AnonymBruker Skrevet 26. april 2016 #1 Skrevet 26. april 2016 Noen som har erfaring med fullmakt for å hente pakke på Posten for andre? Venter på en pakke som er blitt forsinket, så den kommer rett etter at vi reiser bort i en måned... Siden pakker sendes i retur etter 2 uker på Posten så må noen andre hente den. Er det tilstrekkelig med en kopi av førerkort der jeg skriver at person X født dato Y har fullmakt til å hente for meg? Anonymkode: 796c9...172
kamillete Skrevet 26. april 2016 #2 Skrevet 26. april 2016 Pappa hentet ut en pakke for meg. Da sendte jeg bare med en lapp hvor jeg skrev at "Jeg, navnet mitt, gir navnet til pappa fullmakt til å hente ut pakke fra de som hadde sendt pakken + sporingsnummeret/evt annet nummer som identifiserer pakken" Så skrev jeg under Sendte ikke med noe kopi av identifikasjon. Ga også pappa hentenummeret når jeg fikk det selvfølgelig
FantasDick Skrevet 26. april 2016 #3 Skrevet 26. april 2016 (endret) Hvis det er legitimasjonsplikt på den aktuelle pakken må du ha kopi av leg. Edit; eller.. må og må. Det kommer sikkert mange hit i tråden som sier det ikke er nødvendig, men dette er det jeg lærte da jeg jobbet i Posten og på PiB. Endret 26. april 2016 av FantasDick 1
Tekopper Skrevet 26. april 2016 #4 Skrevet 26. april 2016 10 minutter siden, FantasDick skrev: Hvis det er legitimasjonsplikt på den aktuelle pakken må du ha kopi av leg. Edit; eller.. må og må. Det kommer sikkert mange hit i tråden som sier det ikke er nødvendig, men dette er det jeg lærte da jeg jobbet i Posten og på PiB. Hvilke pakker er det legitimasjons plikt på? Bare rekomandert og fortolla pakker, eller?
AnonymBruker Skrevet 26. april 2016 #5 Skrevet 26. april 2016 Du må på posten å få fullmakts skjema. Det skal underskrives av den eller de du gir fullmakt til. Og leveres posten. Da kan disse komme å hente med dine pakke lapper. Mamma har det for meg Anonymkode: f027e...94d 1
FantasDick Skrevet 26. april 2016 #6 Skrevet 26. april 2016 3 minutter siden, Tekopper skrev: Hvilke pakker er det legitimasjons plikt på? Bare rekomandert og fortolla pakker, eller? Og PUM, men det kan ikke hentes med fullmakt. I tillegg kan noen avsendere krever leg, f.eks H&M. Er det legplikt pleier det å stå i hentemeldingen.
Fiberhusk Skrevet 26. april 2016 #7 Skrevet 26. april 2016 Jeg måtte sende med fullmakt med fullt navn og fødsels/personnummer, og gyldig ID.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2016 #8 Skrevet 26. april 2016 Jeg har sendt pappa på posten for meg, uten noe som helst form for fullmakt. Flere ganger faktisk, aldri vært noe problem. Anonymkode: 1129a...bb3 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2016 #9 Skrevet 26. april 2016 (endret) Fasit i brosjyren fra posten.no Anonymkode: 8dd7d...095 Endret 26. april 2016 av Bond Innlegget er endret for identifiserbar informasjon. Bond, forumansvarlig
AnonymBruker Skrevet 26. april 2016 #10 Skrevet 26. april 2016 Feil link over. Om du søker på posten fullmakt blankett så er det første dokument som kommer opp på google. Anonymkode: 8dd7d...095
Tekopper Skrevet 26. april 2016 #11 Skrevet 26. april 2016 4 minutter siden, FantasDick skrev: Og PUM, men det kan ikke hentes med fullmakt. I tillegg kan noen avsendere krever leg, f.eks H&M. Er det legplikt pleier det å stå i hentemeldingen. PUM? Den forkortelsen sier meg ingenting Vet du om det står i SMS hentevarsel også?
AnonymBruker Skrevet 26. april 2016 #12 Skrevet 26. april 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må på posten å få fullmakts skjema. Det skal underskrives av den eller de du gir fullmakt til. Og leveres posten. Da kan disse komme å hente med dine pakke lapper. Mamma har det for meg Anonymkode: f027e...94d Det gjelder kun hvis du vil at det skal ligge inne en permanent fullmakt. Anonymkode: 4b57f...344
FantasDick Skrevet 26. april 2016 #13 Skrevet 26. april 2016 9 minutter siden, Tekopper skrev: PUM? Den forkortelsen sier meg ingenting Vet du om det står i SMS hentevarsel også? Personlig utlevering med mottaksbevis. Ja, det skal å stå i hente-SMS. 1
Tekopper Skrevet 26. april 2016 #14 Skrevet 26. april 2016 Et øyeblikk siden, FantasDick skrev: Personlig utlevering med mottaksbevis. Ja, det skal å stå i hente-SMS. Takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå