Gå til innhold

Sopp. Diflucan - bivirkninger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Mistenker sopp i underlivet. Jeg verken klør eller svir, men utfloden er veldig hvit. Synes Canesten er noe ordentlig dritt, og vil gjerne bruke diflucan (tablett). Da er det 1 tablett 1 gang

Jeg har gått på en hestekur med diflucan før, for sopp i halsen. Da skulle jeg ta 1 tablett i 10 dager. 3. dagen fikk jeg ordentlig bivirkninger med oppkast og feber. Jeg måtte avslutte kuren. Tror dere det samme vil skje nå, viss jeg bare tar 1 tablett?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det vanlige er 1-2 tabletter i uka. Jeg har tatt det mange ganger uten noen bivirkninger. En tablett hver dag hørtes mye ut, siden en tablett virker over flere dager. Men det kommer også an på styrken. Vanlig styrke for underlivssopp er 150 mg. Det er også mye rineligere å få det på resept (45 kr per tablett, sånn ca).

Anonymkode: cad5c...96a

Skrevet (endret)

.

Endret av Ravna
Skrevet

Jeg har nok ikkje ordlagt meg riktig. Jeg har gått på en diflukankur tidligere, men den jeg vurderer nå er den engangsdosen du får kjøpt reseptfritt på apoteket.

den er på 150mg, og du tar den 1 gang. Vil jeg få samme bivirkninger av denne engangsdosen, som ved en lavere dose over lengre tid?

og viss det ikke er mulig å si, er det "farlig" å prøve ? =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...