jordbær Skrevet 27. oktober 2004 #21 Skrevet 27. oktober 2004 Rema har ganske kjipt utvalg; dit drar vi kun for å kjøpe basisvarer i stort. Dårlig frukt/grønnsaker har de også. De har alt man trenger til hverdags. Men ikke verdens største utvalg. Hvis de har dårlige grøntvarer, ville jeg klaget på det! Slik skal det ikke være.
Nilma Skrevet 27. oktober 2004 #22 Skrevet 27. oktober 2004 Lettlurte mennesker. Tror dere at dere vil tjene opp i opp på kjøpeutbyttet? Gang på gang er det bevist at REMA er MYE billigere enn Coop. Nei, tror ikke at vi egentlig tjener så mye på kjøpeutbyttet, men jeg ville ha handlet på Coop uansett, pga. at de som sagt har absolutt best kvalitet av kjedebutikkene. Og da skader det jo ikke akkurat med den lille tusenlappen i retur på nyåret . Som Ethereal sier, Rema har kjipt utvalg, dessuten er det de har for en stor del av dårlig kvalitet. Så jeg gir rett og slett F i hvor billig Rema er, jeg handler kun der dersom jeg må.
jordbær Skrevet 27. oktober 2004 #23 Skrevet 27. oktober 2004 Hm, ja ok. Jeg holder meg til Rema-stormarked og Rimi.
Arkana Skrevet 27. oktober 2004 #24 Skrevet 27. oktober 2004 Nei, men det har ingenting med samarbeid å gjøre, men fordi jeg ikke liker utvalget. Og kjøpeutbyttet er praktisk talt ingenting, de aller fleste hadde tjent mye mer på å handle på Rema. Det du får i kjøpeutbytte hos Coop har du allerede betalt til dem i form av høyere priser, men folk lar seg jo lokke av alt mulig rart.
Gjest Tabby Skrevet 27. oktober 2004 #25 Skrevet 27. oktober 2004 Nå spørs det jo på hva man kjøper også da. For oss ligger prix rett borti gata. Når vi skal småhandle da så drar vi dit. Når vi skal ha noe til huset så sjekker vi obs. De har stort sett mye billigere varer til oppussing. Både maling, listverk og benkeplater er noe av det vi har spart masse på de siste to årene. Og da har vi sjekket ut flere steder i området. Pluss en hel masse annet til huset. Storhandlingen tar vi i sverige så der sparer vi allerede en masse. For oss så er dette det vi kommer best ut av.
Monstermagnet Skrevet 27. oktober 2004 #26 Skrevet 27. oktober 2004 De har alt man trenger til hverdags. Men ikke verdens største utvalg. Hvis de har dårlige grøntvarer, ville jeg klaget på det! Slik skal det ikke være. De har ikke alt jeg trenger til hverdags iallefall. Finnes det noe mindre interessant enn å handle i billigkjedenes butikker egentlig? Norske dagligvareforretninger er gererellt altfor dårlige når det gjelder utvalg. Se til Polen og Storbrittania. Der kan de dagligvare! Nordmenn er altfor opptatt av pris.
jordbær Skrevet 27. oktober 2004 #27 Skrevet 27. oktober 2004 De har ikke alt jeg trenger til hverdags iallefall. Finnes det noe mindre interessant enn å handle i billigkjedenes butikker egentlig? Norske dagligvareforretninger er gererellt altfor dårlige når det gjelder utvalg. Se til Polen og Storbrittania. Der kan de dagligvare! Nordmenn er altfor opptatt av pris. Hva i alledager er det du hander til vanlig? Jeg er opptatt av at handling skal gå raskt og greit unna. Jeg mener at en butikk som er større enn et lite kjøpesenter er overkill når man bare trenger brød og melk.
Gjest Ethereal Skrevet 27. oktober 2004 #28 Skrevet 27. oktober 2004 De har ikke slike ting som kapers og pinjekjerner, som jeg faktisk bruker endel av (lager masse ulike pastaretter). En gang her presterte de å ikke ha lime, de har ikke tunfisk m/tomat&basilikum (King Oscar) osvosv....Jeg vet ikke engang om de har slike ting som Biola yoghurt eller Kesam vanilje. Eller skikkelig kaffe (som de ikke har på Prix heller). Dårlig utvalg i boksemat (bønner osv) har de også. Slike ting er faktisk irriterende, og jeg hamstrer for harde livet på (Euro)spar eller Obs! Ja, jeg er matsnobb. Mat er viktig, det er ikke kun noe man stapper i seg for å stille den verste sulten.
Elle Melle Skrevet 27. oktober 2004 #29 Skrevet 27. oktober 2004 Har butikken stort utvalg, så betaler du også for det. Det er en grunn til at det er de billigste butikkene som har det dårligste utvalget...
Monstermagnet Skrevet 27. oktober 2004 #30 Skrevet 27. oktober 2004 De har ikke slike ting som kapers og pinjekjerner, som jeg faktisk bruker endel av (lager masse ulike pastaretter). En gang her presterte de å ikke ha lime, de har ikke tunfisk m/tomat&basilikum (King Oscar) osvosv....Jeg vet ikke engang om de har slike ting som Biola yoghurt eller Kesam vanilje. Eller skikkelig kaffe (som de ikke har på Prix heller). Dårlig utvalg i boksemat (bønner osv) har de også. Slike ting er faktisk irriterende, og jeg hamstrer for harde livet på (Euro)spar eller Obs! Ja, jeg er matsnobb. Mat er viktig, det er ikke kun noe man stapper i seg for å stille den verste sulten. Henger meg på her jeg.. På min lokale Kiwi-forretning har de sjelden friske urter, aldri soltørkede tomater og ikke en eneste god olivenolje+++ Og Rema er enda verre. Regner ikke meg selv som matsnobb heller, men jeg ønsker ikke å reise rundt på 5 forskjellige butikker før jeg har fått tak i det jeg trenger.
jordbær Skrevet 27. oktober 2004 #31 Skrevet 27. oktober 2004 Vi stikker alltid innom supermarked for å kjøpe sånne ting vi ikke finner andre plass. Men når vi først er på den butikken, tar vi gjerne med ost halve utvalget;) Friske urter har rimi hos oss, iallefall. De har en del olivenoljer(nå vet jeg ikke hvor kresen du er på hvilke du vil ha, men for oss som egentlig ikke bryr oss så veldig, så lenge maten smaker ok.. holder det. Og det var ikke surt ment, jeg vet at noen ganger MÅ man ha akkurat den typen) Jeg finner det jeg trenger av hermetiserte ting. F.eks. bønner(røde og i tomatsaus + andre typer), minimais, tomatpurre, ananas, bønnespirer osv) Men hallo. Jeg har sett de minste remabutikkene. Helt enig i at de har elendig utvalg. Derfor holder jeg meg, som sagt, til de litt større dagligvarebutikkene. (Der finner jeg også biola i alle varianter og andre meieriprodukter. Det eneste de kunne skjerpet seg litt på, er utvalget av grønnsaker!
Leo Skrevet 27. oktober 2004 #32 Skrevet 27. oktober 2004 Da jeg var liten, handlet vi aldri på Samvirkelaget. Fikk aldri med meg helt hvorfor, men det var i hvert fall ganske enkelt noe man ikke gjorde. (Hadde i hvert fall ingenting med mørkeblå politisk tilknytning eller alt for god råd gjøre). Jeg har faktisk unngått å handle på Samvirkelaget helt til den dagen i høst da vi fikk en Coop Mega rett over veien. Siden jeg da raskt innså at jeg neppe kom til å gidde å gå flere hundre meter ekstra for å handle, skaffet jeg meg også medlemskort. Kjøpeutbyttet er kanskje ikke all verden å skryte av, men det hjelper jo litt med 27 øre literen på bensin også. Bortsett fra at jeg synes Coop har et relativt konservativt utvalg av meieriprodukter, er jeg godt fornøyd. Helt klart dyrere enn Rimi/Rema, men der blir jeg rett og slett deprimert av å handle. Mulig jeg også er en matsnobb, men som regel har de ikke alt jeg har tenkt å kjøpe heller.
Arkana Skrevet 27. oktober 2004 #33 Skrevet 27. oktober 2004 Helt klart dyrere enn Rimi/Rema' date=' men der blir jeg rett og slett deprimert av å handle. Mulig jeg også er en matsnobb, men som regel har de ikke alt jeg har tenkt å kjøpe heller.[/quote'] Nei, Rema (og Rimi og Coop) er ikke akkurat kjent for spennende matvarer. Men jeg ser ikke poenget med å betale mer for varer som er de samme overalt (mel, melk, smør, hermetikk osv osv), og siden vi er så heldige å ha alle slags butikker innen rimelig avstand er det null problem å handle basisvarer på Rema og så ta resten på Ultra.
Monstermagnet Skrevet 27. oktober 2004 #34 Skrevet 27. oktober 2004 Foretrekker å handle på Meny eller Maxi, men må innrømme at jeg reiser på den lokale Kiwi'n dersom jeg vet de har det jeg trenger. Og også fordi de holder åpent til 23.00. Kjøtt kjøper jeg helst ikke i Norge i det hele tatt.
Gjest Anonymous Skrevet 27. oktober 2004 #35 Skrevet 27. oktober 2004 Jeg henger meg på de som synes RIMI; REMA og KIWI blant andre er gørr kjedelige å handle i, jeg får iallfall ingen inspirasjon der. Det er greit nok å handle vanlige hver-dag-matvarer som brød og melk, men ønsker jeg å få litt inspirasjon til å finne ut hva middagen skal bestå av så er det ikke disse butikkene jeg går til. Og jeg synes vi nordmenn (ikke alle) er alt for opptatt av pris, hva med å være like opptatt av kvalitet og mangfold. Siden jeg ikke har bil så blir det til at jeg handler på Coop Mega'n som er nærmest, heldigvis har den et ganske godt utvalg selv om det kunne vært bedre.
Gjest Chanda Skrevet 27. oktober 2004 #37 Skrevet 27. oktober 2004 Selvsagt er det et tankekors det Monstermagnet skrev om Coop og deres svartelisting av Lidl-leverandører. Men til tross for det så foretar jeg hovedinnkjøpene mine ukentlig på OBS. Der får jeg som oftest alt det jeg trenger, de har gode tilbud på varer jeg bruker mye, f.eks. kyllingfilet, kjøttdeig av kylling, osv. De har en frukt- og grønnsakavdeling som er utrolig fin og innholdsrik - har aldri sett noe råttent der - slik jeg ser omtrent hver gang jeg er innom på vår lokale Rimi-butikk. At vi får 3 % kjøpsutbytte er fint - og fører til at jeg handler endel småelektrisk og sportsutstyr der også. Obs er utrolig billige på sportsartikler, jeg kjøpte nylig ny sykkel der og fikk den flere hundre kroner billigere enn i merkebutikken. I tillegg har de alltid billige fotballsko, joggesko, soveposer, regntøy, støvler, etc. Er i bunn og grunn kjempefornøyd med "min" OBS-butikk :-)
Gjest nyinnmeldt Skrevet 27. oktober 2004 #38 Skrevet 27. oktober 2004 Jeg kjenner igjen det hovedinnlegger skrev om ikke å handle på kop'en, og min pappa var høyremann og lærer... Da jeg kom i tenårene hendte det at jeg handlet på Domus de gangene jeg ble sendt avgårde med handleliste, jeg var jo der likevel med alle vennene mine, og som jeg sa når jeg kom hjem "se de har den samme melka". Med årene lempet de på kravene, etter som den ene nærbutikken etter den andre forsvant. Nå er det Prix som er den nærmeste butikken, så der handler mamma nå. Men medlem? Nei.... Jeg har akkurat meldt meg inn i Coop. Tar vanligvis alle innkjøp på Rimi som er min nærmeste butikk, men handler en del på Obs! (bygg) og KappAhl - så hvorfor ikke ta med seg prosentene da?
Arkana Skrevet 27. oktober 2004 #39 Skrevet 27. oktober 2004 såkalte basisvarer er for dårlig på Rema' date=' Rimi osv., så det handler jeg på Maxi en gang i måneden eller så. Melk og brød gjør uansett ikke noe utslag på budsjettet vårt, siden vi bare er to voksne mennesker.[/quote'] Vi er også bare to voksne, men handler mer på Rema enn melk og brød (eller, brød handler vi ikke der, Rema-brød er ikke godt). Alle slags tørrvarer, vanlige oster, det meste av melkeprodukter, potetgull/snop, drikke +++ Det blir en del av det etterhvert. Ja, vi kunne like godt handlet alt på Ultra, det er ikke pengene det står på, men hvorfor gjøre det dyrere enn det trenger å være.
Leo Skrevet 27. oktober 2004 #40 Skrevet 27. oktober 2004 Jeg gidder ganske enkelt ikke å handle på Rema/Rimi fordi vareutvalget, eller det vil si mangelen på sådan, irriterer meg. Jeg foretrekker også å gjøre andre ting fremfor å gå fra matbutikk til matbutikk for å spare noen kroner. (Jeg ville nok kanskje ha spart en hundrelapp i året på å bruke 15 min. ekstra hver gang jeg skulle kjøpe melk...) Greit?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå