Gå til innhold

Bursdagsmat når du var liten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er noen år til mine håpefulle skal ha selskap i forbindelse med bursdag, men jeg satt altså likevel og tenkte på hva jeg fikk servert. 

Best husker jeg loff med gele, banan og krem 👏 Og frossenpizza som antakeligvis var grandis, og Pink Panter brus! 

Hva ble servert av ho mor når det var bursdagsfeiring i heimen hos deg? 

Anonymkode: eb381...861

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gelé, sjokoladekake og pølser i brød husker jeg best.

Anonymkode: f4754...88a

AnonymBruker
Skrevet

Sjokoladekake med nøttebunn.

Anonymkode: 23453...044

Skrevet

Hjemmelaget pizza, sjokoladekake, boller, risboller og gelé. Og små kremmerhusposer med div godis, en til hver. Og en slags rødbrus, husker ikke hva den het, men den var veldig god syntes jeg den gang ihvertfall. :) 

• Liker 2
Skrevet

Pølse i brød og pizza var jo slagere, gele i artige former og ikke minst deilige sjokoladekaker som ikke var toro.

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde aldri bursdagsselskap hjemme da jeg var liten, men en gang hadde vi selskap på McDonald's hvor hele klassen ble invitert, de andre årene feiret vi ved at jeg fikk ta med ei venninne på badeland og så sov hun over. 

Anonymkode: 0ff10...8f4

Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Best husker jeg loff med gele, banan og krem 👏 Og frossenpizza som antakeligvis var grandis, og Pink Panter brus! 

Dette har jeg aldri hørt om før...:fnise: Men høres da spennende ut! Husker selv best typisk pølse med brød, pizza/pizzasnurrer, muffins, sjokoladekake (ofte i flere lag formet til slott eller biler osv):)

• Liker 1
Gjest Hold the door
Skrevet (endret)

-

Endret av Hold the door
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, FrkPedersen skrev:

Dette har jeg aldri hørt om før...:fnise: Men høres da spennende ut! Husker selv best typisk pølse med brød, pizza/pizzasnurrer, muffins, sjokoladekake (ofte i flere lag formet til slott eller biler osv):)

Det er helt usannsynlig godt. Det vil si, det var det den gang så et mye mulig det er ekkelt nå :laugh:

Anonymkode: eb381...861

AnonymBruker
Skrevet

Koselig tråd! Håper du får mange svar:)

Var mest vanlig med hjemmelaget pizza, sjokoladekake, gele (med sugerør, ofc), godteri, potetgull og brus hos oss.

Da jeg ble 11, ble det veldig kult med taco. Så fra da av, og til jeg sluttet å feire med klassen (husker ikke når), var det taco, snacks og smågodt (og brus). Vi ville ikke ha kaker:P

Anonymkode: 9d337...ec0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er født på slutten av 80-tallet og da jeg var ung brukte jeg (les: foreldrene mine) å servere hjemmelaget pizza, hjemmelaget sjokoladekake som var pyntet som en fotballbane, gelé i mange forskjellige farger og potetgull. Og så drakk vi brus som vi barnene blandet som vi ville. Ah, det var gode tider det! Jeg hadde visst den samme menyen fra jeg var 5år og til jeg ble 12. 

Anonymkode: 1327b...43b

Skrevet

Koselig tråd!

Pølser, gelé og sjokoladepudding med vaniljesaus, sjokoladekake med seigmenn og nonstop på, små godteposer til alle, og forskjellig brus som vi kunne blande sammen.

Husker at i noen selskap skulle vi "fiske" godteposen med en snor som hadde en klesklype på. En av foreldrene lå bak sofaen og hektet godteposen på snoren, og ristet i den når vi fikk "napp". Haha! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Egen 0.5 brusflaske med sugerør var alltid standar. Eventyrbrus var favoritten. Men likte også Villa, Urge, Solo, Cola. Kakene varierte litt år etter år, men jeg var innom sjokoladekake i langpanne, iskake med smågodt på, gelé, sjokoladepudding, kanelsnurrer, muffins, boller, vaniljehorn, romkake, bløtkake, marsipankake pyntet med smågodt. Jeg fikk alltid velge selv 2-3 kaker, så bakte mamma og jeg pyntet.

Maten var alltid hjemmelaget pizza. Gjestene fikk partyhatter og jeg hadde på meg krone jeg fikk fra barnehagen eller skolen (læreren sluttet med dette da vi fylte 10 år). Før hver bursdag kjøpte vi også nytt antrekk, dette ble ofte mine favorittklær da de ble ekstra spesielle da de ble kjøpt inn til bursdagen. 

Godteriposer ble også delt ut. Aktivitetene inne var gjemsel, slå på ring, sett halen på grisen, piñata, adjektivfortelling, danse, lage forestilling, turne, flasketuten peker på, viskeleken, tegne på duken. Jeg har bursdag på sommeren så vi hadde også uteleker i hagen som hoppe sekk, løpe med potet i skje, rødt lys, sisten, ringspill, krokkert, badminton, fotball, bocca, volleyball, stiv heks, kongen befaler og flere jeg ikke husker navnet på. 

Hos andre hadde de mye av det samme, men også flere hadde karnevalbursdag, overnatting (17 jenter i klassen, stakkars foreldre:p), turer på badeland, McDonald's, discotek, halloweenbursdag, se film, fiske godteriposer, pølser, taco, div gryter. 

Svarte litt mere utfyllende enn å bare nevne maten, men jeg elsket bursdagene, de gjorde faktksk mye for miljøet. Som sagt var vi 17 jenter i klassen, på skolen ble det 3-5 små klikker, men i bursdagene ble alle alltid bedt og vi hadde det alle gøy sammen uavhengig av gjeng :) 

Anonymkode: 88cff...595

• Liker 4
Skrevet

Hjemmelaget pizza, pølse i brød, gelé med vaniljesaus, sjokoladekake i alskens fasonger, brus, fiske godtepose!! ☺☺

Skrevet

Med 5 barn i huset var det mange bursdager! Var veldig vanlig med pizza, hjemmelaget eller bestillt og pølser og brød. Vi er vietnamesiske og mamma lagde alltid vårruller og stekte disse rekekjeksene https://gyazo.com/e8ed61046be1be9919ce93e93d444561 som var veldig populære!

Av kaker var det Pappas gode bløtkake, sjokolade kake med seigmenn og nonstop eller kokos. 

Husker dere disse bamse drikkene https://gyazo.com/c38762e5260d9d78c5cbcfa1d78abdde i mange forskellige farger/smak? Elsker dem! Pappa tok alltid med 2 sånne kasser hjem da vi hadde bursdag. Alle fikk en sånn hver + annnet brus og ukene etter bursdagen kunne jeg forsatt se folk i klassen bruke disse flaskene til å fylle saften sin med :fnise:

Nå var vi veldig heldige som hadde en pappa som drev denne video kiosken som gjorde alle bursdager mye lettere. Av goddis så tok han alltid med 8-10 forskjellig smågodt bokser som alle kunne fylle en liten pose med. Jorbær/lakris snørene fra Malaco og en seigmann på var en helt vanlig konkuranse med en liten premie til de 3 første som klarte å spise den opp uten hender :P 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk ikke lov til å ha selskap, men jeg synes å huske at mine søstre fikk sjokoladelangpannekake, godtepose og pølse i brød.

Anonymkode: 03018...bba

AnonymBruker
Skrevet

Sjokoladekake, risboller, gelé og godteriposer vi måtte fiske etter! Av mat så var det vel pizza og pølser. Husker jeg fikk pølser som var innbakt i brød på en bursdag engang, veldig godt :) 

Anonymkode: 8c7c3...469

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk ikke lov til å ha selskap, men jeg synes å huske at mine søstre fikk sjokoladelangpannekake, godtepose og pølse i brød.

Why?

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, John_Felipe skrev:

Med 5 barn i huset var det mange bursdager! Var veldig vanlig med pizza, hjemmelaget eller bestillt og pølser og brød. Vi er vietnamesiske og mamma lagde alltid vårruller og stekte disse rekekjeksene https://gyazo.com/e8ed61046be1be9919ce93e93d444561 som var veldig populære!

Av kaker var det Pappas gode bløtkake, sjokolade kake med seigmenn og nonstop eller kokos. 

Husker dere disse bamse drikkene https://gyazo.com/c38762e5260d9d78c5cbcfa1d78abdde i mange forskellige farger/smak? Elsker dem! Pappa tok alltid med 2 sånne kasser hjem da vi hadde bursdag. Alle fikk en sånn hver + annnet brus og ukene etter bursdagen kunne jeg forsatt se folk i klassen bruke disse flaskene til å fylle saften sin med :fnise:

Nå var vi veldig heldige som hadde en pappa som drev denne video kiosken som gjorde alle bursdager mye lettere. Av goddis så tok han alltid med 8-10 forskjellig smågodt bokser som alle kunne fylle en liten pose med. Jorbær/lakris snørene fra Malaco og en seigmann på var en helt vanlig konkuranse med en liten premie til de 3 første som klarte å spise den opp uten hender :P 

Disse bamsene selges på kiwi hvis du fortsatt har lyst på 😂👍🏼

Anonymkode: a6d36...f06

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Why?

Nei, si det. Jeg spurte min mor om det en gang, og hun eksploderte og kom med mange løgner og usakeligheter. Hun er psykisk syk og nekter å ta imot behandlng. Pappa er en tøffelhelt som så hvordan min mor styrte heimen, men han verken gjorde eller sa noe for å endre tingenes tilstand.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...