Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barnet vårt skal hete Hanna elller Hannah vi er noe usikker. Hva syns dere er finest skrivemæte?

En dag syns jeg nemlig Hanna men neste Hannah :)

Det bryr meg ikke om H en ikke uttales osv for det er det i mange navn som Noah, Leah, Elisabeth osv. Det går nesten mest på skrivemåten nå :)

Anonymkode: c0b3a...01e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hannah

Anonymkode: c9934...753

• Liker 1
Skrevet

Hvis du vil at ungen din skal måtte si "Hannah, med h på slutten" hver bidige gang noen skal notere navnet hennes, så velger du Hannah. Er du snill, så kaller dere henne for Hanna. Er du enda snillere, så blir det Hanne. Har du god smak, så blir hun hetende Anna. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hva er poenget med en h på slutten, som ikke skal uttales? Altså, virkelig, helt seriøst? Hvorfor i alle dager skal du gi ungen din et navn med en bokstav som har som eneste konsekvens at hun må spesifisere at det er en h på slutten hver eneste, bidige gang hun sier navnet sitt? Hvorfor?? Hilsen en som har en gøyal c i etternavnet sitt, og må si "med c, ikke k", hver satans gang... 

Anonymkode: 07774...778

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hannah. Fordi det er det opprinnelige navnet og det virker mer fullstendig.

Anonymkode: fa691...cc7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, NydeligMann skrev:

Hvis du vil at ungen din skal måtte si "Hannah, med h på slutten" hver bidige gang noen skal notere navnet hennes, så velger du Hannah. Er du snill, så kaller dere henne for Hanna. Er du enda snillere, så blir det Hanne. Har du god smak, så blir hun hetende Anna. 

Siden du fjaser sånn. På min dialekt høres "Anna" og "Anda" helt likt ut, jeg synes du har dårlig smak. 

TS, jeg er litt fan av å skrive de som de er uten dilldall, engelske versjoner, etc. Jeg liker Hanna best :) Men det er jo bare smak og behag!

Anonymkode: a4108...77a

Skrevet

H på slutten av navn er helt pyton, hater det.

Får alltid lyst til å uttale de, og faktisk si det på måten folk staver det på

hanna-H  og no-aH :fnise:

Elisabeth er i en annen klasse, for th danner en naturlig lyd. Ikke bare en ubrukelig "stum" bokstav som alltid er i veien.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, NydeligMann skrev:

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er poenget med en h på slutten, som ikke skal uttales? Altså, virkelig, helt seriøst? Hvorfor i alle dager skal du gi ungen din et navn med en bokstav som har som eneste konsekvens at hun må spesifisere at det er en h på slutten hver eneste, bidige gang hun sier navnet sitt? Hvorfor?? Hilsen en som har en gøyal c i etternavnet sitt, og må si "med c, ikke k", hver satans gang... 

Anonymkode: 07774...778

Jeg syns egentlig Hannah ser bedre ut. Nå er jeg en av dem som må selv si at etternavnet mitt feks skrives på en annen måte enn alle andre tror så faktisk så ser jeg ikke det som noe problem. Men selvfølgelig noen opplever det verre enn andre. 

Mtp Hanne eller Anna liker jeg ikke disse navnene alene. Og fordi Hanna/Hannah er pga hun skal bli oppkalt etter noen. 

Anonymkode: c0b3a...01e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vil du at det skal være litt spesielt dropp h`n. Jeg synes også at det er finnest :)

Anonymkode: f3887...f79

AnonymBruker
Skrevet

Hannah ser finere ut på papiret. (ja, jeg er opptatt av slike ting). 

Anonymkode: c7772...56b

• Liker 2
Gjest Sparkly*
Skrevet (endret)
25 minutter siden, Tekopper skrev:

H på slutten av navn er helt pyton, hater det.

Får alltid lyst til å uttale de, og faktisk si det på måten folk staver det på

hanna-H  og no-aH :fnise:

Elisabeth er i en annen klasse, for th danner en naturlig lyd. Ikke bare en ubrukelig "stum" bokstav som alltid er i veien.

Th lyden sies i hvert fall på min dialekt som T så den er like "ubrukelig" :)

Det er veldig mange andre navn med stumme bokstaver siden du henger deg så opp i det: Sigrid, ingrid, Astrid,++ :) 

Ts. Smak og behag er dette. Så ta det dere liker best.

For min del hadde jeg nok skrevet navnet mer feil om det var Hanna, men det er for jeg er mer vant med Hannah. 

Endret av Sparkly*
Skrevet

Hannah liker jeg best. Vet ikke helt hvorfor.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Sparkly* skrev:

Det er veldig mange andre navn med stumme bokstaver siden du henger deg så opp i det: Sigrid, ingrid, Astrid, Grethe ++ :) 

Enig, og dette navnet er det like greit med eller uten-men hvis man vil gjøre det litt unik, så dropp h;n

Anonymkode: f3887...f79

Skrevet

Jeg ville gått for Hanna. Rett og slett fordi det er det enkleste for barnet som slipper å forklare at hun er Hannah med h på slutten. Men også fordi i det du putter en H på slutten høres navnet mer engelsk ut noe som for meg virker fjernt dersom barnet er norskt

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, Sparkly* skrev:

Det er veldig mange andre navn med stumme bokstaver siden du henger deg så opp i det: Sigrid, ingrid, Astrid,++ :) 

uttalen endrer seg drastisk på elisabeth om man dropper h'en. 

D'en i de navna du nevnte er også helt håpløs, og av typen hvor jeg har lyst til å uttale de "på trass", selv om jeg vet av folk som faktisk uttaler d'en... så kanskje den ikke er like ille.

Skrevet (endret)

Hanna. Mest norsk. Om dere er norske, da. ☺

Endret av Jerry Lee
  • Liker 4
Skrevet
7 minutter siden, Snadder skrev:

Jeg ville gått for Hanna. Rett og slett fordi det er det enkleste for barnet som slipper å forklare at hun er Hannah med h på slutten. Men også fordi i det du putter en H på slutten høres navnet mer engelsk ut noe som for meg virker fjernt dersom barnet er norskt

Ja. 😀

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, Tekopper skrev:

uttalen endrer seg drastisk på elisabeth om man dropper h'en. 

D'en i de navna du nevnte er også helt håpløs, og av typen hvor jeg har lyst til å uttale de "på trass", selv om jeg vet av folk som faktisk uttaler d'en... så kanskje den ikke er like ille.

Det er vel snakk om Hanna/Hannah...ikke Elisabeth.....

Skrevet
47 minutter siden, NydeligMann skrev:

Om det er uten H kommer hun til å måtte si "Hanna uten H på slutten" hver gang siden alle blir usikre da Hannah er en veldig vanlig skrivemåte..

personlig syns jeg Hannah ser finest ut:)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes Hannah ser penest ut. Jeg har selv et veldig enkelt navn som alle kan skrive og uttale, og har alltid vært misfornøyd med at jeg heter noe så kort og enkelt. 

Anonymkode: 636d4...b98

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...