Gå til innhold

Hvordan kan jeg se mer norsk ut?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Imponerende at en sykepleier har råd til å eie en leilighet på Frogner. ;)  

Anonymkode: 611eb...c77

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har ei venninne som er halvt afrikansk, halvt norsk, født og oppvokst her. Hun har begynt å bleke huden sin nå. Opplever det samme som deg. Hets hver eneste dag. Hun tør heller ikke ta på seg bunaden og skal ligge i sengen på 17 mai.
Skjems over nordmenn!

Anonymkode: 09074...040

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Snof skrev:

Jeg har løsningen for deg!

Gå rundt me bunad, og det norske flag i hånda. Bring også en selvlagd matpakke med brunost som du tar fram når du blir sulten. Det vil imponere enhver tviler. Så kan du tenke:

That'll teach em! 

Det hjelper ikke. Venninnen min som er halvt norsk, hadde på seg bunad og norsk flagg. Da fikk hun spørsmål om hvorfor hun ikke gikk med hijab og at hun ikke hadde rett til å bære bunad.
Jeg holdt på å slå de ned.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har indisk mor og norsk far, norsk navn. Har heldigvis ikke opplevd det du opplever, og jeg bor på Frogner selv. Det høres utrolig ubehagelig ut. 

Jeg er nok mørkere enn deg, men føler egentlig ikke at folk ser ned på meg av den grunn. Men jeg kjenner absolutt til følelsen av fremmedhat. Hvis jeg går sammen med min indiske mor eller mine indiske venner, får vi lange blikk.

Går jeg sammen med min norsk utseende far eller min forlovede med nordisk utseende, får jeg helt andre blikk, mer av typen "Så du er en av oss, ja." Vanskelig å forklare. 

Det høres helt forferdelig ut med tilropene du opplever. Men jeg ber deg instendig, ikke la deg presse til å gjøre noe med utseendet ditt. I India selger blekningskremmer som varmt hvetebrød, men du er nydelig som du er. Du må gjerne sende meg en PM hvis du vil snakke litt, forresten. 

Varme tanker :) 

Endret av Cressida
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Michael Jackson klarte jo å skifte fra å være en ung svart gutt til å bli en gammel hvit dame, så det går nok an. 

I tillegg datt jo nesten hans av i hytt og pine, så da slår du to fluer i en smekk.

Endret av ambivalentReaction
Kom på at nesten hans
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Michael Jackson klarte jo å skifte fra å være en ung svart gutt til å bli en gammel hvit dame, så det går nok an. 

I tillegg datt jo nesten hans av i hytt og pine, så da slår du to fluer i en smekk.

nesten hans? :fnise:

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

nesten hans? :fnise:

Imponerende at jeg stavet nesten (faen, jeg gjorde det igjen) feil to ganger. Nesen. Hmm, jeg begynner vel å bli trøtt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Imponerende at jeg stavet nesten (faen, jeg gjorde det igjen) feil to ganger. Nesen. Hmm, jeg begynner vel å bli trøtt.

Derfor jeg måtte le. Så du hadde redigert:P Imponerende!

AnonymBruker
Skrevet

Mye av problemet er nok at du blir tatt for å være muslim. Selv om det ville vært relativt hyklersk hvis ikke du er kristen så ville det vært interessant å se hvordan det hadde gått hvis du gikk med et lett synlig kors rundt halsen. Jeg tipper at du ville blitt mer akseptert av i hvert fall eldre som ellers ville vært rasistiske. Om noen spør deg kunne du bare sagt at du ikke liker å diskutere din personlige tro.

Anonymkode: 23401...08d

Skrevet (endret)

De som sier sånt er bare tapere uansett,normale mennesker i dag gjør ikke sånt.

Sikkert sniffa litt for mye lighter gass og bensin.

Endret av lovedrug
Skrevet

Flytt til Oslo, her er vi mye mer open minded og svært få oppfører seg på den fæle måten! Typisk småsteder... 😃👍

Skrevet
38 minutter siden, lolle skrev:

Flytt til Oslo, her er vi mye mer open minded og svært få oppfører seg på den fæle måten! Typisk småsteder... 😃👍

TS bor på Frogner i Oslo...

• Liker 4
Skrevet (endret)

Den 24.4.2016 at 1.18, ambivalentReaction skrev:

Michael Jackson hadde hudsykdommen vitiligo og valgte ikke selv å bli hvit.

Du kan lese mer om det her.

https://en.wikipedia.org/wiki/Vitiligo

Endret av Quack
Gadd ikke være anonym likevel.
  • Liker 1
Skrevet
33 minutter siden, Quack skrev:

Michael Jackson hadde hudsykdommen vitiligo og valgte ikke selv å bli hvit.

Du kan lese mer om det her.

https://en.wikipedia.org/wiki/Vitiligo

Vitiligo is a chronic skin condition characterized by portions of the skin losing their pigment. It occurs when skin pigment cells die or are unable to function. Aside from cases of contact with certain chemicals,[1] the cause of vitiligo is unknown.

Så det er fullt mulig at han valgte å bli hvit, eller for noen som har lyst å velge å bli hvit.

Skrevet
Et øyeblikk siden, ambivalentReaction skrev:

Vitiligo is a chronic skin condition characterized by portions of the skin losing their pigment. It occurs when skin pigment cells die or are unable to function. Aside from cases of contact with certain chemicals,[1] the cause of vitiligo is unknown.

Så det er fullt mulig at han valgte å bli hvit, eller for noen som har lyst å velge å bli hvit.

Obduksonsrapporten er offentlig og den bekrefter at han hadde vitiligo og var rammet rundt 80% om jeg husker riktig.

Og det skulle være bevis nok.

• Liker 1
Skrevet
Et øyeblikk siden, BlueLittleDuck skrev:

Obduksonsrapporten er offentlig og den bekrefter at han hadde vitiligo og var rammet rundt 80% om jeg husker riktig.

Og det skulle være bevis nok.

Jeg har aldri bestridt at han hadde vittigo. Du kan jo lese innlegget mitt og prøve igjen.

Skrevet

Oi, klarer ikke å se for meg folk med slike holdninger. Altså jeg leser jo om det på nettet, men har aldri sett det i virkeligheten. Jeg er selv bare halv norsk, og min far er fra Algerie, men jeg har vel det motsatte problemet, ingen tror jeg ikke er 100% viking. Jeg syntes du skal være stolt av bakgrunnen din jeg! Er ikke spanske menn kjent for å være digge a? :laugh: Kos deg med bunaden din du!

• Liker 1
Skrevet
Den 24.4.2016 at 1.11, AnonymBruker skrev:

Det hjelper ikke. Venninnen min som er halvt norsk, hadde på seg bunad og norsk flagg. Da fikk hun spørsmål om hvorfor hun ikke gikk med hijab og at hun ikke hadde rett til å bære bunad.
Jeg holdt på å slå de ned.

Huff. Vet ikke hva jeg skal si om slike anekdoter. Trodde at det gikk andre veien. At nordmenn ble vill og begeistret når ulike etnisiter tok på seg bunad osv. 

Skal nevnes at mitt innlegg var av den humoristiske sorten.  

AnonymBruker
Skrevet
Den 24. april 2016 at 22.13, ops2 skrev:

Selv om du ikke er personlig kristen, gå med et korssmykke i halsgropen?

Uff, jeg vet virkelig ikke hvordan jeg kan oppmuntre deg. Det er for idiotisk, du går vel vestlig kledt, uten hijab, og du er ikke "god nok" for Norge, og utenlandske menn tror du er frafallen. Jeg tror du må være ekstremt uheldig med bosted. Hijabkledte kvinner opplever knapt så mye trakassering, så intenst. Du er norsk for meg.

Synes ikke hun skal bære et symbol som er synonymt med kvinneundertrykking! 

Anonymkode: 47cb2...747

• Liker 1
Skrevet
Den 24.4.2016 at 1.01, AnonymBruker skrev:

Imponerende at en sykepleier har råd til å eie en leilighet på Frogner. ;)  

Anonymkode: 611eb...c77

Er det? På majorstua er husene falleferdig hvertfall. Gammelt skit som folk desperat prøver å få til å framstå som luksus :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...