Gå til innhold

17.maifrokost på studentbudsjett

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg invitert folk på 17.maifrokost og trenger tips til billige og enkle retter. Kan ikke være tidkrevende fordi jeg sitter med eksamen og kan heller ikke koste så mye mtp er stramt budsjett. Vi blir nok minst 10 stk.

Anonymkode: 672f2...7d0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Oi ...

Anonymkode: 9a376...d87

Skrevet

Hva med kurvfest/frokost? Be alle ta med seg en ting hver? 

Skrevet (endret)

.

Endret av Ravna
Skrevet

Rema 1000 har vel 12 egg til 6 kroner om jeg ikke husker feil? :) Kjøp purre og first price tomater og lag det med eggerøre. I tillegg til first price rundstykker.

Skal du betale for alle? Kanskje litt dumt å ikke spleise om du er en student med dårlig råd og i tillegg har invitert så mange?

Skrevet

Syns alle skal ta med litt hver.

Ellers vil jeg foreslå: eggerøre, nybakte rundstykker, omelett med godt fyll i muffinsformer, stekt bacon, fruktsalat, fylte horn. 

Alt dette er retter som er enkle, raske og billige. 

Skrevet

Det er vel ganske standard på 17mai frokoster at man tar med en rett hver? Aldri hørt at verten skal diske opp for hele selskapet, da tror jeg de fleste som har frokost vil gå på en økonomisk smell :fnise:

Ellers er det billig å bake gjærbakst som rundstykker eller foccacia , lage kake, lage kjøttboller eller annet fingermat/tapas :)

Skrevet

Enig med resten her, som student ville jeg nok bedt alle tatt med en rett hver. Hadde vært annerledes om du var i jobb og tjent bedre.

Men gode, og billige retter kan være:
foccacia, aioli (lager du lett selv med en pakke majones og hvitløk), eggerøre, potetsalat (evt. kjøp en sånn stor billig pakke på rema 1000 for rundt 8 kr og fyll på litt selv med poteter, rømme, majones, eple, løk og salt og pepper), spekeskinke (kan også være en tilbud på dette før 17.mai), melon, lomper/lefser med fyll (eks. kremost, spekeskinke og rødløk eller kremost, avokado og laks). En annen ting som også er godt, raskt og billig er å lage en dipp at en boks philidelphia og en boks rømme + 1 finhakket rødløk. Dette er tilbehør til salte kjeks som ritz. 
Også en kake av noe slag. En pavlovabunn kan stå seg i mange dager i forveien, også pynter du bare med krem og bær/frukt/sjokolade rett før servering.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...