AnonymBruker Skrevet 25. april 2016 #1 Skrevet 25. april 2016 Hei, skulle egentlig begynt 2 året på VGs i høst. Men pga sykdom 1 året tok jeg ett "friår" for å ta opp fag etter første klasse. Det betyr at nå skal jeg egentlig begynne i 2 klasse igjen men med de som er ett år yngre. Jeg har mest lyst til å bli ferdig med 2 og 3 klasse på ett år slik at jeg er ferdig samtidig som vennene mine. Helst gjennom offentlig skole da privat fort blir dyrt. Lurte på om det er noen som har gjort det før, eller vet hvem jeg kan kontakte for å få informasjon? Anonymkode: d12bb...8e5
AnonymBruker Skrevet 25. april 2016 #2 Skrevet 25. april 2016 Tror du må gå på Sonans eller Bjørknes da i så fall. Anonymkode: df900...fa7
stan Skrevet 25. april 2016 #3 Skrevet 25. april 2016 Tror ikke det er mulig i offentlig skole. Hør med rådgiver på skolen. Men enkelte fag bygger på hverandre, så du må ha det ene for å kunne ta det neste. For din egen del bør du heller gå to år. Sats på å få gode karakterer, framfor å komme fort igjennom.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2016 #4 Skrevet 26. april 2016 Det er hvertfall mulig dersom du tar privatisteksamener i tillegg til vanlig offentlig opplæring. Jeg synes du bør kontakte skolen for å se an mulighetene dine, men de fleste skoler er nok ikke åpne for dette. Dette krever mye tilrettelegging som er energi- og tidkrevende. De har jo en kabal som skal legges opp når det gjelder timeplan, eksamen og diverse, og en slik tilrettelegging vil virkelig skape en utfordring. Muligens kan skolen legge det opp slik at du tar VG1 ett semester, VG2 ett semester og VG3 to semestre, men det avhenger av fleksibiliteten de viser. Du kan også legge frem at du eventuelt kan ta noen programfag som privatist (eksempelvis to-tre fag). Det er mange fag som er ekstremt lette og som du fint kan lese på selv (eksempelvis sosiologi og sosialantropologi, psykologi 1 og 2 etc). 3 av de 5 avsluttende fagene i VG1 er også veldig greie å lese seg opp på egenhånd (naturfag, samfunnsfag og geografi). Engelsk og matematikk avhenger av nivået ditt, men her vil jeg generelt anbefale å følge undervisning. Anonymkode: 80cf1...3f5
AnonymBruker Skrevet 26. april 2016 #5 Skrevet 26. april 2016 Det er kun mulig dersom du tar alle fag som privatist. Anonymkode: acec9...bba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå