AnonymBruker Skrevet 24. april 2016 #1 Skrevet 24. april 2016 Jeg er alene med 4 barn. Selv om jeg har en ok inntekt, til å ikke ha noen utdannelse (21 000 utbetalt) + barnetrygd og litt barnebidrag, så er det så sykt tøft! Hvordan overlever dere andre? Jeg må bo i nærheten av Oslo på grunn av barnefedrene bor her og jeg kan få bittelitt avlastning av min mor. Det er så vanvittig dyrt å leie her! Å kjøpe noe eget kan jeg bare drømme om, føler jeg hele tiden er bakpå, og bare så vidt greier meg... Har litt gjeld fra litt 'gammel moro' og det tynger meg i hverdagen. Føler meg hele tiden som en dårlig mor fordi jeg ser at min dårlige økonomi går ut over barna. Anonymkode: bc796...913
AnonymBruker Skrevet 24. april 2016 #2 Skrevet 24. april 2016 Skjønner at det kjipt, men vet ikke helt hva slags svar du ønsker? Anonymkode: b8343...ecc 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2016 #3 Skrevet 24. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Skjønner at det kjipt, men vet ikke helt hva slags svar du ønsker? Anonymkode: b8343...ecc Har du noen erfaring? Hva prioriterer du? Jeg har ikke råd til at alle barna får gå på fritidsaktiviter, så de må gå et år hver på aktiviteter og syntes det er forferdelig... ts Anonymkode: bc796...913
Gjest Tasia Skrevet 24. april 2016 #4 Skrevet 24. april 2016 Du har ingen mulighet til å bytte jobb? Ta deltidsutdanning? Det smarteste er jo selvsagt å flytte ut av byen, men hvis det er tilnærmet umulig, så ville jeg sett på muligheten til å få mer inn i måneden Kan ikke fedrene betale for fritidsaktivitetene?
AnonymBruker Skrevet 24. april 2016 #5 Skrevet 24. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Har du noen erfaring? Hva prioriterer du? Jeg har ikke råd til at alle barna får gå på fritidsaktiviter, så de må gå et år hver på aktiviteter og syntes det er forferdelig... ts Anonymkode: bc796...913 Det er såpass mye tog og buss der nede i området at jeg tenker nesten at det er bedre at barna bor litt lenger unna fedrene enn at dere sliter såpass økonomisk. Hvor ofte er de på samvær? Anonymkode: b8343...ecc 2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2016 #6 Skrevet 24. april 2016 Finnes det noen gratisaktiviteter i nærheten? Veit noen lager grupper hvor barna får være med på div gratis (krever dog at foreldre stiller opp). Dette kan være alt fra turopplevelser, møtes for fotball osv osv. Hvis ikke så går det kanskje an å få til noe sånt? du må ikke finne på å høre på moralistene som kommer her. Man kan ikke alltid planlegge fremtiden. Har du muligheter for å ta kurs eller noe for å få økt din kompetanse eller noe som kan hjelpe deg med å få en bedre betalt jobb? Du har sikkert sjekket det ut men slenger ut det jeg kommer på snakk med feks Frelsesarmeen eller hjelp oss å hjelpe, de kan være behjelpelige med både mat og div til barna slik at du får bittelitt romsligere økonomi hvertfall Anonymkode: 97d68...b91
AnonymBruker Skrevet 24. april 2016 #8 Skrevet 24. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Skjønner at det kjipt, men vet ikke helt hva slags svar du ønsker? Anonymkode: b8343...ecc Hun lurer på hvordan andre i samme situasjon klarer det, som du også kan lese om du leser innlegget hennes. Jeg tror du må være forbredt på en del drittslenging fra en del her, så stålsett deg. Selv har jeg "bare" ett barn jeg har delt omsorg for, er nok litt enklere. Nå er jeg i gang midt i utdanning da jeg valgte å begynne å studere pga OS ga meg muligheten til det. Jeg håper at det gjør at det blir enklere etterpå. Har du vurdert noen studier? En annen ting: jeg tenker at du ikke skal bo deg ihjel, og det må evnt gå an å få snakket med fedrene om at du faktisk ikke har råd til å leie i Oslo som situasjonen er per idag. Skjønner at det blir vanskelig pga avlastning og samvær, men det går ikke evnt an at fedrene kan bidra med litt mer? Eller er det lagt opp veldig slik at du skal stå for det meste, både av oppdragelse og økonomi til barna? Syntes isåfall det er sleipt av fedrene, de har tross alt barn de også. Ellers tenker jeg evnt om du kunne fått en avtale med en barnevaktordning (finnes barnevaktbyråer i Oslo) slik at du evnt kan få deg en ekstrajobb på kveldstid kanskje? Beklager at jeg ikke er til mer hjelp, men håper det ordner seg Anonymkode: e8ed4...4ae 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2016 #9 Skrevet 24. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hun lurer på hvordan andre i samme situasjon klarer det, som du også kan lese om du leser innlegget hennes. Jeg tror du må være forbredt på en del drittslenging fra en del her, så stålsett deg. Selv har jeg "bare" ett barn jeg har delt omsorg for, er nok litt enklere. Nå er jeg i gang midt i utdanning da jeg valgte å begynne å studere pga OS ga meg muligheten til det. Jeg håper at det gjør at det blir enklere etterpå. Har du vurdert noen studier? En annen ting: jeg tenker at du ikke skal bo deg ihjel, og det må evnt gå an å få snakket med fedrene om at du faktisk ikke har råd til å leie i Oslo som situasjonen er per idag. Skjønner at det blir vanskelig pga avlastning og samvær, men det går ikke evnt an at fedrene kan bidra med litt mer? Eller er det lagt opp veldig slik at du skal stå for det meste, både av oppdragelse og økonomi til barna? Syntes isåfall det er sleipt av fedrene, de har tross alt barn de også. Ellers tenker jeg evnt om du kunne fått en avtale med en barnevaktordning (finnes barnevaktbyråer i Oslo) slik at du evnt kan få deg en ekstrajobb på kveldstid kanskje? Beklager at jeg ikke er til mer hjelp, men håper det ordner seg Anonymkode: e8ed4...4ae Var bare usikker. Har svart henne nå, og jeg tenker enda Anonymkode: b8343...ecc
HerKommerMummi Skrevet 24. april 2016 #10 Skrevet 24. april 2016 Hvor mye betaler du i leie der du bor nå da? 1
Gjest Jessica Skrevet 24. april 2016 #11 Skrevet 24. april 2016 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er alene med 4 barn. Selv om jeg har en ok inntekt, til å ikke ha noen utdannelse (21 000 utbetalt) + barnetrygd og litt barnebidrag, så er det så sykt tøft! Hvordan overlever dere andre? Jeg må bo i nærheten av Oslo på grunn av barnefedrene bor her og jeg kan få bittelitt avlastning av min mor. Det er så vanvittig dyrt å leie her! Å kjøpe noe eget kan jeg bare drømme om, føler jeg hele tiden er bakpå, og bare så vidt greier meg... Har litt gjeld fra litt 'gammel moro' og det tynger meg i hverdagen. Føler meg hele tiden som en dårlig mor fordi jeg ser at min dårlige økonomi går ut over barna. Anonymkode: bc796...913 Syns du høres ut som en fornuftig og god mamma som prioriterer barna dine og deres barndom. Selv om det er lettere sagt enn gjort så vil jeg si at du ikke bør føle deg som en dårlig mor. Det er ingenting i innlegget ditt som indikerer på det iallefall. Frelsesarmeen og hjelp oss å hjelpe Oslo er to gode tips. Prioriter gratis aktiviteter og veldig fedrene om mer støtte. Kanskje de til å med kan ta av seg økonomien for deres barn når det gjelder fritidsaktiviteter? Spør Å flytte til billigere sted er også veldig godt tips. Fedrene kan evt pendle
Macro Skrevet 24. april 2016 #12 Skrevet 24. april 2016 (endret) Jeg tenker at du må flytte. Barna "lider" mer av dårlig økonomi enn at de må reise litt lenger. Når man bor i Oslo hjelper nesten hver km du flytter, så det er ikke sikkert du må flytte alvorlig langt. Hvordan er disse fedrene? Går det an å snakke med de og komme frem til noe fornuftig, eller er de av typen som blånekter og setter seg på bakbena? Du får jo mange gode tips her, men mange av de blir utfordrende om fedrene ikke samarbeider. I tillegg bør du få fastsatt bidraget på nytt. Den gjelda for gammel morro, er det lenge til den er tilbakebetalt? Tror du det kan være mulig å inngå en ny avtale med de du har lånt av? Endret 24. april 2016 av Macro 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2016 #13 Skrevet 24. april 2016 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er såpass mye tog og buss der nede i området at jeg tenker nesten at det er bedre at barna bor litt lenger unna fedrene enn at dere sliter såpass økonomisk. Hvor ofte er de på samvær? Anonymkode: b8343...ecc Jeg bor utenfor Oslo, men med en drøy halvtime i pendling. Det er dyrt når man må bo i nærheten av Oslo... ts Anonymkode: bc796...913
AnonymBruker Skrevet 24. april 2016 #14 Skrevet 24. april 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bor utenfor Oslo, men med en drøy halvtime i pendling. Det er dyrt når man må bo i nærheten av Oslo... ts Anonymkode: bc796...913 Vet ikke hva du tenker TS, men mistenker at du er redd for å bli halshugget av både fedre og KG for å ønske å flytte lenger bort fra barnas fedre. Om du ikke har økonomi til å bo der du bor, så har du ikke råd. Da må du enten flytte eller de må bidra mer. Jeg mener også at du ikke trenger å være redd for at fedrene skal overta omsorgen. Du er den eneste som kan holde søskenflokken samlet. Overtar fedrene splittes jo barna. At du bor deg ihjel tjener INGEN på. Mulig jeg bommet nå. Jeg bare sa det i tilfelle du ikke turte å si hva du tenkte. Anonymkode: b8343...ecc
AnonymBruker Skrevet 24. april 2016 #15 Skrevet 24. april 2016 Du er ikke alene. Pomitikerene som styrer landet pålegger folket bare mer utgifter. Bompenger og eiendomsskatter. Vei vann og kloakk. Tv lisens osv. Er til å gråte over. Lett for de å betale disse regningene med 1 mill i årslønn. Jobber man i skole, sykehus eller butikker så har man max 3/400 00 alene i årslønn. Det er ikke mye når husleiga bikker 15 000 mnd ( i byer ) Å kjøpe hus til 2-4 mill kan bare par gjøre om en ikke er mangemillionær da. Boligprisene stiger og husleiga stiger. Det er heller ikke billig med strøm. For ikke glemme matutgiftene. 50 kr for en pk kjøttdeig og 16 kr for en liter melk. Huff hvor skal det ende??? Anonymkode: ec165...061 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2016 #16 Skrevet 24. april 2016 Rettelse politikere... Anonymkode: ec165...061
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå