Gå til innhold

Hjelp! PC'n min fungerer ikke som den skal!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger hjelp!!! :o

PC'n min har de siste 2 dagene jobbet utrolig sakte, "vifta" som slås på en gang i blant går så godt som konstant, og maskinen surrer og jobber hele tiden - selv når jeg ikke har trykket eller tastet noe som helst.

Jeg har kjørt viruskontroll, uten å ha funnet noe.

Midt oppe i det hele, så fungerer ikke lenger diskoppryddingsprogrammet, og jeg er mildt sagt frustrert!!!

Er det noen som kan si meg hva som feiler maskinen min og hva må jeg gjøre for å få den frisk igjen.

K

PS. Det haster!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, hvordan gjør jeg det? Er det noe jeg må kjøpe for å gjøre det?

K

Skrevet

Last ned spysweeper, spydoctor og adaware. De utfyller hverandre ganske greit for å få bukt med spyware.

Skrevet

Nå har jeg lasta ned det du anbefalte Druscilla!

Men jeg vet ikke helt hvordan dette med spyware fungerer jeg da... :oops:

Noen som har lyst til å forklare meg og fortelle hvordan programmene skal brukes?

K

Skrevet

De er veldig enkle. Installer og kjør, rett og slett.

Spybot: Trykk på "Check for problems". Scanningen tar noen minutter. Etterpå trykker du på "Fix selected problems". Greit å bruke "Immunize" i venstre marg, det gjør at Explorer ikke er like mottakelig for spyware.

AdAware: Trykk start. Merk alle ting den finner, og trykk next. Det er det.

Det er også viktig å oppdatere de før hver kjøring.

Skrevet

Tusen takk! :)

Jeg kan ikke gjøre noe feil eller, når jeg velger å kvitte meg med det programmene finner?

Fikk opp en dialogboks som spurte om jeg ville fortsette, og jeg blir alltid så usikker når jeg ikke vet helt hva meg holder på med...

Redd for å gjøre no' galt, og ikke vite hva! :wink:

K

Skrevet
Jeg kan ikke gjøre noe feil eller' date=' når jeg velger å kvitte meg med det programmene finner? [/quote']

I 99,99 prosent av tilfellene er det ikke noe problem. Bare velg fortsett. Det er først når du skal fjerne noe at du bør være litt forsiktig, men bare litt.

Ett annet råd er å kjøre Windows Update. Det er en automatisk tjeneste for å oppdatere operativstemet Window, og til og med drivere for hardvare.

http://windowsupdate.microsoft.com/

Du sier du ikke kan kjøre diskoppryddingsprogram.

Hvis du har XP så kan du vel velge Ja, på om du vil kjøre det når maskinen starter opp.

Skrevet

Takk for hjelpen!

Kunne du fortelle meg hvor jeg kan velge "ja" for å kjøre diskopprydding når maskinen startes?

Jeg kan altså åpne programmet og sette det i gang - men så skjer det ikke no' mer...

K

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...