AnonymBruker Skrevet 24. april 2016 #1 Del Skrevet 24. april 2016 Hei, jeg lurer på hva jeg bør kjøpe inn til 17. Mai frokost. Hva er must ? Og hva forventes? Jeg har invitert 7 venninner på 17. Mai frokost, de kommer rundt kl. 09. Jeg er veldig usikker på om det er greit å servere champagne så tidlig ? Bør jeg bake en kake? I såfall hvilken? Vi skal ut og spise middag senere på dagen. Hvis det har noe å si. Anonymkode: 421df...4eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 24. april 2016 #2 Del Skrevet 24. april 2016 I fjor hadde jeg en flaske gin og noe mat jeg ikke husker noe av. Spise en kebab om natten før jeg dro hjem fra byen da. Var en bra feiring. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sly Skrevet 24. april 2016 #3 Del Skrevet 24. april 2016 Vi pleier å ha mimosa (champagne eller musserende blandet med appelsinjuice) og ellers bare det vi synes er godt til frokost - eggerøre, laks, pai, noen gode oster, roastbiff, salat, godt brød og kaffe/te. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2016 #4 Del Skrevet 25. april 2016 Et must her i huset er eggerøre og laks. Ellers pleier vi å gjøre det sånn at alle tar med en liten ting selv. Champange er helt innfaor til 17 frokost. Kake hadde jeg synes vel litt "over the top" til frokost Anonymkode: 01d28...b5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Librarian Skrevet 25. april 2016 #5 Del Skrevet 25. april 2016 Spekemat er veldig "must" for meg. Og bare litt forskjellige småting, som f.eks. stekte poteter (fra potetrester f.eks.). Synes også det er veldig greit å ha en del oppskjært frukt til, særlig melon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tekopper Skrevet 25. april 2016 #6 Del Skrevet 25. april 2016 Anbefaler litt jordbær og krem som dessert til frokosten hvertfall. Ingenting sier fest like mye som flere retter til frokost Ikke for tidlig for champagne/cava. Laks, eggerøre, reker og majones. Kanskje noen ok oster også? Spørs helt hva folk liker, og om det er noe spesielt noen digger så kan de vel ta det med og dele broderlig? Angående kake så trenger du virkelig ikke, med mindre du faktisk har veldig lyst til å bake. Cupcakes eller bløtkake f.eks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2016 #7 Del Skrevet 25. april 2016 Champagnefrokost blir vel bare mer og mer vanlig til syttende mai? Mimosa er godt, bellini er også en fin variant. Selv foretrekker jeg en kongepjolter, men jeg er delvis alkoholisert. Av mat er det vel spekemat, diverse frukt/bær (melon, jordbær osv), eggerøre og laks. Til dette rundstykker. Når dere er så mange som syv stykker ville jeg bedt hver om å ta med en liten ting selv. Anonymkode: 6dd79...703 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2016 #8 Del Skrevet 25. april 2016 1 minutt siden, Tekopper skrev: Angående kake så trenger du virkelig ikke, med mindre du faktisk har veldig lyst til å bake. Cupcakes eller bløtkake f.eks. Eller cake pops! Anonymkode: 6dd79...703 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PatrickBateman_ Skrevet 25. april 2016 #9 Del Skrevet 25. april 2016 Pavlovakake pyntet som det norske flagget:D Ellers av mat er eggerøre, laks, god skinke, rundstykker, frukt og bær alltid vinnere. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2016 #10 Del Skrevet 25. april 2016 Dette er det jeg har tenkt å ha: eggerøre, røkt laks, rundstykker ( grove og fine), roastbiff, kokt skinke, salami, ost (graddeost, Jarlsberg) paprika, agurk og salatblader. Kaffe, te, juice ( appelsin og eple) croissanter champagne er det noe jeg mangler? Anonymkode: 421df...4eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2016 #11 Del Skrevet 25. april 2016 Jeg synes det høres bra ut, men om jeg skulle servert 17. mai-frokost selv tror jeg jeg hadde gjort noen endringer (selvsagt avhengig av gjestene og budsjettet): Lagt til en god blåmuggost og/eller brie (gjerne i stedet for gräddosten, om du synes det blir for mange oster), og byttet ut salamien med "klassisk norsk" spekemat som fenalår, morrpølse og en god spekeskinke med rømme og/eller potetsalat til. Og noe søtt av typen syltetøy/marmelade/gele. Husk også remulade og løk til roastbiffen, det setter prikken over i'en. Og meierismør - ingenting er mer skuffende enn når vertskapet har gjort seg flid med å lage til masse deilig brødmat og pålegg, men bare satt frem (lett)margarin. Dette blir muligens ganske mye, men en champagnefrokost skal være overdådig, det er litt av poenget. Anonymkode: 2eb43...6fe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cleopatra. Skrevet 25. april 2016 #12 Del Skrevet 25. april 2016 Ville tenkt enkelt og gjort som flere sier her; eggerøre, laks, eventuelt bacon, ost, kanskje rømme og noe spekeskinke? Rundstykker til, noe grei og billig musserende vin og muligens noe frukt/bær? Kommer jo litt an på om dere skal spleise eller om du betaler for alt også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2016 #13 Del Skrevet 25. april 2016 Dette er det vi skal ha (og ja, jeg vet det er litt over the top, men jeg elsker å styre med sånt): Brød og bakevarer Rundstykker Godt brød Pavlova Croissanter Brownies Foccacia Kjøtt og fisk Spekeskinke Roastbiff Kokt skinke Bacon Røkt laks Skinkestek Hardkokte egg Eggerøre Leverpostei Kaviar Oster: Brie Camembert Jarlsberg Norvegia + kjeks til disse Majonessalater o.l Potetsalat Italiensk salat Aioli Remulade Godt smør Frukt og grønt Salatblader Agurk Tomat Paprika Bær Druer Melon Avokado Dette er ganske mye, men vi skal være en del folk. Anonymkode: 86d08...343 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cleopatra. Skrevet 25. april 2016 #14 Del Skrevet 25. april 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er det vi skal ha (og ja, jeg vet det er litt over the top, men jeg elsker å styre med sånt): Brød og bakevarer Rundstykker Godt brød Pavlova Croissanter Brownies Foccacia Kjøtt og fisk Spekeskinke Roastbiff Kokt skinke Bacon Røkt laks Skinkestek Hardkokte egg Eggerøre Leverpostei Kaviar Oster: Brie Camembert Jarlsberg Norvegia + kjeks til disse Majonessalater o.l Potetsalat Italiensk salat Aioli Remulade Godt smør Frukt og grønt Salatblader Agurk Tomat Paprika Bær Druer Melon Avokado Dette er ganske mye, men vi skal være en del folk. Anonymkode: 86d08...343 Nam, plass til en til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tekopper Skrevet 25. april 2016 #15 Del Skrevet 25. april 2016 49 minutter siden, Fireball skrev: Nam, plass til en til? Eller to? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 25. april 2016 #16 Del Skrevet 25. april 2016 6 timer siden, Tekopper skrev: Anbefaler litt jordbær og krem som dessert til frokosten hvertfall. Ingenting sier fest like mye som flere retter til frokost Ikke for tidlig for champagne/cava. Laks, eggerøre, reker og majones. Kanskje noen ok oster også? Spørs helt hva folk liker, og om det er noe spesielt noen digger så kan de vel ta det med og dele broderlig? Angående kake så trenger du virkelig ikke, med mindre du faktisk har veldig lyst til å bake. Cupcakes eller bløtkake f.eks. Er enig i dette for det er sånn typisk god mat på denne tiden av året. Sleng på kjeks og is kanskje. Champagne er aldri feil uansett tid på døgnet Ts :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2016 #17 Del Skrevet 25. april 2016 1 time siden, Fireball skrev: Nam, plass til en til? 34 minutter siden, Tekopper skrev: Eller to? Bare å komme Anonymkode: 86d08...343 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå