Metzili Skrevet 26. april 2016 #1 Del Skrevet 26. april 2016 Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr_White Skrevet 26. april 2016 #2 Del Skrevet 26. april 2016 Om de har ligget mørkt og ser bra ut er det sannsynligvis mulig. Hør litt rundt med fotobutikker, det er nok fortsatt noen som har mulighet til å fremkalle dette. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkehjerte Skrevet 26. april 2016 #3 Del Skrevet 26. april 2016 Det kan du absolutt! 😊Morsomt å fremkalle bilder som er tatt for så lenge siden!😄Det koster jo ekstra mht å fremkalle filmruller, men tipper at det sikkert er verdt spenningen! 😀 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2016 #4 Del Skrevet 29. april 2016 Jeg ville absolutt ha fremkaldt dem hvis jeg var deg. Det høres jo kjempespennende ut! Du kan risikere at de har blitt ødelagt, men det er bare én måte å finne ut av. Hvis bildene er litt blasse, så kan du kanskje få de digitalisert og øke kontrasten og prøve å få frem bildene likevel! Anonymkode: 3287c...3f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 29. april 2016 #5 Del Skrevet 29. april 2016 Klart. De tåler mye. Best om de har ligget mørkt og kjølig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2016 #6 Del Skrevet 1. mai 2016 Om ikke du får de fremkalt så jeg akkurat dette innlegget på en blogg. Her får du hvert fall inspirasjon til å bruke negativene uansett ☺😂 og kanskje du får sett hva som er på dem også. http://kreativ.braogbillig.no/2016/03/25/la-minnene-velde-frem-i-lyset/ Anonymkode: b072d...68a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2016 #7 Del Skrevet 1. mai 2016 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om ikke du får de fremkalt så jeg akkurat dette innlegget på en blogg. Her får du hvert fall inspirasjon til å bruke negativene uansett ☺😂 og kanskje du får sett hva som er på dem også. http://kreativ.braogbillig.no/2016/03/25/la-minnene-velde-frem-i-lyset/ Anonymkode: b072d...68a Hvis negativene ser så tydelige ut, så får hun også fremkalt de og få frem bilde. Hvis de har tatt skade av den lange oppbevaringen, så vil negativene være nærmest ensfarget. Men, joda, stilig idé som funker HVIS filmen ikke er ødelagt. Anonymkode: 3287c...3f0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2016 #8 Del Skrevet 1. mai 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Om ikke du får de fremkalt så jeg akkurat dette innlegget på en blogg. Her får du hvert fall inspirasjon til å bruke negativene uansett ☺😂 og kanskje du får sett hva som er på dem også. http://kreativ.braogbillig.no/2016/03/25/la-minnene-velde-frem-i-lyset/ Anonymkode: b072d...68a 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis negativene ser så tydelige ut, så får hun også fremkalt de og få frem bilde. Hvis de har tatt skade av den lange oppbevaringen, så vil negativene være nærmest ensfarget. Men, joda, stilig idé som funker HVIS filmen ikke er ødelagt. Anonymkode: 3287c...3f0 Det er lenge siden det var vanlig med "gammeldags" film, så at terminologien er glemt er ikke så rart. Men å fremkalle er det du gjør for å lage negativene, altså behandlingen filmen får etter eksponering for å få frem bildene og gjøre den mindre lyssensitiv. Hvis filmen ikke lar seg fremkalle får du heller ingen negativer, har du negativer er filmen allerede fremkalt. Det riktige begrepet for å lage bilder av negativene er jeg ikke 100 % sikker på, men jeg tror det rett og slett bare heter å kopiere. Og om du har brukbare negativer er det alltid mulig å lage flere kopier av bildene. Anonymkode: 22d65...5c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2016 #9 Del Skrevet 1. mai 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Om ikke du får de fremkalt så jeg akkurat dette innlegget på en blogg. Her får du hvert fall inspirasjon til å bruke negativene uansett ☺😂 og kanskje du får sett hva som er på dem også. http://kreativ.braogbillig.no/2016/03/25/la-minnene-velde-frem-i-lyset/ Anonymkode: b072d...68a ... og dette er en sikker måte å ødelegge negativene på (jfr. innlegget til Jerry Lee). Vær helt sikker på at de ikke er brukbare til noe annet før du evt. går til dette skrittet. Og bruk det for guds skyld ikke til telyslamper, film er veldig lettantennelig. Anonymkode: 22d65...5c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Metzili Skrevet 1. mai 2016 Forfatter #10 Del Skrevet 1. mai 2016 Takk for svar Jeg har nå fremkallt èn rull. Bildene er litt blasse, men ellers helt fine. Det var mange morsomme og glemte minner som kom frem, så det var veldig koselig. Nå tenker jeg å fremkalle de neste rullene.. det blir spennende å se hva som skjuler seg på de. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2016 #11 Del Skrevet 1. mai 2016 Så moro! Jeg burde ta meg sammen selv, tror det ligger 2-3 ufremkalte ruller et sted i huset her også. Aner ikke fra hvor eller når. Anonymkode: 22d65...5c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2016 #12 Del Skrevet 1. mai 2016 Husk at hvis du får disse bildene inn på data, så kan de fikses så de blir mye tydeligere og finere Anonymkode: 3287c...3f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå