Gå til innhold

Trøtt etter måltider

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal bestille time hos legen min, men ønsker innspill her også

Jeg blir stuptrøtt etter hvert måltid, spesielt lunch. Jeg klarer virkelig ikke holde øynene åpne og ender opp med å duppe av flere ganger, men jeg sovner ikke skikkelig. Dette varer gjerne en times tid

For 3-4 år siden ble jeg sjekket for diabetes siden jeg drikker mye og tisser mye, men prøvene var helt fine. Var også på en slik klinikk hvor jeg måtte drikke en væske og være der i flere timer og ta nye prøver osv

Jeg har ingen kjente allergier heller

Jeg spiser karboredusert kosthold og har gjort dette i 4-5 år. Det vil si at jeg spiser karbohydrater gjennom grønnsaker, frukt, frø og noe meieriprodukter, men spiser ikke mel, sukker, ris osv

Jeg er svært lite aktiv pga fibromyalgi. Har ikke hørt om at en slik type tretthet har noe med FM å gjøre. Jeg sover greit om nettene

Anonymkode: ca3cf...646

• 4 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
Den 25.4.2016 at 15.36, AnonymBruker skrev:

Jeg skal bestille time hos legen min, men ønsker innspill her også

Jeg blir stuptrøtt etter hvert måltid, spesielt lunch. Jeg klarer virkelig ikke holde øynene åpne og ender opp med å duppe av flere ganger, men jeg sovner ikke skikkelig. Dette varer gjerne en times tid

For 3-4 år siden ble jeg sjekket for diabetes siden jeg drikker mye og tisser mye, men prøvene var helt fine. Var også på en slik klinikk hvor jeg måtte drikke en væske og være der i flere timer og ta nye prøver osv

Jeg har ingen kjente allergier heller

Jeg spiser karboredusert kosthold og har gjort dette i 4-5 år. Det vil si at jeg spiser karbohydrater gjennom grønnsaker, frukt, frø og noe meieriprodukter, men spiser ikke mel, sukker, ris osv

Jeg er svært lite aktiv pga fibromyalgi. Har ikke hørt om at en slik type tretthet har noe med FM å gjøre. Jeg sover greit om nettene

Jeg har det på samme måte. Og fibromyalgi. Min første tanke var diabetes, men prøvene var fine. Har bare måttet leve med det, for "anfallene" skjer uansett om jeg har spist én liten gulrot eller to brødskiver med nugatti, om jeg har spist en normal porsjon med varm mat, eller en kald yoghurt. 

At du tisser mye er ikke rart når du også drikker mye. :) 

Anonymkode: d01aa...200

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Raspberrypai skrev:

1) Blir du mindre slapp og dårlig om du holder deg til en diett med minimert inntak av karbohydrater?

2) Når du blir trøtt, opplever du da symptomer som kaldsvette, skjelving eller konsentrasjonsvansker? 

3) Hjelper det om du får i deg noe søtt når du blir trøtt/dårlig?

4) Til slutt, har du noe hodepine? 

1- jeg blir dårligere om jeg spiser karbohydrater.  Som nevnt så har jeg spist karboredusert kosthold de siste 5 årene. Spiser jeg høykarbomat så blir jeg ikke bare utslitt og trøtt, men får også vondt i hodet, sår i halsen, føler meg bakfull osv

2- jeg opplever konsentrasjonsvansker i tillegg til trettheten ja

3- nei. Nå spiser ikke jeg sukker, men det har hendt at jeg har drukket te med honning på disse tidspunktene uten at det har gjort noe mot trettheten

4- ikke i forbindelse med trettheten. Har alltid hodepine i forbindelse med menstruasjon, og en sjelden gang (typ 2-3 ggr pr år) får jeg et kraftig migreneanfall

AnonymBruker
Skrevet

Har blitt testet for så mye at jeg er usikker på om jeg har blitt testet for lavt stoffskifte faktisk. Skal ta det opp med legen

Føler meg alltid dårlig etter inntak av kornprodukter. Litt oppblåst, men mest influensa/bakfullsymptomer. Dette var hovedgrunnen til at jeg gikk over til et lavkarbokosthold

Skal ta med dette videre til legen min og bli grundig testet. Er jo faktisk noen år siden sist jeg ble testet for alt mulig rart i forbindelse med fibromyalgiutredningen

Lavt stoffskifte er nok en sannsynlighet siden jeg er overvektig, men går ikke ned i vekt samme hva

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...