AnonymBruker Skrevet 25. april 2016 #21 Skrevet 25. april 2016 3 timer siden, Yvonne skrev: 1 bufferkonto 1 feriekonto 1 matpengekonto 1 sparekonto (til diverse) 1 konto til behandlinger 1 fondssparing til pensjon Mvh Yvonne Men bufferkontoen, er det en konto du i teorien aldri rører da, foruten om krise selvfølgelig? Siden du har flere kontoer som er merkert sparing eller tur? At du har et visst beløp på den hele tiden? Anonymkode: df9e9...dd4
Gjest Sparkly* Skrevet 25. april 2016 #22 Skrevet 25. april 2016 (endret) 1 buffer/krisekonto til store ting som varmtvannstank, vaskemaskin som MÅ ordnes eller arbeidsledighet. Maks to uttak pr år og god rente 1 til sparing og mindre uforutsette ting som briller, legetimer, medisiner, tannlege sjekk(som kan bli dyrt da), barnevogn og babyutstyr (er prøvere). Eventuelt store dyre ferier. 1 kosesparekonto til feks ny mobil, konsertbilletter, klær, resturantbesøk, weekendferieturer, shopping generelt. Kan brukes til sløsing egentlig. Endret 25. april 2016 av Sparkly*
Anglofil Skrevet 25. april 2016 #23 Skrevet 25. april 2016 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men bufferkontoen, er det en konto du i teorien aldri rører da, foruten om krise selvfølgelig? Siden du har flere kontoer som er merkert sparing eller tur? At du har et visst beløp på den hele tiden? Anonymkode: df9e9...dd4 Det er riktig. Bufferkontoen brukes kun ved kriser eller lignende. Glemte å nevne at jeg også har en egen konto til kattene. Mvh Yvonne
Cashbah Skrevet 25. april 2016 #24 Skrevet 25. april 2016 2 BSU, vanlig sparekonto, superspar, morsom sparing og fond. Også trekker jeg ekstra på skatten hver mnd. Så jeg er en flink sparer
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå