AnonymBruker Skrevet 24. april 2016 #1 Skrevet 24. april 2016 En blogger skriver at hun ikke synes det er greit at folk i forhold reiser på nachspiel. Hun mener det hører singellivet til. Hva mener du om det? Synes du det er greit? Jeg kan gjerne si at jeg IKKE ser problemet med nachspiel selv om man er i forhold. Nå reiser ikke jeg på nachspiel siden jeg ikke har behov for det. Hva mener dere? Anonymkode: a680d...ea2
ajarRun Skrevet 24. april 2016 #2 Skrevet 24. april 2016 Jeg synes alt er greit. Jeg eier ikke partneren min, hen kan gjøre som hen vil. Reise på nachspiel? Jeg bruker vanligvis å velge et lokalt et, sjeldent dama blir glad hvis jeg drar ut for å ta en øl og så ender opp på langweekend i kjøben. 5
AnonymBruker Skrevet 24. april 2016 #3 Skrevet 24. april 2016 2 minutter siden, ambivalentReaction skrev: Jeg synes alt er greit. Jeg eier ikke partneren min, hen kan gjøre som hen vil. Reise på nachspiel? Jeg bruker vanligvis å velge et lokalt et, sjeldent dama blir glad hvis jeg drar ut for å ta en øl og så ender opp på langweekend i kjøben. Ja, kanskje jeg skulle skrevet DRA på narch. Beklager. Anonymkode: a680d...ea2
Nanami Skrevet 24. april 2016 #4 Skrevet 24. april 2016 Ser ikke problemet med nachspiel i forhold, men da med gode venner for å fortsette festen. Det finnes jo nach hvor man inviterer fremmede, og det er lagt opp for at man skal finne seg noen for kvelden. Den typen nach synes jeg ikke helt hører hjemme når man er i et forhold. Typen min bor i kollektiv, og de har ofte nach. Jeg kan jo ikke nekte ham det. Ikke vil jeg det heller. 4
AnonymBruker Skrevet 24. april 2016 #5 Skrevet 24. april 2016 De ti første årene jeg festet dro jeg alltid på nachspiel og rotet aldri med noen eller hadde sex der. For meg var og er nachspiel synonymt med etterfest, at man forlenger hyggen med venner et annet sted. Er man derimot med noen villt fremmede hjem er nok stemningen anderledes og mer seksuelt rettet sånn det har blitt i dagens sex samfunn men kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har hatt seksuelle planer av å dra på nach så er veldig uenig meninga til denne bloggeren! Tydeligvis en som har horet seg rundt på flørtenach med fremmede og ikke vet at det går an å ha en helt uskyldig forlengelse av byturen og festlighetene med gode venner i stedet! Anonymkode: 5817a...7a7 4
michaeline__07 Skrevet 24. april 2016 #6 Skrevet 24. april 2016 Jeg syntes ikke det har så mye å si om man er i et forhold eller ikke hvis man går på nachspiel. 1
Gjest Alekz Skrevet 24. april 2016 #7 Skrevet 24. april 2016 Jeg synes ikke det var noe problem at eksen dro på nach, men for han var det verdens undergang hvis jeg skulle på nach, selv om det bare var med jentegjengen.
Nordpia Skrevet 25. april 2016 #8 Skrevet 25. april 2016 Det sier vel noe om hva bloggeren selv pleier/pleide å gjøre på nachspiel, tenker jeg. Kommer jo helt an på hvem man drar til, hvor mange, kjønn, settingen osv. Jeg kan gjerne ha nachspiel med familie og venner, men drar jo ikke til ukjente menn for å feste.. 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2016 #9 Skrevet 25. april 2016 8 timer siden, Alekz skrev: Jeg synes ikke det var noe problem at eksen dro på nach, men for han var det verdens undergang hvis jeg skulle på nach, selv om det bare var med jentegjengen. Sånn var x-en min også. Han var på nach omtrent hver helg. Men det ble ett helvetes drama hvis jeg skulle på nach. Selvom det var myyyyye sjeldrene enn han. Det ble for mye egoisme i forholdet. Så jeg synes at det ikke er noe galt i å dra på nach når man er i ett forhold. Men det skal være likt for begge. Anonymkode: 399de...8e5
AnonymBruker Skrevet 25. april 2016 #10 Skrevet 25. april 2016 Det jeg ikke skjønner er at folk orker å dra på nach.. Når kvelden nærmer seg natta, så er jeg helt ferdig, og vil bare hjem å sove. Feste til 4-6 er for meg utenkelig.. Kanskje jeg er for gammel, eller fester for lite.. Anonymkode: 170e6...dc6 6
AnonymBruker Skrevet 25. april 2016 #11 Skrevet 25. april 2016 Det sier litt mer om hennes syn på nachspiel. Nachspiel er ikke et samlested for seksuelle aktiviteter. Anonymkode: d7393...dd6 1
Gjest O.G. Skrevet 25. april 2016 #12 Skrevet 25. april 2016 Men hvorfor ikke gi fanden i hva noen av de her bloggerne skriver om og bare dra på nachspiel?
AnonymBruker Skrevet 25. april 2016 #13 Skrevet 25. april 2016 Spiller det noen rolle hva en blogger synes om nachspiel? Hvem som helst kan starte en blogg nå til dags. Det betyr ikke at deres meninger gjelder mer enn andres. Det er fortsatt helt vanlige mennesker med personlige meldinger. Jeg synes nachspiel var veldig gøy da jeg var yngre. Nå vil jeg helst dra hjem og sove ut rusen. Hvorfor skulle jeg blogge om det liksom. Og hvis jeg hadde gjort det, hadde noen startet en tråd om det på KG for å diskutere i 53 sider om meningen min er teit eller ikke? Anonymkode: b9295...eac
peppermyntete Skrevet 25. april 2016 #14 Skrevet 25. april 2016 Nach er greit i forhold det, så lenge det ikke er tomannsnach. Og selvfølgelig forventer jeg at partneren min sier i fra om at det blir nach hvis jeg egentlig venter vedkommende hjem.
frk91 Skrevet 25. april 2016 #15 Skrevet 25. april 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Sånn var x-en min også. Han var på nach omtrent hver helg. Men det ble ett helvetes drama hvis jeg skulle på nach. Selvom det var myyyyye sjeldrene enn han. Det ble for mye egoisme i forholdet. Så jeg synes at det ikke er noe galt i å dra på nach når man er i ett forhold. Men det skal være likt for begge. Anonymkode: 399de...8e5 Og grunnen til at han lagde drama når du skulle på nach var at han trodde det kom til å skje like upassende ting der som de nachene han hadde vært på. For min del så kan han gjerne dra på kompis-nach, men hadde blitt skeptisk om han hadde vært på et ukjent sted med ukjente mennesker.
Gjest 2Bhonest Skrevet 25. april 2016 #16 Skrevet 25. april 2016 (endret) tomt Endret 25. april 2016 av 2Bhonest
AnonymBruker Skrevet 25. april 2016 #17 Skrevet 25. april 2016 32 minutter siden, 2Bhonest skrev: For øvrig så heter det natt spill og forkortes nacht etter det tyske ordet natt avfall.... Det som skjer før festen heter vorspiel... Det er ikke nattspill, det er etterspill. Nach = etter, ergo er nachspiel riktig Anonymkode: b9295...eac
Cleopatra. Skrevet 25. april 2016 #18 Skrevet 25. april 2016 Nachspiel er jo ofte det morsomste Forøvrig er kjæresten og jeg som oftest på nach sammen, så tar sjelden stilling til dette; selv om jeg er sikker på at det hadde vært greit for han at jeg dro på nach uten han.
Gjest 2Bhonest Skrevet 25. april 2016 #19 Skrevet 25. april 2016 (endret) 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke nattspill, det er etterspill. Nach = etter, ergo er nachspiel riktig Anonymkode: b9295...eac Nei. vorspiel og nachtspiel... nattspill og etterspill er to forskjellige ting... Endret 25. april 2016 av 2Bhonest
AnonymBruker Skrevet 25. april 2016 #20 Skrevet 25. april 2016 For meg var nach som singel en måte å sikre noen jeg har flørtet med. Enten invitert personen med på nach med venner og deretter tatt/blitt med hjem. Eventuelt invitert/blitt med på to-personsnach. Etter at jeg fikk meg kjæreste har nach blitt en forlengelse av festen. Da fester jeg videre med venner uten å drikke noe særlig mer, sånn at jeg er i god form dagen etter og slipper å legge meg på stigende rus. Anonymkode: ef0c2...a1d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå