AnonymBruker Skrevet 27. april 2016 #21 Skrevet 27. april 2016 Det finnes masse god vin som ikke koster 300 kr flasken, ikke vær så hårsår fordi andre ikke liker fjortisskvip. Se gjerne omtale av vinene i denne artikkelen http://www.dn.no/smak/2016/04/24/1217/Vinguiden/slik-smaker-80talls-klassikerne-i-dag At nordmenn liker søte viner er ingen hemmelighet, alle polets bestselgere er sukkertøy på flaske. Men selv om ts og vennene ikke er vinkjennere så kan de likevel få seg en god opplevelse når de først skal drikke vin, og hjelp til det får hun best på polet. Anonymkode: bcc6c...ce3 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2016 #22 Skrevet 27. april 2016 Du kan søke på polet hvilke viner de anbefaler til ost. Søker du på rose, får du blant annet opp black tower rose, som jeg regner med er søt uten å ha smakt den, men hvitvinen er jo søt. Spørsmålet er egentlig hva du definerer som god og søt nå kontra da du var 18? Kan godt være det samme, men noe å tenke på. En vin kan være "lett" å drikke uten å være søt , med rose går det mye på friskheten. Min mening er, det lysere rose er i fargen, det bedre, som regel fra Provence. Forstår dog ikke hvorfor du absolutt skal bestemme deg før du kommer på polet. De som jobber der har god kompetanse til å finne vin til kunden etter preferanse og bruksområde. Og har du hørt med vennene dine? Jeg hadde rynket litt på nesen av å få servert typ blue nun på besøk i en alder av 30. Ikke at jeg hadde sagt noe, men likevel. Anonymkode: d617d...235 1
Outlander Skrevet 27. april 2016 #23 Skrevet 27. april 2016 19 timer siden, AnonymBruker skrev: En Sauvignon Blanc har mye naturlig sødme men som fortsatt er en halvtørr mot tørr hvin. Tenker det kan passe til de fleste? Anonymkode: 55a1f...ab5 Sauvignon Blanc er langt i fra en halvtørr vin og jeg er 100% sikker at TS, som vil ha søt vin, vil like den. Dere som skrev om at Rosé vin er litt for sure serverer nok vinen alt for kald. Rosevin (og de fleste viner unntatt de med mye sukker) skal ikke serveres iskald rett ut av kjøleskapet. Jeg garanterer at hvis du la vinen stå litt på benken får du en helt annen opplevelse Men selvfølgelig er det noen Roséviner som er tørre en andre. Anbefaler denne http://www.vinmonopolet.no/vareutvalg/hvitvin/tyskland/j-baumer-rheingau-riesling-2014/sku-2031501 Den er ikke sukkersøt og harry som Mozell eller Black Tower, men akkurat perfekt mengder av sukker. Den kan du også ha til ost. Har servert det flere ganger for de som like mer sødmerik viner. Ellers kan jeg anbefale denne musserende fra Jacobs Creek http://www.vinmonopolet.no/vareutvalg/musserende-vin-rose/australia/jacobs-creek-sparkling-rose/sku-4449101 Fin perlende og god sødme, uten at det er alt for søtt. Men passe på at du ikke serverer den alt for kald eller blir det bare tam i smaken. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 28. april 2016 #24 Skrevet 28. april 2016 Usikker på hva den faktisk heter, men på flaska så står det Kloster Eberbach, Steinberger., Riesling. Fikk den anbefalt på vinmonopolet, utrolig frisk og god og perfekt søt. Ikke en sånn sterk (det jeg kalle ekkel) ettersmak men heller en god smak som ikke sitter igjen lenge. Kostet rundt 130kr. Anbefaler virkelig den! Anonymkode: c8dba...a73
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå