AnonymBruker Skrevet 25. april 2016 #1 Skrevet 25. april 2016 Vi arrangerer fire stjerners middag oss mellom i vennegjengen. Nå kommer Mai, og det er min tur. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. Hjeeeeeeeelp?!? 1. Vi skal ha underholdning. Forslag til underholdning? Det er kanskje hva som jeg virkelig ikke aner hva jeg skal finne på!! 2. Borddekorasjoner? 3. Mat og drikke? Hva i alle dage skal jeg servere? Mat? Velkomstdrink?! Ja, jeg er helt lost. Behøver særs hjelp.. Anonymkode: 4089a...057
AnonymBruker Skrevet 25. april 2016 #2 Skrevet 25. april 2016 Første gangen for deg? Borddekorasjon finner du inspirasjon på, google det eller noe Forrett er jo en sikker vinner med en god skinke og melon, finner du gode jordbær, så er jo en super vinner Middag blir en sikker suksess om du breserer kjøttet, google det Dessert, det er alltid godt med sjokolade,får du til en sjokoladefondtant og har is til, så er det supergodt .. om dere har 4 stjernes middag i vennegjengen, anbefales det å faktisk se på 4 stjernes middag, mitt kjøkken ruler, masterchief og andre matprogrammer for både inspirasjon, oppskrifter og ny kunnskap om emnet Lykke til Anonymkode: 9f450...a13
Poserose Skrevet 25. april 2016 #3 Skrevet 25. april 2016 Melon og spekeskinke som nevnt over er min go to forrett, funker til alt. En liten suppe med chorizo er også godt, for eksempel sellerirotsuppe. http://www.aperitif.no/oppskrifter/oppskrift/honning-og-pepperstekt-andebryst/62825 , denne er helt fantastisk. Mye kan også lages god tid i forveien så det ikke blir stress mot slutten. Til solbærsausen har jeg erstattet portvin og solbær med solbærsaft. Husk å kjøpe grønne sure epler, det passer perfekt med honning og søt saus. Ellers kan bakt laks eller ørret kanskje være noe? Indrefilet med fløtegratinerte poteter, rødvinssaus og stekte grønnsaker? Til dessert ville jeg gått for sjokolade, som aldri slår feil. Sjokolademousse er digg, og kan pyntes med krem og bær. Lag det i vinglass, så ser det kjempefint ut! Om du ikke har laget sjokoladefondant og velger det ville jeg prøvelaget en gang eller to først, det er litt vanskelig å få de perfekt stekt. Panna cotta er også godt og kan serveres med bærsaus laget av frosne bær.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2016 #4 Skrevet 26. april 2016 Angående underholdning kommer det helt an på folkene du skal invitere. Jeg for min del ville likt en god runde brettspill, gjerne selskapsspill som Alias, cards against humanity, etc, men om det er 4-stjerners middag-programmet som er inspirasjonskilden er vel kanskje det for edruelig.. Alternativt drikkeleker Anonymkode: 2de9c...d8d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå