Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vennene mine var russ i fjor, og helt siden det har jeg gledet meg til å være russ i år. Litt kjipt å ikke få være russ med dem, men greit nok. Jeg trodde det skulle gå bra. Fordi jeg verken har råd eller lyst til å bruke så mye penger så er jeg ikke med på noen russebil. Det er nok det dummeste valget jeg noen gang har tatt. For jeg kommer ikke til å få noen russetid. Jeg får gå rundt i russebukse og dele ut russekort, men det er det. For det blir ingen fester ol. Det som skjer er at omtrent alle er på russebil, og da blir det til at folk bare har tenkt å kjøre rundt i bilene og feste og sånn, og da kan jo ikke jeg være med. Jeg har aldri følt meg så utestengt i hele mitt liv, og jeg trodde virkelig at det skulle gå bra å ikke være med på russebil. Jeg angrer så veldig på at jeg bestemte meg for å være russ. Det hadde vært bedre å bare ikke være det... Noen andre som opplevde russetiden slik? 

Anonymkode: 7ebd0...1b0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg gadd ikke bruke penger på det tullet der. Jeg så ikke appellen.

Anonymkode: d9d37...6be

• Liker 1
Skrevet

Blir det ikke holdt russekro for alle? Her har det vert russekro en gang I mnd hele skoleåret gjennom. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg gadd ikke bruke penger på det tullet der. Jeg så ikke appellen.

Anonymkode: d9d37...6be

Jeg synes ikke det er tull. Eller, det er tull om man har planer om å drikke omtrent hver dag, ikke møte opp på skolen og sånn, men det var ikke min plan. Jeg tenkte at det ville være gøy å være med på litt av det som skjedde, ha det gøy og kose seg. 

Et øyeblikk siden, Sulosi skrev:

Blir det ikke holdt russekro for alle? Her har det vert russekro en gang I mnd hele skoleåret gjennom. 

Russekro? Hva er det? 

Skrevet

Er alle på kullet ditt på bil eller buss? Absolutt alle bortsett i fra deg? Det er vel russetreff og russefester for alle, kan du ikke slå deg sammen med de andre uten bil/buss og møte opp der?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Alice123 skrev:

Er alle på kullet ditt på bil eller buss? Absolutt alle bortsett i fra deg? Det er vel russetreff og russefester for alle, kan du ikke slå deg sammen med de andre uten bil/buss og møte opp der?

Sikkert ikke alle, men jeg aner virkelig ikke hvem, om det er noen. Kjenner bare de i klassa mi. 

Nei, det blir ikke arrangert russefester og sånn. De hadde egentlig planlagt å ha en fest, men så fant de ut at siden folk har bil så kan man like godt bare kjøre rundt. Selv om jeg sa i fra om at det ikke er alle som er med på bil, og at de da ikke får være med.

Skrevet

Russekro er fester i leide lokaler som russestyret (eller en egen festkomite) arrangerer hvor ALLE russ fra samme skole kan delta på.

Det er trist å lese at det ikke eksisterer hos dere. Her har de som sagt en slik fest hver mnd året gjennom og ofte er det tema for påkledning eks kle deg ut som ett yrke 

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, Sulosi skrev:

Russekro er fester i leide lokaler som russestyret (eller en egen festkomite) arrangerer hvor ALLE russ fra samme skole kan delta på.

Det er trist å lese at det ikke eksisterer hos dere. Her har de som sagt en slik fest hver mnd året gjennom og ofte er det tema for påkledning eks kle deg ut som ett yrke 

Åhh, det høres jo ut som en skikkelig fin ordning! Skulle ønske vi hadde det her. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var heller ikke med på buss/bil i russetiden, og tok det ganske med ro.

Men det var jo russetreff flere steder, som jeg var med på. F.eks russens dag på Tusenfryd, lanstreff i stavanger/lillehammer og Tryvann.

Ellers var det aldri noe problem å finne ut hvilke parker/parkerinsplasser russen skulle møtes på. Skjelden de kjører rundt hele tiden...

Personlig synes jeg det var ganske så greit å være t-baneruss:)

Anonymkode: eaee9...ee4

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var heller ikke med på buss/bil i russetiden, og tok det ganske med ro.

Men det var jo russetreff flere steder, som jeg var med på. F.eks russens dag på Tusenfryd, lanstreff i stavanger/lillehammer og Tryvann.

Ellers var det aldri noe problem å finne ut hvilke parker/parkerinsplasser russen skulle møtes på. Skjelden de kjører rundt hele tiden...

Personlig synes jeg det var ganske så greit å være t-baneruss:)

Anonymkode: eaee9...ee4

Det er sikkert greit når du bor i sentrale strøk ja, men her jeg bor er det liksom bare skolen min som er russ i dette området. 

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var russ hadde jeg på russedressen tre ganger tror jeg. Jeg og venninnene mine hadde ikke prioritert buss (eller van, som det var på den tiden). En gang husker jeg vi spurte de i en av russevanene om vi kunne få sitte på til et arrangement. Han ene svarte bare "nei" og stengte døra også dro de, så der sto vi da. 

Føler i grunn det oppsummerer russetiden min. Er ikke bitter, men det var helt meningsløst å bruke penger på i det hele tatt.

Anonymkode: 46740...c67

AnonymBruker
Skrevet

Er du russ på østlandet eller i storby? Det virker som om dette er en russekultur som ikke foregår over alt. Da jeg var russ var nesten alle på kullet det som i dag blir kalt for gåruss. Det var kanskje maks fem biler (les: biler, ikke busser!) på hele skolen. På naboskolene var det kanskje 2-3 biler på hver skole, mens de fleste gikk.

Merkelig at det ikke skjer noe som er for alle, som er litt samlende, for russen. Dårlig russepresident/dårlig organisering. 

Anonymkode: 3e0fe...4f7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...