Gjest frillyfrida Skrevet 24. april 2016 #1 Skrevet 24. april 2016 (endret) Har nylig "flyttet" inn til kjæresten min (bor der av og til, men har fortsatt mitt eget hjem). Han bor i et stort leilighets-bygg med mange naboer rundt seg. Det er vel så fint det, og de få "normale" dagligdagse lydene som kommer fra naboene er det ingen problemer med. Problemet ligger hos et nabo-par som krangler høylydt, med skriking og gråting og tramping i gulvet. Dette høres så godt at man i de fleste tilfeller kan høre hva det er de krangler om. Jeg og kjæresten jobber skift, så det hender ofte at vi sover midt på dagen. Det er regler i borettslaget som sier at det ikke skal være støy mellom 23-06 og det er det forsåvidt sjeldent. Det er også opplyst om at det er mange i borettslaget som jobber skift og at man må ta hensyn til de, men det virker ikke som at nabo-paret har forstått reglene. Hva kan man gjøre for å få naboene til å holde støynivået lavt? Jeg skjønner at de må få lov å krangle, men det blir så ofte, og det forstyrrer vår søvn, så det er blitt en ulempe for oss. Hadde vært fint hvis noen vet hva vi kan gjøre. Endret 16. mars 2020 av frillyfrida
AnonymBruker Skrevet 24. april 2016 #3 Skrevet 24. april 2016 Du har et styre du kan ta sånne ting opp med for råd og veiledning. Alternativet er å gå og banke på til kranglefantene, om du ønsker den løsningen. Å holde på å krangle på den måten er utenfor normalen. Selv i boligkomplekser og midt på dagen. Anonymkode: edf13...5ee 3
AnonymBruker Skrevet 24. april 2016 #4 Skrevet 24. april 2016 Ringe politiet. Anonymkode: 03fda...36c 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2016 #5 Skrevet 25. april 2016 Trenger man å sove midt på dagen, så bør man bo i en enebolig. Selvsagt er det ikke nødvendig at voksne folk skriker og hoyer når de bor så tett på andre. Men om de gir seg, så er det unger som leker i hagen som blir neste problem. Bor man oppi andre folk, så bør man tåle bråk så lenge de følger reglene. Kjipt, men sånn er det. Vi andre som ønsker å ha det roligere når det gjelder støy, vi velger bolig og beliggenhet deretter. Anonymkode: 959ff...712 3
AnonymBruker Skrevet 25. april 2016 #6 Skrevet 25. april 2016 Og hvorfor sover du ikke hjemme når du skal sove på dagtid? Du har jo ingenting å klage over når du har to steder du kan sove, og så velger du selv det stedet hvor det bor bråkete folk rundt. Trenger du ro, så legger du deg der det er roligst. Anonymkode: 959ff...712 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2016 #7 Skrevet 25. april 2016 Kjedelig. Jeg vil heller at du forteller hva de krangler om Anonymkode: b45fe...6fa 1
Antoinette Skrevet 25. april 2016 #8 Skrevet 25. april 2016 Jeg ville lagt en anonym lapp i postkassen med beskjed om at naboene er lei av "underholdningen". Legg også med et tlf. til en samlivsterapeaut. Se om det hjelper først før du gjør noe mer. Dette forutsier at dette ikke dreier seg om mer alvorlige ting som mishandling, da må du kontakte politiet når det skjer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå