vinterbrud 010203 Skrevet 17. juli 2002 #1 Skrevet 17. juli 2002 Vi hadde tegnet oss et monogram som var så stilig som bestod av forbokstavene i fornavnene våre. Dette har vi jo vist til noen for å høre hva de syntes. Planen var jo selvfølgelig å bruke det i bryllupet. Men for noen dager siden fikk vi bryllupsinvitasjon fra en av hans nære slektninger....og jammen har de ganske så likt monogram.... Det kan være tilfeldig..... men uansett....Hva gjør vi med vårt monogram da? Det blir jo mange av de samme gjestene i vårt bryllup. UGH
Gjest Fru Smurfa Skrevet 17. juli 2002 #2 Skrevet 17. juli 2002 Skjønner at det er ergerlig.......... :evil: Jeg ville brukt monogrammet likevel, jeg!!! Du har jo tross alt vist det til andre FØR du fikk invitasjonen fra slektningene hans. Derfor skjønner de jo ihvertfall at du ikke har hermet, om det er det du tenker på. Dessuten blir det jo litt forskjellig i og med at forbokstavene neppe er de samme. Klem fra Fru Smurfa!
Gjest augustbrud 2003 Skrevet 18. juli 2002 #3 Skrevet 18. juli 2002 Bruk monogrammet deres likevel. Dere vet godt at dere ikke har 'hermet' og det er sikkert mange andre i bryllupet deres som ikke har sett det andre. Monogrammet vil jo uansett være deres initialer og passe godt i bryllupet deres. PS! Hvem har designet det, har dere gjort det selv?
Gjest Anonymous Skrevet 18. juli 2002 #4 Skrevet 18. juli 2002 Jeg synes også at dere skal bruke monogrammene deres.............! Hva andre tror og tenker skal dere ikke bry dere noe om! Må bare spørre, hvordan laget dere monogrammet ?! Har prøvd selv men får ikke "overlappet bokstavene" om du skjønner hva jeg mener?!? Hvilken skrift har dere brukt og hvilket program?!? Håper på svar! Lykke til med bryllupet!
Augustbrud02 Skrevet 18. juli 2002 #5 Skrevet 18. juli 2002 For å lage slike monogrammer er billedbehandlingsprogrammer som Photoshop helt glimrende. Her kan man overlappe bokstever så mye man ønsker. Og har ma lastet ned litt forskjellige skrifttyper, er det slett ikke vanskelig å lage et enkelt monogram...
Gjest Jamila Skrevet 18. juli 2002 #6 Skrevet 18. juli 2002 Totalt off topic, men... Næh! Monogram! Lager man det enda altså? Trodde det var sånn besteforeldrene våre broderte inn på putevar, jeg. Så feil kan man altså ta. I hvilken sammenheng bruker man det da? På bordkort eller? Det høres jo unektelig veldig stilig ut! Og ja, jeg hadde gått for det som dere har lagd, det er deres uansett om de andre kan ligne litt.
vinterbrud 010203 Skrevet 18. juli 2002 Forfatter #7 Skrevet 18. juli 2002 Ojsann, så enige dere alle var da! :blunke: Vi hadde/ har planer om å bruke monogrammet på menyen, invitasjonen, kirkeprogrammet og evt. vinetikketter osv. Vi har ikke brukt tegneprogram ennå... vi bare satt og tegnet for hånd, og pluttselig var den der. Hvordan skal jeg forklare....hem...Vi lagde en stor løkke- L og der den vanrette streken slutter startet vi med en stor løkke- B. Slik at B'en kom ved siden av L'en, men noe lavere. Da blir bokstavene veldig symmetriske for Den øverste løkka i L'en er symetrisk til den øverste løkka i B'en og den nederste løkka i L' en er symmetrisk med den nederste løkka i B'en. Bokstavene heller litt til høyre. PHU! Det var det vel ingen som forstod vel!? Vi har ikke helt bestemt oss for om vi bruker det eller ei... Saken er jo den at vårt monogram nesten var tegnet før de hadde bestemt deg for å gifte seg....men det hjelper jo liksom ikke så mye da vi gifter oss 5 måneder etter dem! L- en har vi begge, så monogrammene er skremmende like! Vi gispet da vi fikk invitasjonen. Oj, for en avhandling!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå