AnonymBruker Skrevet 25. april 2016 #1 Skrevet 25. april 2016 Min 10 mnd gamle hannkatt har fått grå stær mente dyrlegen i dag Hun hadde ikke så mye greie på det, men sa at han har en grå flekk på ene øyet. Han skal videre til undersøkelse hos øyelege på onsdag, men jeg har jo helt hysterisk anfall her. Fikk vite at det kan koste mellom 20 og 30.000 kr (!!!!) for dette her! Og jeg eier ikke nåla i veggen. Blir isåfall tvunget til å ta forbrukslån.. en i familien skulle sponse meg med ca halvparten men likevel er det mye penger. Også er det noen som sier jeg bør avlive han, men jeg syns jo det er fælt også! Er jo så glad i han. Ellers er han frisk og rask. Hva hadde dere gjort? Og er det noen som har erfaring med en slik operasjon? Hva betalte dere? Anonymkode: d32e8...d91
AnonymBruker Skrevet 25. april 2016 #3 Skrevet 25. april 2016 1 minutt siden, kira87 skrev: Skulle hatt forsikring.. Mye man skulle hatt, men nå har jeg altså ikke det. Før jeg kjøpte han fikk jeg beskjed om at han var sjekket av veterinær og var frisk. Vet det er mitt ansvar å ta vare på han osv, men nå er jeg litt ute etter hjelp hva som kan være best for han. Anonymkode: d32e8...d91
Tvist Skrevet 25. april 2016 #4 Skrevet 25. april 2016 (endret) Jeg hadde betalt hva det skulle være for mine katter. Og katten er så ung, kan leve i over 20 år til. Hva som er best for katten er vel tydelig her. På noen sider på facebook kan man prøve å samle inn penger til dyr, når man ikke har råd. tror siden heter kronerulling for dyr. Mulig det kan hjelpe litt. Endret 25. april 2016 av Tvist 1
Gjest kira87 Skrevet 25. april 2016 #5 Skrevet 25. april 2016 (endret) Jeg ville betalt for operasjonen hvis jeg var deg, men vent med å bli hysterisk før dere har vært hos spesialisten.. Det er jo ikke sikkert at det er grå stær. Endret 25. april 2016 av kira87
AnonymBruker Skrevet 25. april 2016 #6 Skrevet 25. april 2016 Takk for svar. Nå har begge mine foreldre sagt de vil sponse meg med over halvparten av operasjonen, så da skal det gå fint. Familien min elsker dyr like mye som meg. Ble sjokkert av en kollega som sa: kan du ikke bare legge han i en pose og kaste han i Oslo-fjorden.. hva er det med folk Mens en venninne sa at det var bortkasta penger, fordi 30.000 kr var minst 2 designervesker. Virker som folk har et helt fucka syn på dyr rundt om. Er det noen som har tatt denne operasjonen på katten sin? Har det gått greit? Anonymkode: d32e8...d91
Tvist Skrevet 25. april 2016 #7 Skrevet 25. april 2016 Tror jeg verken hadde snakket noe mer med venninnen eller kollegaen - det er et familiemedlem, ikke alle som skjønner det. Bra det ordner seg med pengene i alle fall. 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2016 #8 Skrevet 25. april 2016 Hvis det bare er på det ene øyet så vil vel katten vende seg til det? Hadde vært noe annet om det var på begge. Nå kan jeg ikke mye om sykdommen, men du kan evnt sette av penger hver måned og operere når du har råd. Anonymkode: 78f6c...914
AnonymBruker Skrevet 25. april 2016 #9 Skrevet 25. april 2016 10 minutter siden, Tvist skrev: Jeg hadde betalt hva det skulle være for mine katter. Og katten er så ung, kan leve i over 20 år til. Hva som er best for katten er vel tydelig her. På noen sider på facebook kan man prøve å samle inn penger til dyr, når man ikke har råd. tror siden heter kronerulling for dyr. Mulig det kan hjelpe litt. Det kommer an på om det er rasekatt eller ikke. Mange oppdrettere gir F i helse på kattene så lenge de er prisvinnere. Anonymkode: 78f6c...914 1
Gjest kira87 Skrevet 25. april 2016 #10 Skrevet 25. april 2016 Syke svar fra venninnen og kollegaen! De ville jeg bare kuttet ut. Veldig fint at familien vil sponse deg, nå kan du få deg en forsikring til katten så er du (og katten) dekket hvis det skulle komme slike utgifter i fremtiden.
Cleopatra. Skrevet 25. april 2016 #11 Skrevet 25. april 2016 16 minutter siden, kira87 skrev: Jeg ville betalt for operasjonen hvis jeg var deg, men vent med å bli hysterisk før dere har vært hos spesialisten.. Det er jo ikke sikkert at det er grå stær. Enig dette. Og for Guds skyld, skaff deg forsikring! Koster så lite, men er verdt så mye om det først skulle skje noe.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2016 #12 Skrevet 25. april 2016 2 minutter siden, Fireball skrev: Enig dette. Og for Guds skyld, skaff deg forsikring! Koster så lite, men er verdt så mye om det først skulle skje noe. Ja, skal gjøre det Men vil jeg få forsikring når han har grå stær da? Har hørt at forsikringsselskapene er så strenge på sånt. Evt blir premien veldig høy. Anonymkode: d32e8...d91
Cleopatra. Skrevet 25. april 2016 #13 Skrevet 25. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Ja, skal gjøre det Men vil jeg få forsikring når han har grå stær da? Har hørt at forsikringsselskapene er så strenge på sånt. Evt blir premien veldig høy. Anonymkode: d32e8...d91 Jeg tror nok ikke du kan skaffe forsikring i ettertid på noe som allerede har skjedd; tenkte mer på fremtiden (selv om man selvsagt håper på at man ikke får bruk for den)
Gjest kira87 Skrevet 25. april 2016 #14 Skrevet 25. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, skal gjøre det Men vil jeg få forsikring når han har grå stær da? Har hørt at forsikringsselskapene er så strenge på sånt. Evt blir premien veldig høy. Anonymkode: d32e8...d91 Som @Fireball nevnte så vil nok ikke operasjonen av grå stær dekkes, men tidligere skade/sykdom skal ikke ha noe å si for hvor mye du betaler i forsikringspremie.
Gjest kira87 Skrevet 25. april 2016 #15 Skrevet 25. april 2016 (endret) Men du får rabatt i premien om katten er id-merket og chippet! :D Endret 25. april 2016 av kira87
AnonymBruker Skrevet 25. april 2016 #16 Skrevet 25. april 2016 2 minutter siden, kira87 skrev: Men du får rabatt i premien om katten er id-merket og chippet! :D Det er han faktisk Jeg var ikke klar over det. Nå ser jeg at han har tydelige grå flekker i begge øynene Anonymkode: d32e8...d91
AnonymBruker Skrevet 27. april 2016 #18 Skrevet 27. april 2016 Oppdatering! Katten var hos øyelege i dag, og han har grå stær men det er ikke så alvorlig. Er en medfødt skade han har, som han kan leve fint med. Mest sannsynlig trenger han ikke operasjon i det hele tatt, han ser jo greit nå. Så da sparte jeg 30.000. Lettet altså! TS Anonymkode: d32e8...d91
Minya Skrevet 27. april 2016 #19 Skrevet 27. april 2016 Er nok greit å følge med på i årene som kommer, men skulle han bli blind vil det sannsynligvis skje gradvis og svaksynte/blinde katter kan leve et ganske digg liv de også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå