AnonymBruker Skrevet 25. april 2016 #1 Skrevet 25. april 2016 Hei, jeg ønsker å bytte ut de nåværende listene rundt verandadøren og alle vinduene i leiligheten min. Det er til sammen fire rom, og det blir nok noen meter med lister. Det er i tillegg litt småarbeid som må gjøres som å få dem tilpasset gulvlistene, samt noen justeringer som må gjøres med listverk under vinduskarmen i stua over radiatoren. Muligens må noen av karmene pusses også, da de er malt litt dårlig. Jeg er ikke spesielt handy og må derfor leie inn en fagperson. Jeg ønsker at listene skal limes på, ikke spikres fast, og jeg vet hvilken type list jeg er ute etter og hvor jeg får kjøpt det. Mitt spørsmål er da. Er det noen som har leid inn en fagmann/snekker til å gjøre lignende arbeid og vet hvor lang tid man må beregne og hvor mye det kan koste? Sparer man penger og tid på å kjøpe inn materialene selv? Takker på forhånd på svar: ) Anonymkode: 31a03...7e5
PoisonIwy Skrevet 25. april 2016 #2 Skrevet 25. april 2016 Du sparer på å kjøpe inn selv, da de fleste tar materialer også 15 prosent påslag. Pluss transport osv. 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2016 #3 Skrevet 25. april 2016 Listing tar ca 10minutter per vindu/dør. (Eller 5minutter hvis den som gjør det kjappere seg litt og har gjort det før). Så kan du regne hvor lang tid det tar. Vil anslå at et firma tar 1000,- timen. Anonymkode: e2ffb...763
AnonymBruker Skrevet 25. april 2016 #4 Skrevet 25. april 2016 10 timer siden, PoisonIwy skrev: Du sparer på å kjøpe inn selv, da de fleste tar materialer også 15 prosent påslag. Pluss transport osv. Det er nok sant, men på en så liten jobb kan de da fort komme til å legge på litt ekstra for rigg e.l. i stedet, for at de i det hele tatt skal ha noen grunn til å ta jobben. Anonymkode: c33ce...af1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2016 #5 Skrevet 25. april 2016 13 timer siden, PoisonIwy skrev: Du sparer på å kjøpe inn selv, da de fleste tar materialer også 15 prosent påslag. Pluss transport osv. Spiller stortsett ingen rolle. Fortjenesten skal være den samme på jobben uansett, hvis matrialleveranse utgår legges summen som skulle vært i fortjeneste på dersom det er fastpristilbud. Dessuten har mange bedrifter bedre priser enn privatpersoner. Ts: Ville bedt om pris fra flere firmaer. Mål opp størrelse på vindu og dører. Ring å beskriv hva du vil ha gjort og hør om de er interessert i å komme med et tilbud til deg. Anonymkode: a2168...f7e
MiniMjau Skrevet 26. april 2016 #6 Skrevet 26. april 2016 Du vil kanskje spare litt ved å kjøpe inn det du vet du trenger selv. Følg med på tilbud, gå på byggmax e.l.
PoisonIwy Skrevet 26. april 2016 #7 Skrevet 26. april 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Spiller stortsett ingen rolle. Fortjenesten skal være den samme på jobben uansett, hvis matrialleveranse utgår legges summen som skulle vært i fortjeneste på dersom det er fastpristilbud. Dessuten har mange bedrifter bedre priser enn privatpersoner. Ts: Ville bedt om pris fra flere firmaer. Mål opp størrelse på vindu og dører. Ring å beskriv hva du vil ha gjort og hør om de er interessert i å komme med et tilbud til deg. Anonymkode: a2168...f7e Hvor har du dette fra? Hvilke små useriøse firmaer har du vært borti? Jeg jobber med dette..
AnonymBruker Skrevet 26. april 2016 #8 Skrevet 26. april 2016 4 timer siden, PoisonIwy skrev: Hvor har du dette fra? Hvilke små useriøse firmaer har du vært borti? Jeg jobber med dette.. Vel jeg jobber og med dette, ikke hos byggfirma, men i bransjen. I området jeg har mitt hovedvirke er dette vanlig måte å gjøre det på ihvertfall. Post for risiko blir selvfølgelig lavere dersom matrialleveranse utgår, men veldig mange her tjener ihvertfall pengene i matrialleveranse. Og når denne utgår må pengene legges på en annen plass, da på timene som ofte blir kalkulert med lavere timesats dersom matrialleveranse inngår. Anonymkode: a2168...f7e 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2016 #9 Skrevet 26. april 2016 Hvorfor vil du ha de limt på? Her ble de limt i hjørner,men spikerslag vises nesten ikke. Får du et seriøst firma bare til å lime. Ikke hørt at listverk blir limt på. Anonymkode: 4fe8e...2ef
Million Skrevet 26. april 2016 #10 Skrevet 26. april 2016 (endret) Mål opp og skriv antall vinduer, hva du vil ha gjort og hvordan, og legg det ut på MittAnbud.no. Der får du så henvendelser fra firmaer som er villige til å gjøre jobben. MittAnbud.no har tilbakemeldingsfunksjon (antall stjerner) på håndtverkerne fra tidligere oppdragsgivere, så du kan se hva andre folk mener og synes om jobben de har utført. Veldig greit å se dette før man velger en håndtverker. Det er ikke alltid den billigste som det er lurest å velge... se på tilbakemeldingene fra andre, og velg ut fra det. De gir deg et prisanslag på forhånd på jobben du har beskrevet, så du vet hva du går til. Du får altså pristilbudet FØR dere har gjort noen bindende avtale. Endret 26. april 2016 av Million
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå