AnonymBruker Skrevet 25. april 2016 #1 Skrevet 25. april 2016 hos politiet For noen uker siden var sønnen vår (ca 12 år) og en kamerat i skogen. Mens de var der ville de prøve og lage bål sånn som de hadde lært på leirskolen for en stund siden. Dette fant de på mens de var i skogen og det gikk galt. Et lite område ble svidd, men ille nok til at både brannvesenet og politiet kom. Vi har ikke hørt noe mer før i dag og jeg trodde ikke de ville ta kontakt etter så lang tid. Politiet vi snakket med sa at han trodde ikke det ble noe stort ut av det. Vi har overhodet ikke noen problemer ellers med sønnen vår. Jeg er livredd for morgendagen. Jeg er livredd for at barnevernet skal bli innkalt. Vi fikk, for mange år siden, en bekymringsmelding på oss. Etter 3 måneder ble saken henlagt. Men dette kan politiet lett søke opp og det har de nok gjort allerede. Vi vil ikke at dette skal skje igjen og det har tatt meg veldig lang tid å komme tilbake til en normal hverdag etter forrige gang. Jeg er livredd for at det lille jeg har klart å bygge opp vil rase sammen i morgen. Er dset noen som har vært i lignende situasjon? Hva skjedde? Anonymkode: 384bd...6e6
AnonymBruker Skrevet 25. april 2016 #2 Skrevet 25. april 2016 Rutine. Men som forelder hadde jeg aldri godtatt det fra min sønn. ( Forstår at det er barn, og at slike ting kan skje ) men regner med dere har fokus på grensesetting og følger dette opp selv. Er vel det det de vil finne ut av. Anonymkode: 1150d...942 6
AnonymBruker Skrevet 25. april 2016 #3 Skrevet 25. april 2016 Hvilken konsekvenser har sønnen din fått for å forsøke å starte skogsbrann? Anonymkode: b2124...8c7 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2016 #4 Skrevet 25. april 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Rutine. Men som forelder hadde jeg aldri godtatt det fra min sønn. ( Forstår at det er barn, og at slike ting kan skje ) men regner med dere har fokus på grensesetting og følger dette opp selv. Er vel det det de vil finne ut av. Anonymkode: 1150d...942 Vi følger dette opp selvsagt. Vi har snakket med han om hvorfor og hva som kunne ha skjedd, at folk kunne brent inne hvis brannen hadde spredd seg. Han skjønte alvoret i situasjonen for han var på gråten i politibilen mens vi satt der. Så det har gitt et ekstremt sterkt inntrykk på han. Han har aldri gjort noe så farlig og ulovlig før, så vi håper at vi får tatt dette med roten. Jeg forstår at det er rutine å bli innkalt til samtale, men er bare så bekymret med forhistorien med bv den ene gangen. Anonymkode: 384bd...6e6
AnonymBruker Skrevet 25. april 2016 #5 Skrevet 25. april 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilken konsekvenser har sønnen din fått for å forsøke å starte skogsbrann? Anonymkode: b2124...8c7 Han har fått husarrest, forbud mot data i lang tid, vi skal vite hva han tar med seg utenfor døren til enhver tid og hvor han befinner seg. Det virker ikke som mye, men dette er ting som påvirker han. Han elsker å spille dataspill (han spiller ikke spill som er voldelige/for voksne) og han hater og være inne, særlig nå som det er fint vær og han ikke kan spille. Det kommer sikkert mer etterhvert. Kameraten fikk samme straff, men det virker som foredrene er slapp på området, for han har visst spilt og vært ute og hatt det gøyt... Utenom det så har vi forklart han ganske så klart hva som kunne ha skjedd og om brannsikkerhet. Anonymkode: 384bd...6e6 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2016 #6 Skrevet 25. april 2016 Vet du hva, jeg synes dere har gjort veldig mye riktig her! Dette er ren rutine, hvis dere legger frem tiltak dere har gjort hjemme så har dere ingenting å frykte. Hva med å ta med gutten på et brannvernkurs? snu det negative om til noe positivt. Hilsen en som jobber med barn:) Anonymkode: 1150d...942 5
AnonymBruker Skrevet 25. april 2016 #7 Skrevet 25. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Vet du hva, jeg synes dere har gjort veldig mye riktig her! Dette er ren rutine, hvis dere legger frem tiltak dere har gjort hjemme så har dere ingenting å frykte. Hva med å ta med gutten på et brannvernkurs? snu det negative om til noe positivt. Hilsen en som jobber med barn:) Anonymkode: 1150d...942 Et brannvernkurs var ikke en dum ide`. Tusen takk for forlsaget. Dette skal jeg nevne for mannen min Anonymkode: 384bd...6e6
AnonymBruker Skrevet 25. april 2016 #8 Skrevet 25. april 2016 Jeg jobber i barnevernet og du har ikke noe å bekymre deg for. Fordi om gutten din har fyret opp i skogen, betyr ikke det at dere ikke er gode omsorgspersoner for gutten deres. Du kan slappe helt av i forfold til barnevernet iallefall 😊 Anonymkode: 9fef1...970 3
frøkenkoz Skrevet 25. april 2016 #9 Skrevet 25. april 2016 Pust med nesen! Dette kommer til å gå bra. Prøv å ikke vær så bekymret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå