Gå til innhold

Venn som vil ha viljen sin hele tiden

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en venn som er veldig "needy", og som hele tiden vil ha viljen sin selv om han er i mindretall. For eksempel om hele vennegjengen vil på én restaurant, og han vil på en annen, setter han opp et "stakkars meg"-tryne og forventer at alle ombestemmer seg fordi det er synd på ham. 

Han er singel og veldig trist for det, mens resten av gjengen er lykkelig single (eller ihvertfall ikke fullt så miserable) eller par. Han bruker det ofte mot oss hvis vi ikke følger det han har lyst til, fordi han har jo ikke noen kjæreste å gå med. 

Det gjelder ikke bare mat, men konserter, butikker og i grunnen hver gang han vil noe annet enn resten. Han har ganske sær smak, så det er ikke så ofte alle vi nadre har lyst til det samme. Vi har ganske forskjellig musikksmak, for eksempel, og vi har sagt at hvis ingen i gjengen vår har lyst til å være med på en konsert, kanskje han kan gå med noen utenfor gjengen? Det er jo ikke noe kult å betale en tusenlapp for en konsert med noen du ikke liker noe spesielt, hvis du kunne gått på noe morsommere for pengene?

Er vi kjipe som tenker at han ikke kan få viljen sin hele tiden? Vi prøver jo å gjøre sånn at alle får viljen sin av og til med pubbesøk og mat og sånn, men konserter orker jeg ikke bruke penger på hvis jeg ikke liker musikken. Da går jeg heller med noen som liker det samme som meg. 

Ber han om for mye, eller er vi kjipe? 

Anonymkode: a670f...126

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han høres bortskjemt ut! Selvfølgelig skal alle få noe ut av dagen/kvelden, ikke bare han. Si ifra alle sammen at han kan gå selv heretter, hvis det kun skal være han som skal ha vilje  sin hele tiden. Hvor gammel er han? 5 år?

• Liker 4
Skrevet

Det der er våpenet han bruker for å få det som han vil bare. Begynn å overse ham.

AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en venn som er veldig "needy", og som hele tiden vil ha viljen sin selv om han er i mindretall. For eksempel om hele vennegjengen vil på én restaurant, og han vil på en annen, setter han opp et "stakkars meg"-tryne og forventer at alle ombestemmer seg fordi det er synd på ham. 

Han er singel og veldig trist for det, mens resten av gjengen er lykkelig single (eller ihvertfall ikke fullt så miserable) eller par. Han bruker det ofte mot oss hvis vi ikke følger det han har lyst til, fordi han har jo ikke noen kjæreste å gå med. 

Det gjelder ikke bare mat, men konserter, butikker og i grunnen hver gang han vil noe annet enn resten. Han har ganske sær smak, så det er ikke så ofte alle vi nadre har lyst til det samme. Vi har ganske forskjellig musikksmak, for eksempel, og vi har sagt at hvis ingen i gjengen vår har lyst til å være med på en konsert, kanskje han kan gå med noen utenfor gjengen? Det er jo ikke noe kult å betale en tusenlapp for en konsert med noen du ikke liker noe spesielt, hvis du kunne gått på noe morsommere for pengene?

Er vi kjipe som tenker at han ikke kan få viljen sin hele tiden? Vi prøver jo å gjøre sånn at alle får viljen sin av og til med pubbesøk og mat og sånn, men konserter orker jeg ikke bruke penger på hvis jeg ikke liker musikken. Da går jeg heller med noen som liker det samme som meg. 

Ber han om for mye, eller er vi kjipe? 

Jeg er enig med deg. Pubbesøk, restauranter etc. er det greit å føye seg på i blant (men ikke hver gang, han må også føye seg innimellom), men jeg skulle hatt bra mye penger før jeg var villig til å bruke en tusenlapp på en konsert med en musiker jeg ikke likte. 

Konklusjon: Han ber om for mye, dere er ikke kjipe. 

Anonymkode: 81d53...46d

• Liker 2
Skrevet (endret)
49 minutter siden, O.G. skrev:

Det der er våpenet han bruker for å få det som han vil bare. Begynn å overse ham.

- og han bruker det fordi han vet det virker.

Det vet han fordi oppførselen hans belønnes med at det blir som han vil, hver gang.

Endret av Mis(s)Understood
  • Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, Mis(s)Understood skrev:

- og han bruker det fordi han vet det virker.

Det vet han fordi oppførselen hans belønnes med at det blir som han vil, hver gang.

Nemlig.

AnonymBruker
Skrevet

TS her! Takk for svar!

Vi pleier å overse tryglingen og bare være med de gangene vi faktisk er interessert, og begrunner det godt også når det er forskjellig musikksmak etc. Men han gir seg liksom ikke, og tar det opp igjen og igjen og igjen. Han er kjempehyggelig å prate med sånn ellers, det er bare når vi skal ut at det blir sånn. 

Jeg tror dessverre det er derfor han er singel også. Han skjønner ikke at jentene ikke liker pusekattøyne og needy oppførsel. Skulle så gjerne spleiset ham med noen, men aner ikke hva slags typer jenter som kan falle for en sånn fyr? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en venninne som var slik, jeg tok det opp gang på gang uten at det gikk inn, prøvde å påpeke nå har du fått de samme tilbakemeldinger fra en annen venninne som ende med å kutte deg ut, og da er det på tide å se på sin egen oppførsel,ikke skylde på oss.

Det som skjedde at det ble så mye pess med denne jenta at jeg til slutt kuttet henne ut og det var det beste jeg noen gang gjorde

for da slapp jeg det pesset med å irriterre meg lengre over det! Kjempe Deilig!

Anonymkode: 80649...891

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...