AnonymBruker Skrevet 25. april 2016 #21 Skrevet 25. april 2016 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det ikke litt barnslig å spise gele når man er voksen? Anonymkode: 0a58b...d68 Herregud så mye barnslig tullball, folk diskuterer på forumet her.... Anonymkode: 2851f...21e 2
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 25. april 2016 #22 Skrevet 25. april 2016 (endret) w Endret 15. november 2023 av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker Skrevet 25. april 2016 #23 Skrevet 25. april 2016 Ja det er barnslig. Må umodne smaksløker til for å like stivnet saft ass... Anonymkode: edc21...caa 1
Amfeila Skrevet 25. april 2016 #24 Skrevet 25. april 2016 Hvorfor skulle det være barnslig? Er det en regel som sier at man må slutte å spise ting som er godt fordi man har passert en viss alder? I så fall så har jeg gått glipp av den regelen og akter å fortsette å unngå den regelen så lenge jeg lever. 1
Pinkee Skrevet 25. april 2016 #25 Skrevet 25. april 2016 Jeg er blitt så gammel, at gele er av de få tingene jeg fremdeles klarer å tygge (neida) 3
udir Skrevet 25. april 2016 #26 Skrevet 25. april 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Mat i geléform er ofte representert i nouvelle cuisine. Anonymkode: d94fb...d4d Jepp, kabaret f.eks
AnonymBruker Skrevet 25. april 2016 #27 Skrevet 25. april 2016 Jeg skjønner ikke hvorfor så mange liker gele. Utenom det ser jeg ikke noen aldersbegrensning. Anonymkode: dfdd7...e32 2
Rozárka Skrevet 25. april 2016 #28 Skrevet 25. april 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det ikke litt barnslig å spise gele når man er voksen? Anonymkode: 0a58b...d68 Hvorfor det? Gele er en dessert og det smaker godt. Man kan da spise akkurat hva man vil, uansett alder? Hvis man vil servere det som en dessert til voksne kan man feks pynte geleen annerledes enn når man serverer den i barnebursdag. Man kan også servere mere eksklusiv saus, som gjør desserten mere voksen. Feks vaniljesaus med ekte vanilje. Man kan også servere porsjonsgeleer med is og krem. Da lager man geleen i stettglass.Jeg pleier også å legge friske bær som pynt på kaker og da heller jeg over et tynt lag fruktgele, slik at det blir ekstra lekkert. Jeg lager gjerne geleen selv, av saft og gelatin. Da kan man bruke saft som gir mere voksne smaker. Feks økologisk solbærsaft. Det kan også være deilig med en tyttebærgele med hele bær i, når man serverer feks oksestek. Da lager jeg det av tyttebærsaft. Så gele er ikke bare for barn, nei.
Mis(s)Understood Skrevet 25. april 2016 #29 Skrevet 25. april 2016 Gele med hjemmelaget vaniljesaus er vel like barnslig som hjemmelaget sjokoladepudding (også den med hjemmesnekret vaniljesaus), eller semulepudding med bringebærsaus (ekte, ikke pose), fløterand med en haug norske jordbær oppi, surmelksfromasj med rød saus, rabarbrasuppe kokt med kanelstang, hjemmelaget karamellpudding, eller sitron- eller appelsinfromasj. Da er det.... ingenting igjen for de voksne ! 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2016 #30 Skrevet 25. april 2016 2 minutter siden, Mis(s)Understood skrev: Gele med hjemmelaget vaniljesaus er vel like barnslig som hjemmelaget sjokoladepudding (også den med hjemmesnekret vaniljesaus), eller semulepudding med bringebærsaus (ekte, ikke pose), fløterand med en haug norske jordbær oppi, surmelksfromasj med rød saus, rabarbrasuppe kokt med kanelstang, hjemmelaget karamellpudding, eller sitron- eller appelsinfromasj. Da er det.... ingenting igjen for de voksne ! Hvorfor er det så viktig for deg å påpeke at det skal være "ekte" og "hjemmelaget"? Jeg forstår at hjemmelaget er å foretrekke for mange, men posevarianter er da ikke noe mer barnslig eller dårlig på noen måte. Anonymkode: dfdd7...e32 3
Mis(s)Understood Skrevet 25. april 2016 #31 Skrevet 25. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det så viktig for deg å påpeke at det skal være "ekte" og "hjemmelaget"? Jeg forstår at hjemmelaget er å foretrekke for mange, men posevarianter er da ikke noe mer barnslig eller dårlig på noen måte. Anonymkode: dfdd7...e32 Jeg synes de smaker mye bedre når jeg lager de fra bunnen. Jeg kan ikke se jeg har sagt at poseutgavene er barnsligere eller direkte dårlig? Hva du serverer i selskap er jo din egen sak, akkurat som jeg lager dem fra bunnen
AnonymBruker Skrevet 25. april 2016 #32 Skrevet 25. april 2016 1 minutt siden, Mis(s)Understood skrev: Jeg synes de smaker mye bedre når jeg lager de fra bunnen. Jeg kan ikke se jeg har sagt at poseutgavene er barnsligere eller direkte dårlig? Hva du serverer i selskap er jo din egen sak, akkurat som jeg lager dem fra bunnen Jeg har ikke skrevet noe om hva jeg serverer. Spørsmålet mitt retter seg til hvorfor du har et behov for å poengtere at det må være hjemmelaget. Anonymkode: dfdd7...e32 1
Kragebein Skrevet 25. april 2016 #33 Skrevet 25. april 2016 Tråden er ryddet for avsporinger. Kragebein, mod
Wenda Skrevet 25. april 2016 #34 Skrevet 25. april 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det ikke litt barnslig å spise gele når man er voksen? Anonymkode: 0a58b...d68 Selvsagt er det barnslig. Hvorfor skal man slutte å være barnslig egentlig? Jeg spiser gele med stor glede. Helst med sugerør Jeg skal iallefall være barnslig så lenge jeg lever
Mis(s)Understood Skrevet 25. april 2016 #35 Skrevet 25. april 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke skrevet noe om hva jeg serverer. Spørsmålet mitt retter seg til hvorfor du har et behov for å poengtere at det må være hjemmelaget. Anonymkode: dfdd7...e32 Da får du fortsette å irritere deg over at jeg lager dessertene mine fra bunnen, og sier at det smaker mye bedre enn hel og halvfabrikata. Trist at du blir så urimelig 'engasjert' av det, - men, det er helt ditt eget problem. Ikke mitt. Du får ha en flott kveld
AnonymBruker Skrevet 25. april 2016 #36 Skrevet 25. april 2016 1 minutt siden, Mis(s)Understood skrev: Da får du fortsette å irritere deg over at jeg lager dessertene mine fra bunnen, og sier at det smaker mye bedre enn hel og halvfabrikata. Trist at du blir så urimelig 'engasjert' av det, - men, det er helt ditt eget problem. Ikke mitt. Du får ha en flott kveld For noen hersketeknikker du bruker. Nei, jeg blir ikke irritert over at du lager hjemmelaget mat. Jeg lager selv hjemmelaget mat og har ikke gitt uttrykk for noe annet. Jeg påpeker bare at jeg ikke forstår hvorfor det er så viktig for deg å hevde hjemmelaget mat over det som ikke er det. Det er jo nettopp derfor du har en så trang for å skrive det 4 ganger i samme setning. Det gjør deg lite sneversynt som det TS er. Anonymkode: dfdd7...e32 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2016 #37 Skrevet 25. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: For noen hersketeknikker du bruker. Nei, jeg blir ikke irritert over at du lager hjemmelaget mat. Jeg lager selv hjemmelaget mat og har ikke gitt uttrykk for noe annet. Jeg påpeker bare at jeg ikke forstår hvorfor det er så viktig for deg å hevde hjemmelaget mat over det som ikke er det. Det er jo nettopp derfor du har en så trang for å skrive det 4 ganger i samme setning. Det gjør deg lite sneversynt som det TS er. Anonymkode: dfdd7...e32 like* Anonymkode: dfdd7...e32
AnonymBruker Skrevet 26. april 2016 #38 Skrevet 26. april 2016 Det som er barnslig er å hene seg opp i hva andre synes og mener. og man er ikke voksen før en tør å være barnslig Anonymkode: 64e4e...926 1
lostpenguin Skrevet 26. april 2016 #40 Skrevet 26. april 2016 (endret) Den 25. april 2016 at 15.08, Librarian skrev: Gele vil jeg alltid ha på bursdagen min. Håper det fortesetter helt til gamlehjemmet! Egentlig litt artig, synes det er så utrolig godt, men er aldri noe jeg lager bortsett fra en gang i året. Som jo er litt dumt, det er jo ikke det verste man kan spise av søtsaker. Bare til gamlehjemmet? Jeg kommer til å forlange gelé på gamlehjemmet også jeg! "Gelé! Finn frem en pakke gelé, så skal du sannelig seeee, at alle liker gelééé!" - Nope, hører ikke noe om aldergrense for å spise gelé Men dette innlegget fastslår kanskje at jeg er barnslig, så mulig det er litt barnslig å spise gelé også. Endret 26. april 2016 av lostpenguin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå