Gå til innhold

Kjeven min "knekker"

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er ei jente på 14 år. For to år siden datt jeg på sykkel og brakk armen, og hadde så vondt at jeg ikke kjente andre smerter. I ettertid når jeg tenker tilbake er det da jeg har hatt knekking og smerter. Gikk med det i over et år, så skulle jeg få regulering. Og håpet knekking ville bli bedre. Nå som jeg har regulering er smertene av og på.

Men reguleringstannlegen har sendt rønken av kjeven min til andre spesialister, og jeg fikk brev fra sjukehuset om at jeg vil få time til nytt rønken og event. behandlinger av kjeven.

Lenge siden jeg fikk brevet, og ikke fått time enda, men venter i spenning :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det jeg også, tannlegen min sammenlignet det med klikking i kneet, er det menisken som klikker da? Slark i systemet som gjør at tilbakeglidningen ikke går så smidig som det skal.

Jeg fikk også de samme øvelsene fra tannlegen min, men hun understreket at man skal IKKE bevege kjeven fra side til side, fordi det bare fører til ytterligere slitasje!!

Hun sa også at man ofte ubevisst spenner kjeven, og at man bør fokusere på å slappe av, f.eks når man sitter foran pc'en og skriver..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...