Gå til innhold

Katt med krage

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Katten min har fått krage på etter et bittsår, og det er jeg veldig takknemlig for siden han prøver ofte å slikke på såret. Såret er i haleroten, og av og til når han prøver å nå dit tar han foten opp, og så kommer foten mellom hodet og kragen hans, slik at han akkurat får til å vaske seg i såret. 
Må jeg følge med han hele tiden? Jeg får ikke gjort så mye annet her. Selvfølgelig forlater jeg han ikke alene, drar ikke unødvendig utendørs, men jeg føler jeg må passe på han hele tiden, kan ikke engang se tv eller på pcen.

Anonymkode: f8d7b...9e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med mindre han slikker så mye på såret at det åpner seg eller ikke vil gro, så tror jeg ikke det er så farlig. Litt slikking er greit. Bare følg med på såret en gang eller to daglig og se at såret gror greit og ikke åpner seg igjen. :) 

Verre hvis han hadde klødd seg så såret åpnet seg. Det har mine katter ofte gjort!

Skrevet (endret)

Vet ikke om det funker på katt, men jeg var i Thailand i vinter, og ble kjent med en "strandhund", som bodde på resorten vår. Hanhadde fått et sår på rumpa-rett ved haleroret som måtte bli sydd. De klarte faktisk å bandasjere opp ganske greit med en bandasje under magen og bak mellom bakbeina, på en måte... I tillegg til lampeskjermen da :-) 

ps; selv om han var strandhund hadde han herlige eiere som passet på han 😉

Endret av Alenia
Bedre beskrivelse...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...