Jens Skrevet 26. april 2016 #1 Skrevet 26. april 2016 Jeg har jo lagt ut en tråd om at vi skal gi vår elskede lille hund tilbake til oppdretter. Jeg er ganske sikker på at det blir det beste for alle, men sliter skikkelig. Jeg er helt knust. Jeg er så redd hun kommer til å savne sitt gamle liv, og ikke klarer å tilpasse seg sin nye flokk. Noen som vil gi meg noen råd, oppmuntrende ord før jeg gråter meg sønder og sammen?
AnonymBruker Skrevet 26. april 2016 #2 Skrevet 26. april 2016 4 timer siden, Jens skrev: Jeg har jo lagt ut en tråd om at vi skal gi vår elskede lille hund tilbake til oppdretter. Jeg er ganske sikker på at det blir det beste for alle, men sliter skikkelig. Jeg er helt knust. Jeg er så redd hun kommer til å savne sitt gamle liv, og ikke klarer å tilpasse seg sin nye flokk. Noen som vil gi meg noen råd, oppmuntrende ord før jeg gråter meg sønder og sammen? Jeg må nok være så ærlig å si at jeg ikke aner noe om hvordan dette er. Har aldri hatt hund selv heller.... MEN det jeg kan si er at dette kommer til å gå helt bra, det er forferdelig trist nå og i en periode fremover, men det går over. Søsteren min måtte gjøre det samme og var helt knust. Men de fikk ny hund, en annen rase og da gikk det med tid og stunder over... Og de tenker ikke noe mer på valpen de hadde før. Nå vet ikke jeg om dere skal ha noen ny hund, men likevel... Om det i det hele tatt hjelper, så kan jeg fortelle deg at det går over <3 Og hunden vil mest sannsynlig få det helt bra <3 (Om jeg kan relatere det til noe selvopplevd... Når du snakker om at du er redd for at hunden ikke skal klare å tilpasse seg: som sagt har jeg ikke hatt hund, men jeg har en katt som jeg tok til meg i fjor vår. Oppnådde en helt fantastisk tilknytning med den, som forandret livet mitt helt (og selvsagt hans også siden han hadde vært på loffen). Så skulle jeg reise bort tre måneder og var redd for hvordan pus skulle takle det hjemme hos mine foreldre. Når jeg kom hjem så var han ikke den samme pusen lengre, han tok meg i mot med masse nuss og klem men så var tilknytningen bare borte. Jeg var veldig trist pga dette i lang tid, men så gikk det noen måneder og sakte men sikkert så ble pusen sitt gamle jeg i forhold til meg igjen. Så det er klart, det kan være sårt både for oss og for dyra våre å få relasjonene brutt, men i de aller, aller fleste tilfeller så klarer man å bygge seg opp igjen <3 ) Vet at det kanskje ikke blir det samme, men det var det jeg kunne relatere til. Ønsker dere og hunden alt godt <3 Anonymkode: 6671f...a01
Jens Skrevet 26. april 2016 Forfatter #3 Skrevet 26. april 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg må nok være så ærlig å si at jeg ikke aner noe om hvordan dette er. Har aldri hatt hund selv heller.... MEN det jeg kan si er at dette kommer til å gå helt bra, det er forferdelig trist nå og i en periode fremover, men det går over. Søsteren min måtte gjøre det samme og var helt knust. Men de fikk ny hund, en annen rase og da gikk det med tid og stunder over... Og de tenker ikke noe mer på valpen de hadde før. Nå vet ikke jeg om dere skal ha noen ny hund, men likevel... Om det i det hele tatt hjelper, så kan jeg fortelle deg at det går over <3 Og hunden vil mest sannsynlig få det helt bra <3 (Om jeg kan relatere det til noe selvopplevd... Når du snakker om at du er redd for at hunden ikke skal klare å tilpasse seg: som sagt har jeg ikke hatt hund, men jeg har en katt som jeg tok til meg i fjor vår. Oppnådde en helt fantastisk tilknytning med den, som forandret livet mitt helt (og selvsagt hans også siden han hadde vært på loffen). Så skulle jeg reise bort tre måneder og var redd for hvordan pus skulle takle det hjemme hos mine foreldre. Når jeg kom hjem så var han ikke den samme pusen lengre, han tok meg i mot med masse nuss og klem men så var tilknytningen bare borte. Jeg var veldig trist pga dette i lang tid, men så gikk det noen måneder og sakte men sikkert så ble pusen sitt gamle jeg i forhold til meg igjen. Så det er klart, det kan være sårt både for oss og for dyra våre å få relasjonene brutt, men i de aller, aller fleste tilfeller så klarer man å bygge seg opp igjen <3 ) Vet at det kanskje ikke blir det samme, men det var det jeg kunne relatere til. Ønsker dere og hunden alt godt <3 Anonymkode: 6671f...a01 Tusen takk for gode ord:-)
nurcos Skrevet 26. april 2016 #4 Skrevet 26. april 2016 Vet ikke helt om jeg føler at du fortjener noen trøstende ord. Du burde ikke skaffet deg hund i utgangspunktet da du tydeligvis ikke var klar for jobben det innebar med tanke på sosialisering rundt barn. Heldigvis er de fleste hunder ganske tilpasningsdyktige, og klarer seg fint når de blir omplassert, men ikke alle. Håper dette har satt en støkk, og at du ikke anskaffer deg hund igjen. Håper hunden får et fint liv i sitt nye hjem. 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2016 #5 Skrevet 29. april 2016 Den 26. april 2016 at 22.26, nurcos skrev: Vet ikke helt om jeg føler at du fortjener noen trøstende ord. Du burde ikke skaffet deg hund i utgangspunktet da du tydeligvis ikke var klar for jobben det innebar med tanke på sosialisering rundt barn. Heldigvis er de fleste hunder ganske tilpasningsdyktige, og klarer seg fint når de blir omplassert, men ikke alle. Håper dette har satt en støkk, og at du ikke anskaffer deg hund igjen. Håper hunden får et fint liv i sitt nye hjem. Synes det er voldsomt å mene at vedkommende ikke bør skaffe seg hund igjen. Hvem er du til å mene noe slikt? Hva vet du om vedkommende i fremtiden kan tilby hunden det den trenger? Anonymkode: 6671f...a01 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå