Gå til innhold

Trenger penger, men har for lav inntekt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Off, no er jeg skikkelig ille ute :( Jeg skylder ca 35 000, 15000 i depositum for leiligheten jeg bor i, 3700 for husleien som snart skal betales, og resten i andre regninger som har purret og som er gått til inkasso..Jeg får jo ikke lån siden jeg foreløpig har for lav inntekt. Søker jobber som bare det, men det er NO jeg sliter :( Vet ikke hva jeg skal gjøre, og føler meg som en dritt. Hvis jeg hadde fått lån, kunne jeg betalt 1000 kr i mnd ned på det, så får det heller være litt surt frem til jeg får meg jobb, men slik som det ser ut no, når jeg ikke får lånt pengene, så vil jo bare summen jeg skylder bli høyere og høyere og at det bare vil bli værre. Er så fortvilet no, vil bare få ryddet opp. Har hørt med nav, men de kan ikke hjelpe meg. Er alenemor også. Noen som har noen gode tips/råd?

Anonymkode: c8b51...f55

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har hørt med nav, men de kan ikke hjelpe meg.

Nekter jeg å tro. NAV sosial kan låne deg penger.

Anonymkode: 51631...064

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du flyttet inn i en leilighet uten å ha penger til depositum? 

Anonymkode: b4728...b11

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nekter jeg å tro. NAV sosial kan låne deg penger.

De kan ikke, men vil ikke utdype hvorfor her. 

AnonymBruker
Skrevet

Har du flyttet inn i en leilighet uten å ha penger til depositum? 

Ja. Har avtale om nedbetaling av depositum

AnonymBruker
Skrevet

Fordi du allerede har lån hos dem?

Hør her, du har et barn. NAV strekker seg langt for at du skal beholde boligen din.

AnonymBruker
Skrevet

ts her igjen. Nav låner ikke ut penger til folk for å betale gjeld. Har spurt om det før, med avslag

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

ts her igjen. Nav låner ikke ut penger til folk for å betale gjeld. Har spurt om det før, med avslag

Fear enough,men når det er snakk om lån til depositumet så er jo ikke det får å betale gjeld.

Anonymkode: c9732...f59

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Da skal du ikke ut med 15000kr med en gang. Hvor mye skal du ut med i avbetaling denne måneden? 

Vet ikke hvor mye du tjener, men tjener du for lite, kan du ha krav på supplerende sosialtrygd og/eller bostøtte. Det er bare å begynne å leve etter evne og begynne å gjøre ting riktig. 35 000kr er ikke all verden. Sett opp en oversikt over inntekt og gjeld. Regn ut hva helfo beregner i livsopphold, legg til strøm og leieutgift. Hvis du har noe til overs kan kreditorene kreve dette. Hvis du ikke har mer en til livets opphold, kan du be om stopp i renteøkning. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke har betalingsanmerkninger kan du prøve å søke om etableringslån i en bank, det kan du benytte til depositumslån. Tror ikke kravene er like strenge som for andre typer lån/kreditter. Resten har jeg ikke noen forslag til dessverre.

Anonymkode: f4afa...e09

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke gjeld du skal låne penger til.

Gå på NAV sosial og forklar situasjonen. Dette kan du ordne opp i bare du ønsker det.

AnonymBruker
Skrevet

Dessuten har du krav på å få dekket husleie, strøm og livsopphold hvis du ikke har inntekt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke gjeld du skal låne penger til.

Gå på NAV sosial og forklar situasjonen. Dette kan du ordne opp i bare du ønsker det.

Nav gir ikke ut penger til depositum, de stiller en depositums-garanti, noe mange utleiere ikke aksepterer. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nav gir ikke ut penger til depositum, de stiller en depositums-garanti, noe mange utleiere ikke aksepterer. 

Feil.

NAV kan gi depositumslån.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

En gang jeg hadde kronglet det til skikkelig av ulike grunner så fikk jeg låne penger av Nav sosial. Alternativet var at Namsmannen kom og kastet ut meg og ungene. Jeg betalte ned 1000 kr i månden til lånet var nedbetalt og det var tøft men alternativet hadde jo vært at jeg og ungene ble husløse.

Anonymkode: 3d6aa...773

Skrevet

Kan du gjøre småjobber? Vaske, plante blomster/hagearbeidet, sitte barnevakt? Alt for å få inn noe penger? Evt selge noen ting? 

Anbefaler også at du får depositumsgaranti fra NAV viss mulig.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Feil.

NAV kan gi depositumslån.

Da må det i tilfelle være noe helt nytt. 

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi du allerede har lån hos dem?

Hør her, du har et barn. NAV strekker seg langt for at du skal beholde boligen din.

Som sakt så kan ikke nav hjelpe meg. Leiligheten er for dyr for at de kan gi meg depositumsgaranti. Er uaktuelt å flytte av mange grunner, men det blir en annen sak, poenget er værtfall ift dette at det er uaktuelt å flytte og nav kan ikke hjelpe med depositumsgaranti pga deres retningslinjer.

AnonymBruker
Skrevet

Som sakt så kan ikke nav hjelpe meg. Leiligheten er for dyr for at de kan gi meg depositumsgaranti. Er uaktuelt å flytte av mange grunner, men det blir en annen sak, poenget er værtfall ift dette at det er uaktuelt å flytte og nav kan ikke hjelpe med depositumsgaranti pga deres retningslinjer.

Du skriver i HI at du betaler 3700 i husleie? Det er vel ikke dyrt? 

Anonymkode: b67ba...2fa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skriver i HI at du betaler 3700 i husleie? Det er vel ikke dyrt? 

Anonymkode: b67ba...2fa

mangler 3700 til husleie på kr 12000..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...