Gå til innhold

Noen med peiling på hva elektikerjobben kan koste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal trekke strømkabel fra andre etasje og ned til kjelleren + montere stikk. Trenger ikke legge opp ny kurs. Noen som aner hva slikt kan koste? Skjønner at det blir noen tusen, men er det noen her som enten har slik bakgrunn selv som vet eller andre som har peiling? Kan jeg regne med 10 tusen eller må jeg regne med enda mer? Ja, jeg kan ringe elektriker i morgen, men jeg vil gjerne spørre her nå.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i all verden skal det trekkes kabel helt fra andre etasje til kjelleren hvis det ikke skal legges opp en ny kurs?

Anonymkode: 9bc0b...4e8

Skrevet

Fordi kursen allerede ligger klar, men ikke kabelen ned. 

AnonymBruker
Skrevet

Ville lagt oppdraget ut på anbudstorget, men husk at det lønner seg å få fastpris selv om få er villige til det. Det lønner seg også å få en elektriker som bor i nærheten da de tar seg betalt for kjøring også. Det kan være vanskelig å gi fastpris, kabelen i veggen kan være fra før sekstitallet og blitt porøs.

Jeg betalte 2200 for to timers jobb inkl. moms.

Anonymkode: 88143...b48

Skrevet

Hm, jeg trodde man trakk kabel fra sikringsskapet og ned? Da skjønner jeg ikke helt dette med gamle kabler, for poenget er at det ikke finnes kabel fra før. Fikk fastpris nå på 6500 Kr, men skal selvfølgelig sjekke flere. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok litt begrepsforvirring her. Når man snakker om sikringskurs tenker man normalt på den fysiske sikringen i sikringsskapet og kabelen som strekkes rundt i huset. Det du tenker på er nok at du ikke trenger ny sikring i sikringsskapet, og at det kun er nødvendig å trekke kabel fra sikringsskapet og ned til kjelleren for deretter å montere en stikkontakt.

På en slik jobb bør du hvertfall få fastpris, da det potensielt kan være en veldig krevende jobb å få trukket kabelen på en pen måte ned i kjelleren. Det er arbeidstiden som er den prisdrivende faktoren her, det kan ta fra en time til en arbeidsdag med mye knot.

Anonymkode: 6ffa9...716

AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, Ms. Steele skrev:

Hm, jeg trodde man trakk kabel fra sikringsskapet og ned? Da skjønner jeg ikke helt dette med gamle kabler, for poenget er at det ikke finnes kabel fra før. Fikk fastpris nå på 6500 Kr, men skal selvfølgelig sjekke flere. 

Mente rør som går inni veggen, der kabelen strekkes gjennom.

Anonymkode: 88143...b48

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...