AnonymBruker Skrevet 26. april 2016 #1 Skrevet 26. april 2016 Jenta mi på 9 år, har begynt å tygge på slt mulig rart. Er det en uvane hun har fått eller tvangstanker? Har bestilt time hos legen får å drøfte problemet. Ville bare høre andre med erfaring. Hun er ellers veldig blid jente. Anonymkode: 520cd...604
AnonymBruker Skrevet 26. april 2016 #2 Skrevet 26. april 2016 Min 6,5-åring gjør dette av og til på klær. Vi sier da til ham at han må spare tennene sine til maten heller (det er jo derfor man har fått tenner), og at det er dumt å gjøre slikt siden klærne blir fort ødelagte da, og det koster penger å kjøpe nye klær. Anonymkode: 21d93...2d6
AnonymBruker Skrevet 26. april 2016 #3 Skrevet 26. april 2016 Jenta mi på 8 tygger hull i bambusgensrene sine. Jeg får fnatt! Det virker ikke som hun er helt oppmerksom på det heller.. (Selv tygget jeg på håret mitt i den alderen..) Anonymkode: c0428...3c7
ajarRun Skrevet 26. april 2016 #4 Skrevet 26. april 2016 Oral fixation, Freud skrev masse om det. Det er visst derfor folk begynner å røyke, fordi de trenger et substitutt for sin mors brystvorte. Det er helt ufarlig og helt normalt.
sonush Skrevet 26. april 2016 #5 Skrevet 26. april 2016 Jeg regner med at dere har sjekket for at hun ikke har noen mangler ift vitaminer / mineraler? Min bror pleide for mange herrens år siden å tygge den hvite "svampaktige" delen under vegg til vegg teppe, slik det var i gamle dager. Han pleide å ta opp fra de ene kanten og tygde og spise den. Vi prøvde å stoppe han, men bare fortsatte. Det viste seg at det var et eller annet (husker ikke hva) som han manglet, noe som viste seg på blodprøver. Var det calcium eller magnesium eller noe annet tro?? Han gikk på det en periode, og etter det sluttet han med dette. Jeg snakker 15-20 år siden.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2016 #6 Skrevet 26. april 2016 43 minutter siden, sonush skrev: Jeg regner med at dere har sjekket for at hun ikke har noen mangler ift vitaminer / mineraler? Min bror pleide for mange herrens år siden å tygge den hvite "svampaktige" delen under vegg til vegg teppe, slik det var i gamle dager. Han pleide å ta opp fra de ene kanten og tygde og spise den. Vi prøvde å stoppe han, men bare fortsatte. Det viste seg at det var et eller annet (husker ikke hva) som han manglet, noe som viste seg på blodprøver. Var det calcium eller magnesium eller noe annet tro?? Han gikk på det en periode, og etter det sluttet han med dette. Jeg snakker 15-20 år siden. Ja hun har jo hatt kalsium mangel, så skal få sjekket det ut. Takk for super tips. Anonymkode: 520cd...604
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #9 Skrevet 8. mai 2016 12 minutter siden, sonush skrev: Hei hvordan ble det? Fikk du sjekket? Har time om tre dager Anonymkode: 520cd...604
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #11 Skrevet 9. mai 2016 Dette var interessant. Har et vennepar med en sønn på 9 år som tygger på klær. Han har ADHD/Tourettes og lever ganske isolert, og jeg tror foreldrene har konkludert med at tyggingen er relatert til diagnosene. Men kanskje det kan være kalsium/magnesium? Anonymkode: 3bc79...ab0
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #12 Skrevet 9. mai 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette var interessant. Har et vennepar med en sønn på 9 år som tygger på klær. Han har ADHD/Tourettes og lever ganske isolert, og jeg tror foreldrene har konkludert med at tyggingen er relatert til diagnosene. Men kanskje det kan være kalsium/magnesium? Anonymkode: 3bc79...ab0 Hvorfor har du skrevet ADHD/Tourettes, det er to forskjellige ting, er det ikke? Hvordan har foreldrene bare konkludert det? De må jo ha hatt fagpersoner som har utredet han for ADHD? Eventuelt lærere som også har merket tyggingen? Anonymkode: 520cd...604
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #13 Skrevet 9. mai 2016 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor har du skrevet ADHD/Tourettes, det er to forskjellige ting, er det ikke? Hvordan har foreldrene bare konkludert det? De må jo ha hatt fagpersoner som har utredet han for ADHD? Eventuelt lærere som også har merket tyggingen? Anonymkode: 520cd...604 Fordi han har begge diagnosene....tyggingen kan jo ha kommet lenge etter diagnoseringen, og de har trodd at det var pga indre uro som følge av diagnosene. Anonymkode: 3bc79...ab0
sonush Skrevet 9. mai 2016 #14 Skrevet 9. mai 2016 Den 26 April 2016 at 20.52, sonush skrev: Jeg regner med at dere har sjekket for at hun ikke har noen mangler ift vitaminer / mineraler? Min bror pleide for mange herrens år siden å tygge den hvite "svampaktige" delen under vegg til vegg teppe, slik det var i gamle dager. Han pleide å ta opp fra de ene kanten og tygde og spise den. Vi prøvde å stoppe han, men bare fortsatte. Det viste seg at det var et eller annet (husker ikke hva) som han manglet, noe som viste seg på blodprøver. Var det calcium eller magnesium eller noe annet tro?? Han gikk på det en periode, og etter det sluttet han med dette. Jeg snakker 15-20 år siden. Det er jeg som skrev om broren min. 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette var interessant. Har et vennepar med en sønn på 9 år som tygger på klær. Han har ADHD/Tourettes og lever ganske isolert, og jeg tror foreldrene har konkludert med at tyggingen er relatert til diagnosene. Men kanskje det kan være kalsium/magnesium? Anonymkode: 3bc79...ab0 Det som var sant for broren min, trenger ikke være riktig for andre. Legen hans sa at når kroppen mangler noe så prøver den å få tak i det på annen måte. Så de sjekket for div vitaminer og mineraler. Husker ikke hva som manglet, men han gikk på et sånt kur og etterhvert sluttet med teppespising. MEN når det gjelder deres sak så kan det være en annen årsak. OCD, epileptisk anfall eller annen diagnoserelatert.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #15 Skrevet 9. mai 2016 29 minutter siden, sonush skrev: Det er jeg som skrev om broren min. Det som var sant for broren min, trenger ikke være riktig for andre. Legen hans sa at når kroppen mangler noe så prøver den å få tak i det på annen måte. Så de sjekket for div vitaminer og mineraler. Husker ikke hva som manglet, men han gikk på et sånt kur og etterhvert sluttet med teppespising. MEN når det gjelder deres sak så kan det være en annen årsak. OCD, epileptisk anfall eller annen diagnoserelatert. Det gir jo absolutt mening det, og hvis det skulle vise seg at ungen mangler noe, så kan det jo i det minste bidra til lettelse av symptomer. Bør jo ikke utelukke ting. Anonymkode: 3bc79...ab0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå