vinterbrud 010203 Skrevet 17. juli 2002 #1 Skrevet 17. juli 2002 Midt i denne hete sommervarmen leter jeg etter vinterlige bordkort ,med det tenker jeg borkort som preges av at det er et vinterbryllup. Det beste hadde jo vært frosne glass med inngraverte navn....men det tror jeg neppe holder til alle gjestene får funnet plassen sin. Er det noen som har tips til hvordan vi kan få borkortene til å få et "winter wonderland"-preg? Bordene skal ellers bli pyntet med grønt og mange - mange hvite tuliupaner.... det er ihvertfall planen nå.
Gjest Fru Smurfa Skrevet 17. juli 2002 #2 Skrevet 17. juli 2002 Hei! :D Hva med å kjøpe inn glass og "stubbe" disse med hvit "frostet" glassmaling? Dette er arbeid som er forholdsvis kjapt unnagjort og det holder! Så kan du enten gravere inn navnene som du er inne på her eller eventuelt male det også med glassmaling! Klem fra fru Smurfa -som giftet seg 22.juni- :smile:
vinterbrud 010203 Skrevet 17. juli 2002 Forfatter #3 Skrevet 17. juli 2002 Ingen dum idè Har du erfaring? Er det maling som man pensler på? Blir det ikke sig og rennemerker? Takk for tipset! Flere?
Gjest Fru Smurfa Skrevet 17. juli 2002 #4 Skrevet 17. juli 2002 Dette er glassmaling i små bokser på 45 ml man får kjøpt blant annet på Panduro. Tror er boks koster ca 45 kroner, men det holder til endel glass. Først tørker du av alle "fettmerker" ol med rødsprit. Du bruker en svamp og "dytter" malingen på glasset. Selv pleier jeg å bruke sånn"kjøkkensvamp" kjøpt på Rema. Du vet sånne svamper i 10 -pk i forskjellige farger, med svamp på ene siden og skrubb på den andre. (klipper dem opp i passende størrelser så de er lettere å håndtere.) Når du bruker svampen er malingen såpass tørr at det hverken renner eller siger. Deretter steker du glasset i vanlig stekeovn på ca 100 gr i 30 minutter. La glassene stå i ovnen til ovnen er ganske avkjølt! Glassene kan håndvaskes, så det hadde jo blitt et fint minne for gjestene. Jeg har holdt endel på med slik glassmaling og jeg syns det er skikkelig moro! Klem fra Fru Smurfa! :smile:
Stinemor Skrevet 17. juli 2002 #5 Skrevet 17. juli 2002 Vi skal også gifte oss på vinteren og vi skal ha sånne telys dingser (egentlig små vaser) som vi skal gravere på navnene på. Vi tenkte på vinglass først, men siden det er vinter og mørkt ute så blir det veldig mye stemning av alle telysene rundt om på bordet og da trenger vi ikke så mye andre lys....................tror selv at det blir veldig bra selv om det ikke er så veldig enkelt å skrive så pent når en graverer som for hånd. Lykke til videre med planleggingen! Klem fra Stinemor
vinterbrud 010203 Skrevet 18. juli 2002 Forfatter #6 Skrevet 18. juli 2002 Likte begge ideene jeg! Lurer derfor på om vi skal froste slike glass (takk for fremgangsmåten forresten!)...men kan vi da ha telys oppi!? Eller blir ikke det noen bra effekt mon tro?
Gjest Fru Smurfa Skrevet 18. juli 2002 #7 Skrevet 18. juli 2002 Hei igjen! Tror det kan bli knallbra og veldig stemningsfullt med telys oppi glassene! :D Klem fra Fru Smurfa!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå