Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Rohypnol hos tannlege.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere. Jeg skal til tannlegen om et par uker, og det ble foreslått i dag av tannlegen at jeg burde ta Rohypnol før behandling, på grunn av overaktiv og sterk brekningsrefleks. Jeg sa at dette var greit, siden jeg bare vil få det gjort, uten mye stress for meg selv, og forsåvidt de på klinikken.

Det jeg dog lurer på er om noen her inne har erfaring med dette? Jeg er skeptisk til de fleste medikamenter, men utifra det jeg ble fortalt der nede så virker det som en god idè. :)

AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, Zicka skrev:

Hei dere. Jeg skal til tannlegen om et par uker, og det ble foreslått i dag av tannlegen at jeg burde ta Rohypnol før behandling, på grunn av overaktiv og sterk brekningsrefleks. Jeg sa at dette var greit, siden jeg bare vil få det gjort, uten mye stress for meg selv, og forsåvidt de på klinikken.

Det jeg dog lurer på er om noen her inne har erfaring med dette? Jeg er skeptisk til de fleste medikamenter, men utifra det jeg ble fortalt der nede så virker det som en god idè. :)

Rohypnol er ikke lenger et lovlig preparat i norge.

Du får ikke tak i det på lovlig måte, og i det beste utfallet du kan håpe på om du får tak i det allikevel,mer at tannlegen din kommer til å oppfatte deg som ruset, eventuelt narkoman.

Rohypnol i denne sammenhengen er som å skyte ryoe med luftvernmitraljøse.

Hvis tannlegen din har foreslått rohypnol, så tviler jeg på at han har gyldig norsk autorisasjon. Hva mener du med "der nede"? Er dette i utlandet?

Anonymkode: 2cd16...62a

• Liker 1
Skrevet (endret)
59 minutter siden, Zicka skrev:

Merkelig forslag. Rohypnol er er et hypnotikum, sovemedisin.

Endret av Arabella
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Der nede = på andre siden av byen. Jeg bor på toppen av en bakke. Var kanskje litt dumt av meg å ordlegge det slik. Tannlegen snakket om å gi meg beroligende, kan være at han sa "mer som rohypnol", og ikke garanterte det (jeg spurte om det var solbril eller valium). Tannlegen min er Norsk. :) er ikke snakk om at jeg skal dope meg ned på egenhånd før jeg skal til tannlegen, men at de administrerer preparatet hos dem, en time før timen, så må jeg vente der til det er min tur. Men dersom rohypnol er et ulovlig preparat så får jeg vel noe annet. Er for at musklene skal slappe av, og at de skal kunne jobbe i kjeften min uten at jeg ligger der og brekker meg konstant. :)

Endret av Zicka
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tannlegeskrekk og fikk en pille med samme virkestoff (Flunipam, tror jeg) til å ta før behandling, og lystgass under behandlingen. Alt gikk kjempefint. :)  

Anonymkode: d5ea7...cf7

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke noe på at tannlegen foreslo dette. Rohypnol produseres ikke lenger,  kun ulovlige kopier,  og er ikke å få tak i selv med resept lenger.

På Rohypnol blir man ekstremt ruset og får narkoman knekken i bena og narkoman stemmen og gjør mange ville ogdumme ting man ikke har kontroll over eller trodde man hadde evne til å gjøre så det anbefales virkelig ikke under en tannlege time. Har du tannlege skrekk er en halv valium mer enn nok,  men når det kommer til brekningsrefleks får du heller trene deg opp i mellomtiden ved å stikke en finger i munnen og pusse langt bak på tungen hver morgen og kveld før timen. Såvidt jeg vet fins det ikke noe medikament som stopper brekningsrefleksen, men kokain nummer ned områdene det smøres på, men det er jo heller ikke lovlig eller spesielt anbefalt da oralt inntak gjør en også rusa som fy 

Anonymkode: a3034...7c9

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rohypnol er ikke lenger et lovlig preparat i norge.

Du får ikke tak i det på lovlig måte, og i det beste utfallet du kan håpe på om du får tak i det allikevel,mer at tannlegen din kommer til å oppfatte deg som ruset, eventuelt narkoman.

Rohypnol i denne sammenhengen er som å skyte ryoe med luftvernmitraljøse.

Hvis tannlegen din har foreslått rohypnol, så tviler jeg på at han har gyldig norsk autorisasjon. Hva mener du med "der nede"? Er dette i utlandet?

Dette er bare tull. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke noe på at tannlegen foreslo dette. Rohypnol produseres ikke lenger,  kun ulovlige kopier,  og er ikke å få tak i selv med resept lenger.

På Rohypnol blir man ekstremt ruset og får narkoman knekken i bena og narkoman stemmen og gjør mange ville ogdumme ting man ikke har kontroll over eller trodde man hadde evne til å gjøre så det anbefales virkelig ikke under en tannlege time. Har du tannlege skrekk er en halv valium mer enn nok,  men når det kommer til brekningsrefleks får du heller trene deg opp i mellomtiden ved å stikke en finger i munnen og pusse langt bak på tungen hver morgen og kveld før timen. Såvidt jeg vet fins det ikke noe medikament som stopper brekningsrefleksen, men kokain nummer ned områdene det smøres på, men det er jo heller ikke lovlig eller spesielt anbefalt da oralt inntak gjør en også rusa som fy 

Anonymkode: a3034...7c9

Noe som ligner Rohypnol. Stor forskjell. 

Gjest Enhjørning
Skrevet (endret)

Har brukt rohypnol selv tror jeg. Eller var det flunipam som er det samme? Ble hvertfall kalt rohypnol. Måtte sende inn en slags søknad til legemiddelverket gjennom apoteket etter å ha fått resept mener jeg å huske. Nå er vel dette blitt nesten to år siden da, mulig det er forandret prosedyre/går ikke lenger. Ellers fungerer sobril ganske bra på meg :) Jeg har sterk angst for alt mulig rart samt ekstrem brekningsrefleks så kjenner dette veldig. Valium hjelper meg også men på brekningene hjelper rohypnol/flunipam og sobril best for meg av slike medikamenter men dette er jo helt individuelt. I noen tilfeller har jeg blitt lagt i søvn under prosedyren av anestesilege isteden. Uansett, lykke til! :)

Endret av Enhjørning
Skrevet

Da kan det tenkes at jeg kun hørte navnet, men at tannlegen sa "noe lignende rohypnol". Jeg fikk i det minste med meg det navnet. Videre så forklarte han at medikamentet virket avslappende på musklene og at jeg ville bli trøtt, slik at jeg ikke vil brekke meg.

Tannlegeskrekk har jeg ikke, men å brekke meg er noe jeg rett og slett takler dårlig. 

Skrevet
7 minutter siden, Enhjørning skrev:

Har brukt rohypnol selv. Måtte sende inn en slags søknad til legemiddelverket gjennom apoteket etter å ha fått resept mener jeg å huske. Nå er vel dette blitt nesten to år siden da, mulig det er forandret prosedyre/går ikke lenger. Ellers fungerer sobril ganske bra på meg :) Jeg har sterk angst for alt mulig rart samt ekstrem brekningsrefleks så kjenner dette veldig. Valium hjelper meg også men på brekningene hjelper rohypnol og sobril best for meg av slike medikamenter men dette er jo helt individuelt. I noen tilfeller har jeg blitt lagt i søvn under prosedyren av anestesilege isteden. Uansett, lykke til! :)

Takk for lykke ønskningen. 😄

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er bare tull. 

Rohypnol ble avregistrert i 2004, flunipam i 2014. Begge inneholder samme virkestoff (flunitrazepam). Flunipam kan det søkes om forskrivning for etter godkjenningsfritak.

Jeg kan garantere at det ikke blir innvilget for å supprimere brekningsreflekser ved tannbehandling.

Se eventuelt her:

http://www.fhi.no/dokumenter/6f0bf0072f.pdf

AnonymBruker
Skrevet

Noen tannleger forskriver sobril mot angst, i alvorlige tilfeller vival eller stesolid. Alle disse er i samme legemiddelgruppe som rohypnol. Det virker umiddelbart uforsvarlig å bruke dette mot brekningsreflekser. Spasmolytika burde gi samme effekt med langt færre bivirkninger og kortere virketid.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen tannleger forskriver sobril mot angst, i alvorlige tilfeller vival eller stesolid. Alle disse er i samme legemiddelgruppe som rohypnol. Det virker umiddelbart uforsvarlig å bruke dette mot brekningsreflekser. Spasmolytika burde gi samme effekt med langt færre bivirkninger og kortere virketid.

Ja, han sa også at det skulle ha kort virketid og skulle gå relativt fort ut av kroppen.. jeg fikk også beskjed om at noen MÅ hente meg etter timen. 

Skrevet

Vil påpeke at jeg fint klarer å spise mat generelt. Men å ha tannbørsten for lenge i munnen resulterer i brekning.  Samme er om jeg så mye som skal holde en blyant mellom tenna. Og at vi nesten har begynt å kalle det for en genetisk feil, ettersom både min far og mine besteforeldre er likedan. :)

Og om vi skal snakke om forsvarlig; er det mer forsvarlig å bli lagt i narkose fremfor slike (lovlige) medikamenter som beskrevet over her?

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er i siste instans tannlegens vurdering som gjelder - men generelt synes jeg ikke så mye om bruk av benzodiazepiner i denne sammenhengen. Det er ikke noen voldsom sak, men jeg synes det er på kanten. Og det er definitivt ikke rohypnol du får.

Forøvrig skal jeg være forsiktig med å mene så mye når jeg ikke egentlig vet hva du skal få. Det er bedre at du spør tannlegen din hva han egentlig har tenkt å gi deg.

