Gå til innhold

Beyonce - Lemonade - Album om utroskap

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg tenker på Beyonce og nytt album, forventer jeg noe sterkt. Ikke følelsesfullt, men overfladisk og litt uekte. Derfor har Beyonce vært partymusikk, happy-musikk, be-strong musikk og litt overfladisk for mine ører. Jeg har heller lyttet til Ciara hvis jeg vil høre på noe mer ekte uten filter, innen den sjangeren. Men nå har Beyonce overrasket meg fullstendig med nye plata, Lemonade. Hun har for første gang gitt ut en plate som jeg føler klarer å relatere til meg på et annet nivå enn det å være superstrong woman who moves on hele tiden. Og at BEYONCE skulle være den som gir meg frysninger rett etter at jeg har gjespet meg gjennom Marit Larsen sitt nye (som skuffet meg fullstendig og gir meg grøssninger hver gang reklamen dukker opp, høres ut som at hun sitter i en sandkasse å leker med barbiedukker og snakker med dukker på babyspråk), overrasker innmarri. Yey :D 

Så til alle dere som vet hva kjærlighet er på godt og vondt; Da anbefaler jeg Queen B for første gang!

Anonymkode: 7c49d...b46

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt helt forelsket i både musikken og filmen. At det går an, sier jeg bare.. Hun gikk fra å være en uskyldig liten jente i en gruppe, til å stå på egne bein og virke som hun sier det som passer henne, og nå har hun bare fjernet alt filter og driter i om hun banner og er forbanna og viser en "crazy" side. Beyonce er en av de aller mest private kjendisene, man leser sjeldent at hun slenger dritt om folk, eller lufter sitt eget (eller andres) skittentøy, hun fremstår akkurat som hun ønsker å gjøre, og få har noe negativt å si om henne som person. Og så bare kommer dette, der hun viser alt... Jeg er helt målløs.

Alle som noen gang har vært igjennom utroskap og/eller brudd kan relatere seg til denne musikken. Hun har nok av partylåter, feelgoodlåter og "girl power" musikk, så nå har hun kommet til det punktet at hun har lov til å bare gi litt faen og kjøre på akkurat som hun vil. Musikksjangrene hun er innom på dette albumet er noe vi aldri har hørt fra henne før, og en sånn kombinasjon av råhet, sterk stemme, følelser og fantastisk god musikk går faktisk over det man kunne forventet av henne. Hun løfter standarden hver gang hun gjør noe.

Nå skal jeg slutte å mase om dette, for jeg kunne nok pratet om albumet i timesvis. Så fantastisk musikk, så fantastisk kunst. Dronninga har gjort det igjen.

Anonymkode: 70ed6...f25

• Liker 7
Skrevet (endret)

.

Endret av Ravna
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har blitt helt forelsket i både musikken og filmen. At det går an, sier jeg bare.. Hun gikk fra å være en uskyldig liten jente i en gruppe, til å stå på egne bein og virke som hun sier det som passer henne, og nå har hun bare fjernet alt filter og driter i om hun banner og er forbanna og viser en "crazy" side. Beyonce er en av de aller mest private kjendisene, man leser sjeldent at hun slenger dritt om folk, eller lufter sitt eget (eller andres) skittentøy, hun fremstår akkurat som hun ønsker å gjøre, og få har noe negativt å si om henne som person. Og så bare kommer dette, der hun viser alt... Jeg er helt målløs.

Alle som noen gang har vært igjennom utroskap og/eller brudd kan relatere seg til denne musikken. Hun har nok av partylåter, feelgoodlåter og "girl power" musikk, så nå har hun kommet til det punktet at hun har lov til å bare gi litt faen og kjøre på akkurat som hun vil. Musikksjangrene hun er innom på dette albumet er noe vi aldri har hørt fra henne før, og en sånn kombinasjon av råhet, sterk stemme, følelser og fantastisk god musikk går faktisk over det man kunne forventet av henne. Hun løfter standarden hver gang hun gjør noe.

Nå skal jeg slutte å mase om dette, for jeg kunne nok pratet om albumet i timesvis. Så fantastisk musikk, så fantastisk kunst. Dronninga har gjort det igjen.

Ja, helt enig med deg! Er så utrolig godt å se henne uten filter. Jeg har likt dama siden jeg gikk på barneskolen, mens det var Destiny`s Child, synes hun er råkul og hun har lært meg mye om det å ha selvtillit. Men nå har hun endelig lært seg at man kan være sterk selvom man er sårbar. Selvom man er knust. Mot alle odds.    

Enda mer respekt! :)

6 timer siden, Ravna skrev:

Fantastisk album!  Side note: hvem i all verden ville vært utro mot Queen B?! :hjerter:

Haha, ikke sant. Sånt kan skje den beste ;) 

Er så glad for å se noe EKTE

Anonymkode: 17faa...ce8

• Liker 1
Skrevet

Er albumet kun tilgjengelig på Tidal fortsatt? 

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Tekopper skrev:

Er albumet kun tilgjengelig på Tidal fortsatt? 

Nei, det ligger også på iTunes og vil komme i fysisk form den 6. Mai :) Tidal er derimot det eneste stedet man kan streame (strømme?) albumet, så det kommer altså ikke på Spotify. Kjipt, men man får heldigvis tak i det selv om man ikke har Tidal.

AnonymBruker
Skrevet

Noen steder man kan se/høre albumet/filmen gratis?

Anonymkode: 6e8cb...2ee

Gjest Blue Ivy.
Skrevet

Fantastisk album og mye kaos. Er Jay-Z utro? Hvem er Becky? Folk og media mener det er Rachel Roy men så mener noen det er Rita Ora? Har jo vært mange rykter flere ganger om at Jay-Z er utro mot henne. Kan det stemme?

AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, Blue Ivy. skrev:

Fantastisk album og mye kaos. Er Jay-Z utro? Hvem er Becky? Folk og media mener det er Rachel Roy men så mener noen det er Rita Ora? Har jo vært mange rykter flere ganger om at Jay-Z er utro mot henne. Kan det stemme?

Det kan jo godt være et pr stunt. Hun tjener uansett fett på det og ler hele veien til banken. Det er sikkert og visst. Jeg er jo ikke 100% sikker, men tror ikke Jay-Z har vært utro. Eller så er det gammel flamme hun synger om. Hun sier ikke hvem som har vært utro mot henne, men hun vil at folk skal spekulere. 

Anonymkode: fcba8...124

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, Blue Ivy. skrev:

Dersom han har vært utro så tviler jeg på at det er med Rita. Rita og Beyonce poserte hvertfall for et bilde sammen på Met gallaen i går, og jeg tror kanskje ikke at det hadde skjedd om hun var Becky.

I tillegg så er det vanskelig å vite om han har vært utro, selv om enkelte ting kan peke mot det (som f.eks. da Jay og Solange kranglet i heisen, noe jeg tror var i 2014 om jeg ikke tar feil), men det kan også peke mot Beyonce sin far som var utro mot moren hennes. Tror han fikk to barn med to forskjellige elskerinner. Uansett så viser albumet reisen til en kvinne som har vært utro mot eller som sliter med å stole på mannen sin, og mange kan nok relatere seg til både sangene og de "diktene" som er på Lemonade filmen. Vi kommer nok aldri til å få vite hva som egentlig ligger bak, i og med at Beyonce ikke blottlegger noe annet enn i musikken, hvor det meste kan tolkes som kunst og fri fantasi. Så konklusjonen er vel... Null idé! :fnise:

AnonymBruker
Skrevet
Den 2. mai 2016 at 12.29, AnonymBruker skrev:

Noen steder man kan se/høre albumet/filmen gratis?

Anonymkode: 6e8cb...2ee

Du kan jo få deg en mnd gratis Tidal hvis du ikke har konto der fra før av. I tillegg lurer jeg på om man kanskje kan få Tidal dersom man har Canal Digital, så det er jo verdt å sjekke opp i hvis det er det du har. Ellers enn det så selges jo albumet på Itunes, og blir utgitt i fysisk form den 6. Mai. Jeg ville nok sagt at det er verdt pengene :)

Skrevet (endret)

No filter :)

Endret av CaraEvingne
Skrevet

Meh, liker ikke musikken hennes. Den eneste som er Queen B(ee) er Lil' Kim ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Angående dette med utroskapen, så synger hun noe alla dette "Go and call Becky with the good hair" så poster Rachel Roy på IG et bilde hvor det står "good hair, dont care" Vet ikke helt hva hun mente med det, men det blir jo bare spekulasjoner ut av det hele. Jay-Z har blitt anklaget for noen år siden og vært utro med Rihanna, men tror jeg ikke stemmer.

Anonymkode: dc0db...8b8

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Jolene skrev:

Meh, liker ikke musikken hennes. Den eneste som er Queen B(ee) er Lil' Kim ;)

Lil Kim har jo fucka til hele ansiktet sitt. Synd. Har hun kommet ut med noe ny musikk på de siste årene? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

HVOR I HULESETE FÅR MAN SE MUSIKKVIDEOEN!!??!?

Anonymkode: 94626...328

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Angående dette med utroskapen, så synger hun noe alla dette "Go and call Becky with the good hair" så poster Rachel Roy på IG et bilde hvor det står "good hair, dont care" Vet ikke helt hva hun mente med det, men det blir jo bare spekulasjoner ut av det hele. Jay-Z har blitt anklaget for noen år siden og vært utro med Rihanna, men tror jeg ikke stemmer.

Men.. Det er jo helt latterlig? Hvor mange poster ikke bilder med den teksten hver eneste dag?

Anonymkode: ebc96...968

Skrevet (endret)

MinMote overskrift: Hvordan få Lemonade-stilen. 

beyonce-lemonade-hbo.jpg

:edie:

Endret av CaraEvingne
  • Liker 1
Skrevet
Den 2.5.2016 at 19.38, Blue Ivy. skrev:

I følge Wendy Williams (youtube) så er det fortsatt usikkerhet om det er Rita Ora eller Rachel Roy.. men det som jeg forstår så var det en god grunn Solange angrep Jay i heisen. "Alle" i den businessen er vel utro, tenker jeg.. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, mandarinen skrev:

I følge Wendy Williams (youtube) så er det fortsatt usikkerhet om det er Rita Ora eller Rachel Roy.. men det som jeg forstår så var det en god grunn Solange angrep Jay i heisen. "Alle" i den businessen er vel utro, tenker jeg.. 

For å være helt ærlig så er nok ikke Wendy Williams den sikreste kilden å få opplysninger fra, spesielt ikke når det kommer til Beyonce. B har aldri vært giret på å komme på showet hennes, og W sin bitterhet lyser gjennom så fort hun snakker om henne. Er litt komisk egentlig :fnise: Hvis du følger med på youtube-klippene hennes (jeg skal ikke lyve, jeg gjør det selv) så kan det være moro å legge merke til holdningen hennes med en gang noe det er noe på gang med B.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...