Gå til innhold

Kaffekrus blir sprek

Gjest Kaffekrus

Anbefalte innlegg

Synes det høres ut som du var kjempeflink, jeg! Aktiv jobb og dårlig med søvn er en kjip kombinasjon >.<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kaffekrus

Takk :) Ja, det er virkelig det! I perioder sover jeg litt dårlig, og når det faller sammen med travle dager, blir jeg helt kaputt. Synes overgangen fra skole til jobb er litt tung også.

I dag sluknet jeg på sofaen etter jobb. Likevel fikk jeg handlet inn mat (les: masse deilig frukt og grønt), og vasket og hengt opp tøy :)  Dagens planlagte glede var å kjøpe inn snackstomater til lunsj, så i dag koste jeg meg litt ekstra med lunsjen :laugh: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffekrus

I dag hadde jeg tidenes utskeielsesdag: is på jobb, frossenpizza til middag, sjokolade... jeg føler meg litt rar i magen, men det var litt deilig også :)

Dagens planlagte glede i dag var å unne meg selv litt egenpleie. Tok en lang dusj, skrubbet hele kroppen, stelte føttene litt, smurte meg godt inn med fuktighetskrem - for en luksus! :laugh: I morgen planlegger jeg en god lesestund med tente lys og en kopp ekstra god kaffe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffekrus

Jeg har vel egentlig bare slått med til ro med det nå, at å nå målet vil ta litt lenger tid enn planlagt. Jeg begynte på jobb en uke tidligere enn hva som var planen, og har begge disse ukene fått seks vakter - og jeg har vært så sliten at jeg ikke har visst hvor jeg skal gjøre av meg. Men alt i alt har jeg aktive dager, og er svært fornøyd med det :)

I dag var dagens planlagte glede (som nevnt) en lesestund med tente lys og kaffe med sjokoladesmak. Jommen ble det ikke noen biter sjokolade også :) I morgen har jeg en lang vakt, så siden mye av dagen faller bort står jeg opp litt tidlig, og så skal jeg ta en lesestund før jeg begynner på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffekrus

Ok, gårsdagens glede var litt feilslått.. jeg var så trøtt om morgenen at jeg heller skulle sovet den tiden. Til gjengjeld var jeg så trøtt at jeg sovnet i det hodet traff puta ca. 21:30 :) I dag var gleden å gå på kino for å se Et helt halvt år - perfekt avslutning på dagen! I morgen håper jeg på sol, i så fall skal jeg ut og nyte den. Planlegger også en langsom morgen med kaffe på senga :)

Jeg har litt vondt i kneet i dag etter å ha gått mye på hardt gulv siste uka.. håper det er forbigående, og at jeg får til en joggetur i morgen. Planlegger en tur i morgen for å kjenne litt på formen, før det blir trening som vanlig når jeg har fri neste uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kaffekrus
9 timer siden, KaDust skrev:

Hva slags underlag jogger du på forresten?

Mest asfalt, dessverre. Har egentlig et veldig fint turområde rett i nærheten, men så har jeg enda ikke klart å finne noen fine løyper. Hver gang jeg tar turen ut der, ender jeg med en mye lenger tur enn jeg hadde tenkt :ler: Løper noe i veikanten der det er mulig da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffekrus

Noen dager ønsker jeg meg ei tredemølle :P I dag har jeg jogget for første gang på litt over ei uke, men måtte snu da magen slo seg vrang etter 10 min. Men altså, formen føltes jo sånn noenlunde bra :) Prøvde meg på planken også, 1 min 5 sek ble det!

Testet ut et par noe joggesko i dag, og de føltes nydelige å løpe på. Mannen som hjalp meg i butikken virket litt oppgitt over de skoene jeg har brukt så langt :sjenert: Men altså, de har i grunn gjort nytten sin.

Uansett, det er deilig å være i gang igjen. Har også fått kostholdet på rett spor de siste to dagene, og det føles utrolig deilig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffekrus
1 minutt siden, gjest- silje skrev:

Hvordan vondt i kneet har du? 

Hadde bare lette stikkende smerter, de var heldigvis borte dagen etterpå :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Så bra at de er borte.

Hvilke sko var det du brukte før da? Og hvilke sko fikk du nå? Jeg bytter sko når jeg merker at jeg blir støl i anklene og senene rundt, da er det som oftest et tegn for mine bein, at skoene belaster føttene, mer enn de avlaster dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffekrus
46 minutter siden, gjest- silje skrev:

Så bra at de er borte.

Hvilke sko var det du brukte før da? Og hvilke sko fikk du nå? Jeg bytter sko når jeg merker at jeg blir støl i anklene og senene rundt, da er det som oftest et tegn for mine bein, at skoene belaster føttene, mer enn de avlaster dem.

Jeg hadde et par Adidas Lightster Cush 2, har hatt de i et år nå så det var litt slitne. Ingen smerter eller noe av skoene altså, beina har egentlig føles bra. Ble et par Asics Gel Pulse nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i hvertfall VELDIG viktig å ha ordentlige sko om du jogger på asfalt. Grus er bedre, men det beste er jo terreng. Det er da man slipper unna med flest mulig vondter og skader. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kaffekrus
15 minutter siden, KaDust skrev:

Det er i hvertfall VELDIG viktig å ha ordentlige sko om du jogger på asfalt. Grus er bedre, men det beste er jo terreng. Det er da man slipper unna med flest mulig vondter og skader. :P

Veldig veldig klar over det, så derfor ble det nye sko :) Prøver å kjenne etter smerter og slik også, og heller ta en pause om jeg har smerter eller unormal stølhet, men har ikke egentlig kjent noe særlig til det. Har store planer om å sjekke ut noen løyper i skogen her igjen, men som nevnt ender jeg alltid med å gå meg bort :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Jeg også går meg fort bort ;) 

Jeg har hørt noen rykter om at flere som er blitt testet på løpelabbet for over/underpronasjon har fått skader etter at de fikk "spesial" sko. Men dette er rykter. Og så er det så mange meninger rundt dette med demping osv. Jeg tenker at det beste er å føle på det selv, merker du at du får vondt noen plass, så er det bare å ta grep, bytte underlag og sjekke om skoene er slitt og hvordan dempingen føles. Noen ganger når jeg har vært sen med å kjøpe nye sko, så har det føltes som en ny verden når jeg endelig fikk bytta sko. Jeg har blitt så tilvendt de "gamle" at jeg ikke merket at dempingen var borte for lengst ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...