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tannlegeskrekk og fikk en pille med samme virkestoff (Flunipam, tror jeg) til å ta før behandling, og lystgass under behandlingen. Alt gikk kjempefint. :)  

Litt OT, men hvordan fikk du det? Hører at man må søke og det bare skjer i spesielle tilfeller. Har tannlegeskrekk selv, og hadde vært kjekt å vite at det er mulig :fnise: 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber som sykepleier, og det er ikke uvanlig at legene med lang erfaring setter pasienter på legemidler som er utgått og vi må finne godkjente synonympreparater. De gjør det nok av gammel vane, spesielt hvis de har mye å gjøre.

Tannlegen din har garantert ikke samme forhold til navnet Rohypnol som vi andre har. Så ta det med ro dere som skriver at han mest sannsynlig ikke er autorisert tannlege. Jeg vet det er veldig vanlig at tannlegen gir Vival og Sobril til pasienter som har behov for det.

Anonymkode: 4a346...181

Skrevet

Benzodiazepiner er jo helt normalt hos tannlegen dersom man har tannlegeskrekk. Rohypnol er et benzodiazepin. Hva er det folk her røyker? 

Benzodiazepiner er ypperlige preparater for ting som tannlegeskrekk, bare ikke gjør det til en vane å bruke dem, og hvis du får resept på flere enn du trenger må du levere dem tilbake til apoteket slik at du ikke blir fristet til å ta de i andre situasjoner (benzodiazepiner har jævlige abstinenser og man får fort toleranse).

6 timer siden, Arabella skrev:

Merkelig forslag. Rohypnol er er et hypnotikum, sovemedisin.

Dummeste jeg har hørt. Alle benzoer sovner man av hvis man tar mye nok, og de fleste kan brukes mot angst. En medisin kan selvsagt brukes til mer enn en ting. Antipsykotika feks kan man bruke som sovemedisin eller antipsykotika.

6 timer siden, Enhjørning skrev:

Har brukt rohypnol selv tror jeg. Eller var det flunipam som er det samme? Ble hvertfall kalt rohypnol. Måtte sende inn en slags søknad til legemiddelverket gjennom apoteket etter å ha fått resept mener jeg å huske. Nå er vel dette blitt nesten to år siden da, mulig det er forandret prosedyre/går ikke lenger. Ellers fungerer sobril ganske bra på meg :) Jeg har sterk angst for alt mulig rart samt ekstrem brekningsrefleks så kjenner dette veldig. Valium hjelper meg også men på brekningene hjelper rohypnol/flunipam og sobril best for meg av slike medikamenter men dette er jo helt individuelt. I noen tilfeller har jeg blitt lagt i søvn under prosedyren av anestesilege isteden. Uansett, lykke til! :)

Flunitrazepam var markedsført under navnet Rohypnol og det er fortsatt tilgjengelig under godkjenningsfritak. De som påstår det ikke produseres lengre er på jordet.

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er i siste instans tannlegens vurdering som gjelder - men generelt synes jeg ikke så mye om bruk av benzodiazepiner i denne sammenhengen. Det er ikke noen voldsom sak, men jeg synes det er på kanten. Og det er definitivt ikke rohypnol du får.

Forøvrig skal jeg være forsiktig med å mene så mye når jeg ikke egentlig vet hva du skal få. Det er bedre at du spør tannlegen din hva han egentlig har tenkt å gi deg.

Du kan fint få samme virkestoff, og leger bruker ofte kjente merkenavn for å henvise til mer ukjente medisiner. Rohypnol-lignende kan jo gjelde enhver sterkt sedativt benzo, og vi har jo masse av dem.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, ambivalentReaction skrev:

Benzodiazepiner er jo helt normalt hos tannlegen dersom man har tannlegeskrekk. Rohypnol er et benzodiazepin. Hva er det folk her røyker? 

Benzodiazepiner er ypperlige preparater for ting som tannlegeskrekk, bare ikke gjør det til en vane å bruke dem, og hvis du får resept på flere enn du trenger må du levere dem tilbake til apoteket slik at du ikke blir fristet til å ta de i andre situasjoner (benzodiazepiner har jævlige abstinenser og man får fort toleranse).

Dummeste jeg har hørt. Alle benzoer sovner man av hvis man tar mye nok, og de fleste kan brukes mot angst. En medisin kan selvsagt brukes til mer enn en ting. Antipsykotika feks kan man bruke som sovemedisin eller antipsykotika.

Flunitrazepam var markedsført under navnet Rohypnol og det er fortsatt tilgjengelig under godkjenningsfritak. De som påstår det ikke produseres lengre er på jordet.

Du kan fint få samme virkestoff, og leger bruker ofte kjente merkenavn for å henvise til mer ukjente medisiner. Rohypnol-lignende kan jo gjelde enhver sterkt sedativt benzo, og vi har jo masse av dem.

Jeg kan love deg at du ikke får godkjenningsfritak for flunitrazepam med denne indikasjonen. Det finnes en rekke alternativer som allerede er lisensiert, og strengt tatt burde det ikke være nødvendig å gå til benzodiazepingruppen i det hele tatt.

Det er utrolig mye synsing og ukvalifiserte påstander i denne tråden. 

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...