FantasDick Skrevet 25. april 2016 #1 Skrevet 25. april 2016 (endret) Vi skal ha både konfirmasjon og navnefest om noen uker så ser litt etter noen nye kjoler.. Har et par kg igjen til matchvekt etter fødselen så føler meg ikke vel i bodyconkjolene jeg har i skapet. Er litt forelsket i disse tre, hva synes dere om de? Har sett på så mange her på morgenkvisten at jeg er redd jeg er blitt litt "blind" på hva som er fint og ikke. Kjole 1 Kjole 2 Kjole 3 Vil ha lyse farger, tekkelig lengde, ikke stroppeløs, må kunne bruke BH under og ikke for tight rundt magen (har bilring! ) . Edit; er klar over at den ene er stroppeløs, men den er jo så fin så klarer ikke legge den helt vekk. Hihi Endret 25. april 2016 av FantasDick La til noe
Gjest Tigress Skrevet 25. april 2016 #2 Skrevet 25. april 2016 Eg lika den midterste best, det er så fint med litt mønster! Og så var jo den eine stroppelaus, og dermed eigentleg uaktuell, og den siste trur eg må vere i neopren? Eller i alle fall slikt "dykkardrakt"-stoff, og det har ikkje så pent fall i røynda, er eg redd. No må eg vel dessutan vedgå at eg ikkje likar slik hudfarge, då, men det er jo ikkje ditt problem. Blomer, derimot, det er alltid fint.
Gjest Tasia Skrevet 25. april 2016 #3 Skrevet 25. april 2016 Jeg syns fargen og mønsteret på nummer 1 var helt nydelig! Den hadde vært perfekt hvis den enten var lang eller kort, men så absolutt veldig fin
Million Skrevet 25. april 2016 #4 Skrevet 25. april 2016 (endret) Den i midten var kjempefin! Dessverre var den visst utsolgt i alle størrelser unntatt 8. Og det er vel omtrent det samme som 36? Endret 25. april 2016 av Million
FantasDick Skrevet 25. april 2016 Forfatter #5 Skrevet 25. april 2016 9 minutter siden, Tigress skrev: Eg lika den midterste best, det er så fint med litt mønster! Og så var jo den eine stroppelaus, og dermed eigentleg uaktuell, og den siste trur eg må vere i neopren? Eller i alle fall slikt "dykkardrakt"-stoff, og det har ikkje så pent fall i røynda, er eg redd. No må eg vel dessutan vedgå at eg ikkje likar slik hudfarge, då, men det er jo ikkje ditt problem. Blomer, derimot, det er alltid fint. Heller mot den midterste, men er litt ekstra forelsket i den siste. Den er i scuba, "dykkerdraktstoff". Nå ser jeg at den første er blitt utsolgt så da utgår jo den uansett! 6 minutter siden, Tasia skrev: Jeg syns fargen og mønsteret på nummer 1 var helt nydelig! Den hadde vært perfekt hvis den enten var lang eller kort, men så absolutt veldig fin Ja, den er nydelig, og nå er den utsolgt også. 5 minutter siden, Million skrev: Den i midten var kjempefin! Dessverre var den visst utsolgt i alle størrelser unntatt 8. Og det er vel omtrent det samme som 36? Det er 36, ja. Heldigvis den størrelsen jeg trenger nå!
FantasDick Skrevet 25. april 2016 Forfatter #6 Skrevet 25. april 2016 Nei, farsken! Nå er scubakjolen også utsolgt!
Kladd Skrevet 25. april 2016 #8 Skrevet 25. april 2016 Når jeg ser nå er den første tilgjengelig i UK8. Synes den var kjempefin, hadde lett kjøpt den om de hadde størrelsen min! Kanskje følger det med sånne små stropper?
Gjest Tigress Skrevet 25. april 2016 #9 Skrevet 25. april 2016 1 time siden, FantasDick skrev: Det er 36, ja. Heldigvis den størrelsen jeg trenger nå! Nja, dei britiske storleikane er ofte litt på bærtur, ein 8 er ein norsk 34, fransk 36, og kan ofte bli litt liten. Det er stor skilnad frå merke til merke. Sjekk måltabellane.
Gjest Tigress Skrevet 25. april 2016 #10 Skrevet 25. april 2016 Et øyeblikk siden, Tigress skrev: Nja, dei britiske storleikane er ofte litt på bærtur, ein 8 er ein norsk 34, fransk 36, og kan ofte bli litt liten. Det er stor skilnad frå merke til merke. Sjekk måltabellane. Eg sjekka, forresten. 8 er ein 34 i dette høvet, 10 er ein ganske stor 36.
FantasDick Skrevet 25. april 2016 Forfatter #11 Skrevet 25. april 2016 14 minutter siden, Kladd skrev: Når jeg ser nå er den første tilgjengelig i UK8. Synes den var kjempefin, hadde lett kjøpt den om de hadde størrelsen min! Kanskje følger det med sånne små stropper? Ja, så sannelig! Hm, må vurdere litt. Jeg ammer enda så må ha ordentlig BH på, og har ingen stroppeløs i den størrelsen jeg har nå, så lite so passer.. 4 minutter siden, Tigress skrev: Eg sjekka, forresten. 8 er ein 34 i dette høvet, 10 er ein ganske stor 36. Er du sikker? Jeg har alltid brukt 4 og 6 fra Asos og 32 og 34 her i Norge. Siden jeg er en 34/36 i Norge nå vurderte jeg det til at 8 er passende. Sjekket også måletabellen, eneste som ikke passer helt er hoftene (jeg er litt bred over baken), men disse kjolene er jo løse over hoftene.
chouette Skrevet 25. april 2016 #12 Skrevet 25. april 2016 Kjole 4 er virkelig nydelig Den er så klassisk og jeg vedder på du vil få brukt den mye mer enn de andre, som er typiske sommerkjoler.
Gjest Tigress Skrevet 25. april 2016 #13 Skrevet 25. april 2016 1 time siden, FantasDick skrev: Ja, så sannelig! Hm, må vurdere litt. Jeg ammer enda så må ha ordentlig BH på, og har ingen stroppeløs i den størrelsen jeg har nå, så lite so passer.. Er du sikker? Jeg har alltid brukt 4 og 6 fra Asos og 32 og 34 her i Norge. Siden jeg er en 34/36 i Norge nå vurderte jeg det til at 8 er passende. Sjekket også måletabellen, eneste som ikke passer helt er hoftene (jeg er litt bred over baken), men disse kjolene er jo løse over hoftene. Ja, heilt viss på det. Måltabellane er aldri under 90cm over hoftene i storleik i norsk 36, dei brukar å liggje på ein stad mellom 92 og 95. Dette har eg stålkontroll på, er nemleg 92cm over ræva, og kan derfor ikkje satse på str 34 når eg handlar på nett. I røynda brukar eg ofte str 34, og har klede i både 6 og 8 heime, men dei er som oftast når det er vide skjørt. Problemet er eigentleg at dei omset dei britiske storleikane somme gonger til tyske og somme gonger til franske storleikar. Måltabellane er venen vår... (Eg oppdaga kor håplaust dette er då eg kom heim frå London for ein del år sidan med tre nye kjolar: i str. 6, 8 og 10. Den i str 10 heiv eg ganske snart, den var for trong, den i str 8 er litt trong, men innanfor, den i str 6 har eg god plass i...)
Antlers Skrevet 25. april 2016 #14 Skrevet 25. april 2016 Jeg likte scubakjolen! Kjole nummer 4 er også fin (selv om den ikke er helt min smak), men er redd for at lengden kan bli litt feil hvis du ikke er så høy.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2016 #15 Skrevet 25. april 2016 4 timer siden, FantasDick skrev: Ja, så sannelig! Hm, må vurdere litt. Jeg ammer enda så må ha ordentlig BH på, og har ingen stroppeløs i den størrelsen jeg har nå, så lite so passer.. Er du sikker? Jeg har alltid brukt 4 og 6 fra Asos og 32 og 34 her i Norge. Siden jeg er en 34/36 i Norge nå vurderte jeg det til at 8 er passende. Sjekket også måletabellen, eneste som ikke passer helt er hoftene (jeg er litt bred over baken), men disse kjolene er jo løse over hoftene. Jeg bruker stort sett UK 8 i ASOS eget merke, og er normalt ca str 36 på overkroppen. Når kjolene ikke er tettsittende fra livet og ned, er ikke hoftemål noe problem. Anonymkode: 44d40...961
FantasDick Skrevet 25. april 2016 Forfatter #17 Skrevet 25. april 2016 Kjøpte kjole nummer 3 og 4! Har brukt halve dagen på å få tak i de, blir utsolgt og så er de low stock og så utsolgt igjen osv. Tok begge i UK8 så får jeg slanke meg inn i de om de ikke passer. Gleder meg til de kommer! <3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå