Gå til innhold

Uteleker

engelenmin

Anbefalte innlegg

Hei!

Våren er kommet og vi har ingen uteleker i hus (eller i hagen). Tenkte å bestille noen, men hva leker egentlig 1åringer med utendørs? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ball, bøtte, spade, rake, div biler, trillebår hr alltid vært populært her. :) Trenger ikke sand til bøtte en gang, er morsomt å fylle den med alt mulig. :)

Anonymkode: 37f93...145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Samme som ovenfor til en ett åring, har dere plass så kan sandkasse være en investering.

Og så må man ha såpebobler, masse såpebobler, min barn har elska det og etterhvert kan de også blåse selv.

Anonymkode: 9eae1...eeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sånn bil barnet kan kjøre med på terrassen og inne. Trampoline om dere vil ha til senere. En vannsklie og et basseng.

Anonymkode: 14716...be4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde huskestativ og sandkasse med diverse utstyr (hadde sånn med lokk sånn at jeg fikk lukket den når den ikke var i bruk for å unngå at hele nabolagets katter brukte den som do)  til mine da de var små, ble mye brukt både av mine og av andre barn i nabolaget. Da de ble litt eldre fikk ble det dukkestue (den var populær!)

Nå er det trampoline som er tingen, minste er 12. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånn bil barnet kan kjøre med på terrassen og inne. Trampoline om dere vil ha til senere. En vannsklie og et basseng.

Anonymkode: 14716...be4

Det finnes jo mini-trampoliner! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mrs. Random Nick
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samme som ovenfor til en ett åring, har dere plass så kan sandkasse være en investering.

Og så må man ha såpebobler, masse såpebobler, min barn har elska det og etterhvert kan de også blåse selv.

Anonymkode: 9eae1...eeb

Vil bare tipse om at nå finnes det elektriske såpeboble-leker, slik at man bare putter batteri inni dem, trykker på dem, også slipper man å blåse selv for at boblene skal komme ut! Finnes mange ulike typer av dette. Varierende antall bobler per slik leke, men de er veldig artige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det de andre har nevnt. Men en ettåring trenger egentlig ikke allverdens leker, de er ofte mer enn fornøy med å gå på oppdagelsesferd i hagen. Det er utrolig hvor mye spennendeen gjennomsnittlig plen kan inneholde i en ettårings øyne :)

Jeg ville begynt med spann og spade. Et plaskebasseng hvis det blir stekende varme i sommer. Kanskje en sandkasse, det får de glede av etter hvert. Klatrestativ med huske er veldig fint, men om dere har en lekeplass eller barnehage innen gangavstand er det kanskje ikke vits å investere i det først. 

Ja og slike plastbiler som er gode å bruke ute. Plasto har veldig fint utvalg av høy kvalitet sett i forhold til pris :) 

Anonymkode: 064e9...d89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår ettåring har sandkasse med diverse sandleker i, har også en sånn liten plastsklie - super poppulær! Har sånn gåbil som brukes på verandaen, ball og såpebobler :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trillebår, rake og spade er populært her :) Gravemaskin som man kan sitte på blir også brukt en del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...