Gå til innhold

Samboeren bruker alle våres penge på snus

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

TS jeg tror jeg hadde snakket med han om at du ikke liker forbruket, og om han ikke bryr seg så kan du rett og slett flytte pengene vekk fra kontoen slik at han ikke får tatt de og revurdert hele forholdet. 

Anonymkode: c8064...271

AnonymBruker
Skrevet

Forstår jeg det rett:

Du får lønn, lav inntekt, du bruker disse til felles faste utgifter

Han bruker 3.000 per måned av disse til snus og kaffe

Han får 10.000-20.000 og bruker disse på seg og er tilbakeholden med å handle mat som du også spiser av

?

Dette gidder du vel ikke finne deg i, TS?

Anonymkode: 8139a...852

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor kjøper han kaffe ute? Lag deg selv! 

Og en boks med snus hver dag? Det er jo både ekkelt og unødvendig pengesløseri... 

For en tufs. I stedet for å sløse dine penger på tull så kan han lære seg å spare på sine egne. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sier som andre her, dere har det veldig rotete økonomisk. 

Dere bør opprette to felles kontoer. En til regninger og en til mat. Dere blir enige om beløpet som skal settes inn på begge. Resten er deres private.

Jeg forstår ham på en måte, hvis det er slik at du bruker av hans når ditt kort er tomt og omvendt. Da kan du jo nesten ikke lage regler for dine penger så lenge du har full råderett over hans.

Dere må få dette på plass og blir enige om dere faktisk skal sløse bort penger på snus og kaffe. Hvis han vil det, synes jeg han kan bruke det av egne penger.

Anonymkode: e956b...cc5

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, Mis(s)Understood skrev:

Jeg sitter med ett eneste spørsmål: Hvorfor har han ditt kort og din kode ?

Kaffetrakter og en Sverigetur i måneden vil spare deg for flere 1000 lapper i året.

Du tror at alle bor i nærheten av grensen du kanskje? For meg tar det minst 9 timer å kjøre til Sverige. Vil gjerne se deg sette opp det regnestykke ja. 

Anonymkode: 19808...760

Gjest Wanda Maximoff
Skrevet

Jeg lurer også på hvorfor han har koden din og kan bruke kortet ditt. Why????  

Skrevet (endret)
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du tror at alle bor i nærheten av grensen du kanskje? For meg tar det minst 9 timer å kjøre til Sverige. Vil gjerne se deg sette opp det regnestykke ja. 

Anonymkode: 19808...760

Er du TS? Tror ikke det. 

Kanskje TS har muligheten, - da kan den benyttes.

Om TS ikke har muligheten så er det ikke nor å spare på det.

Hovedspørsmålet glemte du. Det er det som et det interessante:  Hvorfor har han hennes kort og hennes kode ?

Endret av Mis(s)Understood
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...