 gode øvelser for vonde skuldre") du kan prøve hvertfall - de er rettet mest mot skuldre og brystrygg for å få en "sterkere plattform" for nakken. Utdrag fra artikkelen: Sitat De følgende øvelsene dekker aktivering og styrking av samtlige rotator cuff muskler (skulderstabilitetsmuskulaturen) og også endel holdningsmuskulatur. Så med disse øvelsene vil du ikke bare få bedre skulderfunksjon, men også forbedret holdning – en dobbel gevinst der altså. Kilde: Vondt.net - 5 gode øvelser for vonde skuldre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flua Skrevet 27. april 2016 #8 Del Skrevet 27. april 2016 Jeg holder min vonde nakke i sjakk med jevnlige besøk hos kiropraktor, og yogaøvelser for stiv nakke. Hvis du søker på Youtube på stiv nakke, så finner du mange gode øvelser der. (Yoga for neck) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bill Makatowicz Skrevet 4. juli 2016 #9 Del Skrevet 4. juli 2016 Den April 26, 2016 at 22.37, AnonymBruker skrev: Har så stiv nakke, og de siste dagene har jeg også fått litt hodepine pga nakken. Synes ikke varmepute hjelper noe særlig. Har sittet mye siste tiden pga studier og bøyer meg da fremover. Kan ikke trene for tiden pga kraftig astma, så det er vel også litt derfor. Hadde jeg kunne trent hadde det vært så mye enklere. Noen som har gode tips eller øvelser jeg kan gjøre som ikke krever at pulsen (og dermed respirasjonen min) økes så mye? Noen slags tøyeøvelser kanskje? Anonymkode: 5743c...bca Hei! Dette her må jeg svar på! Jeg har hatt akkurat samme problem selv, så jeg har en ganske brukbar erfaring å komme med. Når det gjelder trening, så kan du jo vurdere svømming og strekking i etterkant. Strekking fungerer en del bedre når du er varm i kroppen. Du trenger ikke å svømme mer enn 20 -30 minutter i rolig tempo før du er varm. Problemet med kiropraktikk er at man retter opp skjevhet i skjelettet, men ofte er det spenninger i musklene som gjør at skjelettet siger ut over tid. Dersom man kun retter opp skjelettet vil det gå relativt kort tid før en ny korreksjon må gjøres. Dersom man gjør mange korreksjoner vil de strukturene i kroppen som knekkes opp etter hvert bli slappe. Når disse er blitt slappe kreves det en del trening for at de skal komme tilbake til sin naturlige tilstand. Derfor vil jeg ikke anbefale kiropraktikk. Jeg slet med samme problemet selv, og har vært gjennom mølle med kiropraktikk og fysioterapeuter selv. Løsningen for meg ble thai-massasje og strekkøvelser. Thai-massasje egner seg veldig godt til å løsne opp knuter og problemer i nakke og rygg. For min del fant jeg ikke thai-massasje det var kvalitet nok over før jeg dro til Asia. Jeg var så heldig at jeg ble kjent med en doktor i thai tradisjonell medisin, som i tillegg hadde fått opplæring i en tradisjon som har gått fra far til sønn i flere tusen år. I samarbeid med ham utviklet jeg 8 strekkøvelser for nakke og rygg, da ikke noe av det som var på nett fungerte for meg. Nå er jeg stort sett helt frisk. Jeg må gjøre disse strekkøvelsene 1-2 ganger om dagen, og jeg må ha en thai-massasje hver 4-5 måned. Dersom du bor i Norge, så vil du nok kunne finne en massør som kan holde ting ved like dersom du tar massasje en gang i måneden, men du er nødt til å finne en skikkelig guru hvis du skal bli frisk av problemene. Sånne type problemer er nemlig mye enklere å holde i sjakk hvis du ligger litt i forkant av problemet. Håper dette hjelper. Info om thaimassasje: www.bli-kvitt-migrenen.no/thaimassasje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenda Skrevet 4. juli 2016 #10 Del Skrevet 4. juli 2016 Yoga, tai chi/qi qong(?) og meditasjone Disse tingene er rolige og avslappende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2016 #11 Del Skrevet 4. juli 2016 Forebygg ved å se på måten du sitter på. Ikke bøy deg fremover. Støtt heller opp bøkene slik at du kan lese uten å bøye deg. Jeg får også utrolig vondt i nakken om jeg sitter og ser på noe som ligger flatt på bordet foran meg. Jeg må alltid støtte opp med andre bøker/penal/bokstativ, da går ting så meget bedre. Ta ellers mye pauser, rull på nakke og skuldre, vri hodet fra side til side, strekk armene over hodet (tenk woo woo party). Og få hjelp av legen til astmaen din. Det høres ekstremt ut at du ikke engang kan løfte litt lette vekter uten å få astmaproblemer. Anonymkode: 57689...59a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå