AnonymBruker Skrevet 25. april 2016 #1 Skrevet 25. april 2016 Jeg har de siste månedene fått veldig tørr, grov og nuppete hud på beina. Både lår og legger. Hva gjør jeg? jeg trenger detaljert hjelp. Å si "skrubb bena", hjelper ikke meg. Med hva? Hvor ofte? Hvor hardt? Hvilke produkter bør jeg bruke? Hvor får man dem? Blir man ikke veldig rød og sår? kan jeg bruke vanlig babyolje? Jeg spiser svært sunt og variert, men har begynt å amme de siste månedene. Mulig det har sammenheng? uansett vil jeg gjerne få gjort noe med det før sommeren! blir takknemlig for hjelp:) Anonymkode: 6d2ee...b77
Arabella Skrevet 25. april 2016 #2 Skrevet 25. april 2016 Bruk pimpestein. Du trenger ikke å bruke makt.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2016 #3 Skrevet 25. april 2016 1 time siden, Arabella skrev: Bruk pimpestein. Du trenger ikke å bruke makt. Hvor får jeg tak i det...? (Er helt ubrukelig på sånt som dette...) Anonymkode: 6d2ee...b77
skruf Skrevet 25. april 2016 #4 Skrevet 25. april 2016 Jeg bruker peelingsåpe 1-2 ganger i uka. Masserer inn på tørr hud og skyller av i dusjen. Du finner et uendelig utvalg av peelingsåper, både på Vita og i parfymerier som f.eks Kicks. Personlig så har jeg en fra Biotherme som favoritt, den har ei mild sitrusduft og er finkornet. Etter at du har peelet så bør du smøre deg med en god bodylotion. Huden blir silkemyk etterpå (hvis du bruker å barbere leggene så bør du peele før du barberer, ikke etterpå. Også lettere å unngå inngrodde hår hvis du peeler regelmessig)
AnonymBruker Skrevet 25. april 2016 #5 Skrevet 25. april 2016 28 minutter siden, skruf skrev: Jeg bruker peelingsåpe 1-2 ganger i uka. Masserer inn på tørr hud og skyller av i dusjen. Du finner et uendelig utvalg av peelingsåper, både på Vita og i parfymerier som f.eks Kicks. Personlig så har jeg en fra Biotherme som favoritt, den har ei mild sitrusduft og er finkornet. Etter at du har peelet så bør du smøre deg med en god bodylotion. Huden blir silkemyk etterpå (hvis du bruker å barbere leggene så bør du peele før du barberer, ikke etterpå. Også lettere å unngå inngrodde hår hvis du peeler regelmessig) Takk! Hva er en god bodylotion, synes du? Anonymkode: c947a...8ca
skruf Skrevet 25. april 2016 #6 Skrevet 25. april 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk! Hva er en god bodylotion, synes du? Anonymkode: c947a...8ca Jeg bruker litt forskjellige sorter bodylotion Har veldig tørr hud, så avhengig av en med mye fukt i seg. Akkurat nå bruker jeg en som jeg kjøpte på Lush som heter Sympathy for the skin. Den er supergod, men Lush er ikke i alle byer akkurat. De har nettbutikk, men har aldri bestilt noe via nettsiden. Biotherme har en bodylotion som er effektiv og god, det er ei hvit stor flaske med blå skrift og pumpe. Tror den har eksistert i en årrekke! Den har jeg brukt mye. Det er og en variant av samme typen fra Biotherme for de med ekstra tørr hud; samme type flaske men flasken er ferskenfarget. Tror den inneholder litt olje. Ellers så er Ph5 eucerin god. Den får du kjøpt på apoteket. Av bodylotioner du kjøper i vanlig dagligvarebutikk så er både Nivea og Vaselin Intensive Care ok synes jeg Men; siden du ammer og opplever at huden din er tørrere nå: er du flink å få i deg nok væske? For lite væskeinntak gir fort tørrere hud og man har ekstra behov for væske som ammende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå