AnonymBruker Skrevet 24. april 2016 #1 Skrevet 24. april 2016 Jeg lurer rett og slett på hvor mange sparekontoer du har. Jeg har selv bsu og bsu 2, en sparekonto (buffer store utgifter) og en "kose sparekonto" til kjøp av ting jeg ønsker meg. Men på sett og vis ønsker jeg meg en til som jeg sparer til uforutsette ting som tannlege, lege, briller, verksted regning++. Men følte plutselig jeg hadde nok😀 Ønsker egentlig å ha en buffer som jeg ikke rører i det hele tatt, sett at jeg blir arbeidsledig eller noe. Anonymkode: df9e9...dd4
ajarRun Skrevet 24. april 2016 #2 Skrevet 24. april 2016 Jeg tror jeg har 7 eller 8. Nesten ikke noe penger i noen av dem da. Burde endre det til to, men jeg gidder ikke. BSU + sparekonto. Det burde holde. 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2016 #3 Skrevet 24. april 2016 Jeg har: 1 bsu - uten noe særlig penger på, men tror jeg har fast trekk på 10kr i mnd 1 Krisekonto 1 Kosekonto Og 1 konto der de 10 kronene jeg "betaler" når jeg trekker kortet havner. Føler ikke jeg trenger noe mer, har jeg penger til overs "sparer" jeg ved å betale ekstra ned på boliglånet. Anonymkode: 73d27...824
hironakamura Skrevet 24. april 2016 #4 Skrevet 24. april 2016 Bsu, Bsu 2.0, 2 sparekontoer, 1 pensjonsparkonto, 1 sparekonto i barnets navn
Jerry Lee Skrevet 24. april 2016 #5 Skrevet 24. april 2016 1 til uforutsette utgifter. (Mye) 19 andre til ulike formål.
Olaug Olsen Skrevet 24. april 2016 #6 Skrevet 24. april 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer rett og slett på hvor mange sparekontoer du har. Jeg har selv bsu og bsu 2, en sparekonto (buffer store utgifter) og en "kose sparekonto" til kjøp av ting jeg ønsker meg. Men på sett og vis ønsker jeg meg en til som jeg sparer til uforutsette ting som tannlege, lege, briller, verksted regning++. Men følte plutselig jeg hadde nok😀 Ønsker egentlig å ha en buffer som jeg ikke rører i det hele tatt, sett at jeg blir arbeidsledig eller noe. Anonymkode: df9e9...dd4 Når du får egen bolig kan du lage deg et flexilån som kan stå urørt. Jeg har kreditt på 200 000, slik at dersom f.eks bilen går i stykker, kan jeg straks kjøpe ny. Siden dette er del av lånerammen på bolig, er det kun 2,75% rente, innenfor 60 % av boligverdi. Dette lånet gjør at jeg ikke behøver annen buffer. I tillegg har jeg en regningskonto, hvor det alltid står inne litt mer enn hva jeg kan forvente å få i regninger på en måned. Dette gjør at jeg alltid kan betale regningene straks de kommer. Jeg vil selvsagt anbefale alle andre å ha like god orden på økonomien som meg. Jeg har vært fast seer av luksusfellen i flere år Hvis ikke du har mulighet til å lage flexilån, bør du ha tre månedslønner på konto, og det er herfra du skal trekke fra verkstedregninger, nye briller etc. Personlig har jeg aldri fått til dette, men jeg hadde nok iallefall en hel månedslønn på bufferen, før jeg fant på denne andre ordningen.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2016 #7 Skrevet 24. april 2016 4 minutter siden, Jerry Lee skrev: 1 til uforutsette utgifter. (Mye) 19 andre til ulike formål. Hva skal du med NITTEN forskjellige bank-kontoer? Anonymkode: b64d8...158 2
hironakamura Skrevet 24. april 2016 #8 Skrevet 24. april 2016 3 minutter siden, Olaug Olsen skrev: Når du får egen bolig kan du lage deg et flexilån som kan stå urørt. Jeg har kreditt på 200 000, slik at dersom f.eks bilen går i stykker, kan jeg straks kjøpe ny. Siden dette er del av lånerammen på bolig, er det kun 2,75% rente, innenfor 60 % av boligverdi. Dette lånet gjør at jeg ikke behøver annen buffer. I tillegg har jeg en regningskonto, hvor det alltid står inne litt mer enn hva jeg kan forvente å få i regninger på en måned. Dette gjør at jeg alltid kan betale regningene straks de kommer. Jeg vil selvsagt anbefale alle andre å ha like god orden på økonomien som meg. Jeg har vært fast seer av luksusfellen i flere år Hvis ikke du har mulighet til å lage flexilån, bør du ha tre månedslønner på konto, og det er herfra du skal trekke fra verkstedregninger, nye briller etc. Personlig har jeg aldri fått til dette, men jeg hadde nok iallefall en hel månedslønn på bufferen, før jeg fant på denne andre ordningen. Håper du vet at du kan få betydelig bedre rente enn det du har i dag:)
Jerry Lee Skrevet 24. april 2016 #9 Skrevet 24. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva skal du med NITTEN forskjellige bank-kontoer? Anonymkode: b64d8...158 20. Les en gang til. Til ulike ulike formål. Jeg ikke kan cashe ut uten videre ting jeg på kort og lang sikt behøver. Rart?
AnonymBruker Skrevet 24. april 2016 #10 Skrevet 24. april 2016 Har 6 personlige sparekonto, samt 2 konto til hver unge. Anonymkode: 6f19d...a77
AnonymBruker Skrevet 24. april 2016 #11 Skrevet 24. april 2016 Sparekontoer? Jeg har bare BSU og en bufferspar. Resten står i fond. Får moderat avkastning hver måned, som igjen går inn på bufferspar og brukskonto. Anonymkode: 45815...a7c
AnonymBruker Skrevet 24. april 2016 #12 Skrevet 24. april 2016 Jeg har en sparekonto. Anonymkode: 5512b...a8f
AnonymBruker Skrevet 24. april 2016 #13 Skrevet 24. april 2016 En konto hvor jeg setter inn penger jeg skal bruke til å betale senere regninger (får feks lønn en stund før husleia skal betales, resten blir stående) en som skal gå til ting jeg drømmer om (reiser osv) en bufferkonto og bsu Anonymkode: 43e60...c76
AnonymBruker Skrevet 24. april 2016 #14 Skrevet 24. april 2016 1 time siden, Olaug Olsen skrev: Når du får egen bolig kan du lage deg et flexilån som kan stå urørt. Jeg har kreditt på 200 000, slik at dersom f.eks bilen går i stykker, kan jeg straks kjøpe ny. Siden dette er del av lånerammen på bolig, er det kun 2,75% rente, innenfor 60 % av boligverdi. Dette lånet gjør at jeg ikke behøver annen buffer. I tillegg har jeg en regningskonto, hvor det alltid står inne litt mer enn hva jeg kan forvente å få i regninger på en måned. Dette gjør at jeg alltid kan betale regningene straks de kommer. Jeg vil selvsagt anbefale alle andre å ha like god orden på økonomien som meg. Jeg har vært fast seer av luksusfellen i flere år Hvis ikke du har mulighet til å lage flexilån, bør du ha tre månedslønner på konto, og det er herfra du skal trekke fra verkstedregninger, nye briller etc. Personlig har jeg aldri fått til dette, men jeg hadde nok iallefall en hel månedslønn på bufferen, før jeg fant på denne andre ordningen. Har du sett på Luksusfellen så burde du og fått med deg at flexilån er noe Silje Sandmæl advarer folk på det sterkeste mot å ha og å bruke slik du reklamerer for. Skulle nesten tro du solgte dette produktet med denne reklamennog uforstanden. Brillene dine bør nok pusses igjen. Men å lage seg sitt system for økonomsik orden og sparing er noe hver og en bør gjøre på den måten de selv synes er best og som fungerer for dem. Anonymkode: 27386...d3e
AnonymBruker Skrevet 24. april 2016 #15 Skrevet 24. april 2016 1 brukskonto 1 regningskonto 1 bsu 1 bsu 2.0 1 bilkonto 1 bufferkonto 1 sparekonto Anonymkode: f5f4a...618
Olaug Olsen Skrevet 25. april 2016 #16 Skrevet 25. april 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du sett på Luksusfellen så burde du og fått med deg at flexilån er noe Silje Sandmæl advarer folk på det sterkeste mot å ha og å bruke slik du reklamerer for. Skulle nesten tro du solgte dette produktet med denne reklamennog uforstanden. Brillene dine bør nok pusses igjen. Men å lage seg sitt system for økonomsik orden og sparing er noe hver og en bør gjøre på den måten de selv synes er best og som fungerer for dem. Anonymkode: 27386...d3e hm jeg har jo ikke lånt 200 000. dette er penger i bakhånd, om jeg skulle få tannlege, verksted eller kjøleskap- regning. På en vanlig måned sparer jeg 3000,- og tar dette inn nettopp her, for å betale ned billånet (som er et flexilån). Dette betyr at gjelden på denne kontoen krymper måned for måned, og det er en måte for meg å holde sparemotivasjonen oppe på. De som ikke eier egen bolig, bør ha en buffer på 2-3 månedslønner. Jeg har jo sagt dette. Mente absolutt ikke å anbefale noen å låne ekstra penger. Månedsbudsjettet er viktig, og viser deg hvor mye du bruker. Man kan jo ikke bare ta ut en flexikonto fra økonomien og piske denne, fordi det er "feil". Det er helheten som teller, og har du orden, så går hver måned i pluss. Selvsagt, og takk for kommentaren. Her var det nyttig med avklaring.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2016 #17 Skrevet 25. april 2016 Jeg har ordinær konto til daglig bruk, buffer konto, faste utgifter konto, reise konto, diverse konto.. Vurderer å ha en til å spare penger til nedbetaling av lån da jeg har fastrente på mitt kommunale lån og ikke får betalt inn ekstra før fastrenteperioden er over. Grei måte å ha oversikt og gjør det vanskeligere å bruke penger på tull da jeg glemmer at jeg har pengene. Anonymkode: 3a43c...ccb
Gjest Tasia Skrevet 25. april 2016 #18 Skrevet 25. april 2016 1 sparekonto. 1 konto til lappen. 1 brukskonto. Fond.
Anglofil Skrevet 25. april 2016 #19 Skrevet 25. april 2016 (endret) 1 bufferkonto 1 feriekonto 1 matpengekonto 1 sparekonto (til diverse) 1 konto til behandlinger 1 fondssparing til pensjon Mvh Yvonne Endret 25. april 2016 av Yvonne
AnonymBruker Skrevet 25. april 2016 #20 Skrevet 25. april 2016 1 brukskonto med bankkort 1 sparekonto 1 regningskonto/sparekonto der jeg setter av til div. større regninger og div. utgifter Akkurat nå har jeg 95.000 på den ene og 100.000 på den andre, og ca 9.500 på brukskontoen. Siden jeg har kjøpt leilighet får pengene ben å gå på ganske snart, så den ene sparekontoen blir helt tømt. Så må jeg kjøpe div. møbler. Jeg håper imidlertid å ha igjen 30-40.000 etterpå, som jeg kan ha stående på en bufferkonto. Vi får se når alt er betalt. Anonymkode: 58dcc...7c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå