Gjest Coolaid Skrevet 24. april 2016 #1 Skrevet 24. april 2016 (endret) ..... og forholde deg til andre mennesker slik vi gjorde før i tiden ? Altså uten kontakt på sms, og det å bruke sosiale medier ? Klarer du feks en måned eller et år ? Endret 24. april 2016 av Coolaid glemte link
Frida Skrevet 24. april 2016 #2 Skrevet 24. april 2016 1 minutt siden, Coolaid skrev: ..... og forholde deg til andre mennesker slik vi gjorde før i tiden ? Altså uten kontakt på sms, og det å bruke sosiale medier ? Definitivt!
Gjest Coolaid Skrevet 24. april 2016 #3 Skrevet 24. april 2016 1 minutt siden, Frida skrev: Definitivt! Interessant. Hvordan gjør du det? Lever du uten sosiale medier? Fortell, fortell ?
lille humla Skrevet 24. april 2016 #4 Skrevet 24. april 2016 Ja, gjør det så ofte jeg kan. Kan oppleve litt internett abstinenser, men de går fort over. Beste jeg vet er å bruke en helg på å lese bøker og høre på noen fete LPèr og bare slappe av med en god IPA eller to (:
applestories Skrevet 24. april 2016 #5 Skrevet 24. april 2016 6 minutter siden, Coolaid skrev: ..... og forholde deg til andre mennesker slik vi gjorde før i tiden ? Altså uten kontakt på sms, og det å bruke sosiale medier ? Hva mener du med å "klare" å gjøre dette? Jeg kan jo slå av PC'en og gå meg en tur, jeg har en tendens til å legge igjen mobil i jakkelommen og glemme å se på den før jeg skal stille inn vekkerklokken. Dersom jeg er på tur kan jeg gå to-tre dager uten å sjekke internett, og synes det er deilig. Det kommer vel an på situasjonen - i det daglige liv må jeg forholde meg til sms og internett fordi det er der folk kontakter meg. Jeg måtte isåfall forklart at etter jobb (på jobb er det en nødvendighet) er jeg utilgjengelig. Så det spørs litt hva du mener med "klarer"..
Cathrine88 Skrevet 24. april 2016 #6 Skrevet 24. april 2016 Jeg klarer det selvfølgelig, men det går ikke spesielt lang tid før noen ringer og lurer på om jeg er død.
Gjest Coolaid Skrevet 24. april 2016 #7 Skrevet 24. april 2016 13 minutter siden, applestories skrev: Hva mener du med å "klare" å gjøre dette? Jeg kan jo slå av PC'en og gå meg en tur, jeg har en tendens til å legge igjen mobil i jakkelommen og glemme å se på den før jeg skal stille inn vekkerklokken. Dersom jeg er på tur kan jeg gå to-tre dager uten å sjekke internett, og synes det er deilig. Det kommer vel an på situasjonen - i det daglige liv må jeg forholde meg til sms og internett fordi det er der folk kontakter meg. Jeg måtte isåfall forklart at etter jobb (på jobb er det en nødvendighet) er jeg utilgjengelig. Så det spørs litt hva du mener med "klarer".. Kan du leve livet ditt uten å være pålogget sosiale medier uten at du opplever nevneverdige problemer med det over tid. Altså du skal fungere helt greit i feks et helt år uten sosiale medier.
applestories Skrevet 24. april 2016 #8 Skrevet 24. april 2016 (endret) 36 minutter siden, Coolaid skrev: Kan du leve livet ditt uten å være pålogget sosiale medier uten at du opplever nevneverdige problemer med det over tid. Altså du skal fungere helt greit i feks et helt år uten sosiale medier. Uten Facebook, Instagram og slikt, og SMS? Men jeg får lov å lese nettaviser og bruke internett som vanlig ellers? Endret 24. april 2016 av applestories
Gjest Coolaid Skrevet 24. april 2016 #9 Skrevet 24. april 2016 (endret) 1 minutt siden, applestories skrev: Uten sosiale medier og SMS? Men jeg får lov å lese aviser og bruke internett? sms til nøden men helst kommunisere via samtaler. Internett greit for å lese aviser osv.... men ikke kommunikasjon og sosiale medier som underholdning. Tenk egentlig at du har "knotte" telefon. Endret 24. april 2016 av Coolaid
AnonymBruker Skrevet 24. april 2016 #10 Skrevet 24. april 2016 Jeg har ikke et problem med min bruk på sosiale medier. Jeg er der utelukkende for lett kontakt med andre, eksempelvis avtale kollokvier, eller få informasjon fra kullsiden. Nå er ikke jeg en supersosial person, men jeg hadde nok vært mindre sosial dersom jeg ikke hadde fått med meg de sosiale arrangementene som lyses ut på Facebook. Klart, jeg hadde ikke hatt noen problemer med det, men jeg ser ingen grunner for at jeg skal gjøre det heller. Anonymkode: 5c6dc...3df
peppermyntete Skrevet 24. april 2016 #11 Skrevet 24. april 2016 Kunne klart meg helt fint uten sosiale medier, men uten telefon? Litt vanskelig å holde kontakt med familie og venner uten å kunne ringe og sende sms.
applestories Skrevet 24. april 2016 #12 Skrevet 24. april 2016 5 minutter siden, Coolaid skrev: sms til nøden men helst kommunisere via samtaler. Internett greit for å lese aviser osv.... men ikke kommunikasjon og sosiale medier som underholdning. Tenk egentlig at du har "knotte" telefon. Det hadde gått fint. Jeg er så gammel at Facebook fortsatt er litt "nytt" Litt stille hadde det jo blitt, ikke vite hva andre gjør på, men ikke verre enn det var "i gamle dager". Det sagt, har ingen planer om å prøve det annet enn i ferier i en uke eller to!
Gjest Raindrops Skrevet 24. april 2016 #13 Skrevet 24. april 2016 Bruker omtrent ikke sosiale medier. Nyhetsfeeden min på Facebook består utelukkende av kultur og nyheter, venners oppdateringer er rensket ut. Men som andre sier hadde det fort blitt problematisk å ikke kunne f.eks sende og motta SMS. Det har imidlertid mer med samfunnet enn med meg å gjøre. Jeg har telefonen på flymodus akkurat nå, og foretrekker helt klart ansikt til ansikt. Har flere venner uten Facebook også, så jeg ser ikke på det som veldig uvanlig.
Gjest Mythic Skrevet 24. april 2016 #14 Skrevet 24. april 2016 Ja, jeg klarte meg fint uten både mobiltelefon og internett fram til ca år 2000, så det skulle jeg fint klart nå også. Det hadde sannsynligvis føltes som en befrielse. Å ikke ha mulighet til å bruke telefonen i forbindelse med jobb eller til å holde kontakt med familie og venner hadde blitt veldig vanskelig, men jeg ser ikke på det å bruke telefonen som det samme som å være på sosiale medier. Telefon har jeg hatt hele livet, enten fasttelefon eller mobil.
urenluren Skrevet 24. april 2016 #15 Skrevet 24. april 2016 Jeg hadde blitt veldig ensom tror jeg. Nå ser jeg jo medstudentene mine hver dag, men mine nærmeste venner samt familie ville det vært vanskelig å opprettholde kontakten med. Når alle har såpass travle hverdager er det ikke bare å ringe på døren liksom. Har også familie i utlandet. Også hadde jeg gått glipp av flere arrangementer, siden det meste planlegges på facebook. Alt ville i tillegg tatt mye lengre tid, slik som å betale regninger, sende søknader osv. Ingen bruker jo brev lengre(nesten). Jeg vet faktisk ikke om jeg hadde greid det. Isåfall måtte det blitt max 2 uker, før jeg ble helt gæren.
Frida Skrevet 24. april 2016 #16 Skrevet 24. april 2016 3 timer siden, Coolaid skrev: Interessant. Hvordan gjør du det? Lever du uten sosiale medier? Fortell, fortell ? Jeg er veldig sjelden på Facebook, har aldri vært særlig aktiv der og nå er det omtrent null. Møter venner og familie ansikt til ansikt, men snakker selvfølgelig med dem i telefonen innimellom. Irriterer meg grønn over noen få av dem som må ha mobilen i hånda omtrent og må sjekke alt umiddelbart. Når vi er på ferie kunne vi egentlig lagt igjen mobiler hjemme, vi bruker dem kun i nødstilfelle, dette er ferie for oss. Jeg ringer som regel og avtaler kafebesøk istedet for sms, det samme gjelder faktisk mine venner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå