AnonymBruker Skrevet 26. april 2016 #21 Skrevet 26. april 2016 Jeg fikk det samme tilbudet av tannlegen min for en uke siden. Jeg har sterk tannlegefobi, og har prøvd det meste for å klare å gå til tannlegen. Sobril har fungert ok, men etter at tannlegen nylig hadde vært på kurs i medikamentell behandling av sånn som meg, fikk jeg beskjed om at det nå ikke var anbefalt å gi sobril lenger. Derimot skal førstevalg være valium og rohypnol om dette ikke er nok. Skjønner at merkevaren rohypnol ikke er tilgjengelig lenger, men regner da med at det er virkestoffet de prøver å referere til. Litt rart at to tannleger anbefaler dette om det ikke er mulig? Og noen som vet hvorfor man ikke lenger kan få sobril? Valium har dessverre ikke god nok virkning på meg til at jeg klarer å gjennomføre et tannlegebesøk, men synes rohypnol (eller tilsvarende) høres helt vilt ut. Anonymkode: a692a...93c 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2016 #22 Skrevet 26. april 2016 5 timer siden, frksølekopp skrev: Litt OT, men hvordan fikk du det? Hører at man må søke og det bare skjer i spesielle tilfeller. Har tannlegeskrekk selv, og hadde vært kjekt å vite at det er mulig Jeg søkte ikke, men dette begynner å bli en del år siden, så det er mulig det er strammet inn nå. Jeg var så heldig at tannlegen min var den eneste i mils omkrets som benyttet lystgass i alle fall Anonymkode: d5ea7...cf7
AnonymBruker Skrevet 26. april 2016 #23 Skrevet 26. april 2016 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk det samme tilbudet av tannlegen min for en uke siden. Jeg har sterk tannlegefobi, og har prøvd det meste for å klare å gå til tannlegen. Sobril har fungert ok, men etter at tannlegen nylig hadde vært på kurs i medikamentell behandling av sånn som meg, fikk jeg beskjed om at det nå ikke var anbefalt å gi sobril lenger. Derimot skal førstevalg være valium og rohypnol om dette ikke er nok. Skjønner at merkevaren rohypnol ikke er tilgjengelig lenger, men regner da med at det er virkestoffet de prøver å referere til. Litt rart at to tannleger anbefaler dette om det ikke er mulig? Og noen som vet hvorfor man ikke lenger kan få sobril? Valium har dessverre ikke god nok virkning på meg til at jeg klarer å gjennomføre et tannlegebesøk, men synes rohypnol (eller tilsvarende) høres helt vilt ut. Anonymkode: a692a...93c Tannlegeskrekk er absolutt ikke samme indikasjon som kraftig brekningsrefleks. Forøvrig er jeg for så vidt enig i at om man først skal gi benzodiazepiner mot tannlegeskrekk, kan man like gjerne bruke noe skikkelig potent, men selv er jeg skeptisk til slik bruk uten om ekstreme tilfeller. Jeg kan virkelig ikke skjønne at man kan forsvare bruk av flunitrazepam i denne sammenhengen. 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg søkte ikke, men dette begynner å bli en del år siden, så det er mulig det er strammet inn nå. Jeg var så heldig at tannlegen min var den eneste i mils omkrets som benyttet lystgass i alle fall Anonymkode: d5ea7...cf7 Flunipam ble avregistrert i 2014, men det kan søkes om forskrivning. Rohypnol ble avregistrert i 2004. Det er samme virkestoff i begge. Anonymkode: 2cd16...62a
Norbertine Skrevet 26. april 2016 #24 Skrevet 26. april 2016 Tråden stenges pga diskusjon rundt medisiner, da vi ikke vet om det kan komme skadelige råd. Alice i Eventyrland, mod
Anbefalte innlegg