Cuntzilla Skrevet 25. april 2016 #21 Skrevet 25. april 2016 Trenger litt mer å gå på, tenker du å sitte på et veldig uformelt sted typ vond barkrakk og bestille i baren, eller tenker du mer sitte ved et bord og bli servert? Fast food/street food eller treretters? Noen preferanser når det gjelder kjøkken? De jeg liker best i Oslo som ikke er grisedyre er Brasserie France (fransk), Dinner (kinesisk), New Delhi (indisk), Sawan (moderne thai), Taco Republica (meksikansk), Olympen AKA Lompa (europeisk) og nå spiser jeg sjelden italiensk men Villa Paradiso har bra pizza og god stemning. Munchies og Illegal har gode burgere, men anbefaler dem ikke om dere har planer om å sitte å drikke og spise lenge, det er mer steder man henter take away eller spiser en kjapp burger mellom jobb og fylla, ikke et sted hele familien benker seg ned og sitter i timesvis. Det gjelder kanskje litt Taco Republica og, det er vel den minst "koselige" av de meksikanske, men det er den beste da.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2016 #22 Skrevet 26. april 2016 Kommer jo ann på hva dere er ute etter da. Men Døgnvill har kjempegode burgere og milkshake- drinker. Kverneriet på Majorstua er også veldig koselig sted for digg burger, å sitte ned på med familien. Dinner har vanvittig god og STERK gourmet-kinamat, Jewel of India på Frogner har byens beste indiske, er veldig koselig for familiemiddag. Tapasen på Delicatessen er ettermontere mening best i byen, men her må man vente på bord som regel, også kan det være litt bråkete og litt vonde stoler. Beijing Palace i pilestredet har knallbra DimSum- sjøl om det ser litt stusslig ut fra gata. Brasseriet Blanche i Hegdehaugsveien er romantisk og superkoselig med deilig fransk bistro mat. Dette er noen av mine favoritter jeg ville vurdert. Anonymkode: 292f9...125
Hadley Skrevet 26. april 2016 #23 Skrevet 26. april 2016 Hvis dere vil prøve vietnamesisk mat anbefaler jeg Lille Saigon 1. Fins både på Grünerløkka og nærmere sentrum. Billig og god mat. Men veldig populært, så det er ofte mye folk... Lokalene er kanskje mer shabby enn chic, men så god mat! Jeg er stamgjest og de har byens beste pho!
AnonymBruker Skrevet 26. april 2016 #24 Skrevet 26. april 2016 1 minutt siden, Hadley skrev: Hvis dere vil prøve vietnamesisk mat anbefaler jeg Lille Saigon 1. Fins både på Grünerløkka og nærmere sentrum. Billig og god mat. Men veldig populært, så det er ofte mye folk... Lokalene er kanskje mer shabby enn chic, men så god mat! Jeg er stamgjest og de har byens beste pho! Helt enig! Anbefaler også thai resturanten Rice Bowl Anonymkode: 08632...4c2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2016 #25 Skrevet 27. april 2016 Tusen takk alle dere. Jeg spurte ikke mer spesifikk rett og slett fordi jeg ikke er så godt bevandret. Men her var det masse gode forlag! Gleder meg til å ta de med om noen uker. Anonymkode: 60a40...328 1
Citpensacola Skrevet 27. april 2016 #26 Skrevet 27. april 2016 Døgnvill har den beste burgeren i Oslo, men det er ofte fullt så da er det lurt å bestille bord. Det samme gjelder for Villa Paradiso. Meget bra, men fullt. Om man liker italiensk vil jeg også varmt anbefale Trattoria Popolare nede ved Schouskvartalet. Stor uteservering, koselige uformelle lokaler, og alltid særdeles bra mat. Mye for pengene også. Etter maten er det bare noen få meter til Schouskjeller'n for litt fantastisk mikrobrygg-øl, eller om man liker drinker har du Bettola i samme bygg. Så noen anbefalte Tijuana, noe jeg er svært uenig i. Kjip og daff mat, treig og dårlig betjening er hvertfall min erfaring med dette stedet. Det samme gjelder Meat St. på Olaf Ryes plass, som er eid av samme folka. Styr unna disse. Munchies sine lokaler på løkka er begredelig kjipe (Det er et SLUK i gulvet ved sitteplassene), og burgerne deres er grisete og småkjipe. Illegal på Olaf Ryes har litt mer ålreite lokaler, men burgerne her er også småkjipe, og de vasker ikke grillen sin ofte nok. Ingen av dem er i nærheten av Døgnvill, som rett og slett er knallbra.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2016 #27 Skrevet 28. april 2016 Den 27.4.2016 at 15.30, Citpensacola skrev: Døgnvill har den beste burgeren i Oslo, men det er ofte fullt så da er det lurt å bestille bord. Det samme gjelder for Villa Paradiso. Meget bra, men fullt. Om man liker italiensk vil jeg også varmt anbefale Trattoria Popolare nede ved Schouskvartalet. Stor uteservering, koselige uformelle lokaler, og alltid særdeles bra mat. Mye for pengene også. Etter maten er det bare noen få meter til Schouskjeller'n for litt fantastisk mikrobrygg-øl, eller om man liker drinker har du Bettola i samme bygg. Så noen anbefalte Tijuana, noe jeg er svært uenig i. Kjip og daff mat, treig og dårlig betjening er hvertfall min erfaring med dette stedet. Det samme gjelder Meat St. på Olaf Ryes plass, som er eid av samme folka. Styr unna disse. Munchies sine lokaler på løkka er begredelig kjipe (Det er et SLUK i gulvet ved sitteplassene), og burgerne deres er grisete og småkjipe. Illegal på Olaf Ryes har litt mer ålreite lokaler, men burgerne her er også småkjipe, og de vasker ikke grillen sin ofte nok. Ingen av dem er i nærheten av Døgnvill, som rett og slett er knallbra. Likevel vinner Illegal tittelen Oslos beste burger år på år, så at burgeren på døgnvill er den beste burgeren er det delte meninger om. Men enig i at den er god. Anonymkode: 30599...db2 1
Citpensacola Skrevet 28. april 2016 #28 Skrevet 28. april 2016 Problemet med illegal er at burgeren er grisete, man får maten servert på plastikktrau og lokalene er lite trivelige. Skikkelige burgere som er noen hakk over gatekjøkkenmat i kvalitet foretrekker jeg virkelig å få servert på porselen, og ete med bestikk. Dette er en selvfølge på Døgnvill.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2016 #29 Skrevet 28. april 2016 Noen som kan anbefale en take-away-sushi på Majorstuen? Anonymkode: 8e3c4...77e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå