AnonymBruker Skrevet 25. april 2016 #1 Del Skrevet 25. april 2016 Jeg er redd eksen min. Han brukte vold mot meg og jeg stakk. Det er 4 år siden nå, men har hatt kontakt innemellom hvor han skrev hvor mye han angret og ba om tilgivelse. Han håpte jeg hadde det fint osv. Jeg er redd han likevel. Redd han kommer på døren min og vil skade meg eller min familie. Jeg og kjæresten min bor sammen og venter en liten baby. Så skaden blir da enda større om eksen vil finne på noe. Jeg har sagt det rett ut til han at jeg er redd han. Men han ba meg slutte med det og han sverget også på at han aldri kommer til ødelegge for meg. Alt dette tror jeg ikke på. Jeg mistenker han likevel og er redd. Selv om det har gått noen år. Går til psykolog. Men det er ikke noe hjelp der. Begynt på medisiner mot angst, hjelper ikke det heller. Hva tror dere? Hva skal jeg gjøre? Har noen opplevd noe lignende? Ts Anonymkode: ba9ed...a98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tash Skrevet 25. april 2016 #2 Del Skrevet 25. april 2016 (endret) Kan du ikke få et besøksforbud mot ham? https://www.domstol.no/no/Straffesak/Sakstyper/Besoksforbud/ Så føler du deg tryggere (spesielt med en liten på vei) og han vil mest sannsynlig ikke synes det er verdt å trosse besøksforbudet.. Og, du. Ikke ta telefonen når han ringer og ikke svar på meldinger. Ikke oppretthold relasjonen deres ved å ha noen som helst kontakt.. Endret 25. april 2016 av Tash La til en setning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2016 #3 Del Skrevet 25. april 2016 1 minutt siden, Tash skrev: Kan du ikke få et besøksforbud mot ham? https://www.domstol.no/no/Straffesak/Sakstyper/Besoksforbud/ Så føler du deg tryggere (spesielt med en liten på vei) og han vil mest sannsynlig ikke synes det er verdt å trosse besøksforbudet.. Vil ikke være for dramatisk heller. Han har jo ikke gjort meg noe, hverken truet eller oppsøkt meg på de 4 årene. Vennskapelig stemning hele veien, vi snakker ikke sammen så ofte da. En gang i året kanskje. Men jeg skal kutte ut all kontakt nå. Anonymkode: ba9ed...a98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2016 #4 Del Skrevet 25. april 2016 En annen ting jeg lurte på var at jeg blokkerte han på Facebook, og så prøvde jeg avblokkere han i går for å "se" hva som skjer, og da klarte jeg ikke finne han, mens fra min samboer sin face dukket han opp. Så jeg lurer på hvordan klarte han å blokkere meg da han selv var blokkert på min profil, man må jo først finne profilen og så trykke på blokker knappen, og hvis han var blokkert på min, hvordan klarte han å finne meg for å blokkere? Kan også nevne at vi har absolutt ingen felles venner og bor en time unna hverandre. Så jeg ser han aldri. Han vet hvem samboeren min er, hvor jeg jobber osv. Men han har ikke telefonnr mitt, vi snakket sammen kun på mail. Han er/var en ganske ustabil person da vi var i lag. Slet med sinne og aggresjon. Han slo meg aldri, bare dyttet meg og tvang meg til å ha sex. "Bare" det altså. Han kunne aldri skadet meg, har han selv sagt til meg. Men jeg tror han ikke. Alle de tingnene han gjorde mot meg, var han full. ts Anonymkode: ba9ed...a98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2016 #5 Del Skrevet 26. april 2016 Klarer ikke skjønne om han er farlig eller ikke. Anonymkode: ba9ed...a98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2016 #6 Del Skrevet 26. april 2016 Når ikke han har gjort noe til nå er det utrolig liten sjanse for at noe kommer til å skje. TS har muligens bare generell angst og skylder på den det er mest naturlig å skylde på. Hun bør gjøre de tingene personer med angst bør gjøre, f.eks. trene mye. Anonymkode: 580e7...22a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2016 #7 Del Skrevet 26. april 2016 Når du velger å ha kontakt med han av og til, så opprettholder du jo en eventuell risiko for at han skal være til skade. Hvorfor har du kontakt i det hele tatt? Man kan jo velge å ikke ta kontakt og ikke svare. Om han ikke har skadet deg på fire år, så er vel sjansen liten for at han skal gjøre det nå, men den øker jo når du opprettholder kontakten. Anonymkode: 7c0c6...ed6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå