Gå til innhold

Adenomyose og graviditet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det noen her som har adenomyose som har blitt gravide? Finner lite informasjon om dette på nett, det virker ikke som adenomyose er så vanlig kanskje. Og i alle fall ikke at man blir gravid med adenomyose. Hadde vært interessant å høre hvordan et svangerskap og fødsel har gått med adenomyose for andre.

Anonymkode: 6b1cb...071

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen her som har adenomyose som har blitt gravide? Finner lite informasjon om dette på nett, det virker ikke som adenomyose er så vanlig kanskje. Og i alle fall ikke at man blir gravid med adenomyose. Hadde vært interessant å høre hvordan et svangerskap og fødsel har gått med adenomyose for andre.

Har du fått påvist diagnosen? Den opptrer gjerne sammen med endometriose. Og omtales dermed ofte i samme publikasjoner som den sykdommen. Sliter du med å bli gravid, så ville jeg bedt om henvisning til Ullevål. 

Anonymkode: 7c58b...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Har du fått påvist diagnosen? Den opptrer gjerne sammen med endometriose. Og omtales dermed ofte i samme publikasjoner som den sykdommen. Sliter du med å bli gravid, så ville jeg bedt om henvisning til Ullevål. 

Anonymkode: 7c58b...96a

Ja, jeg har fått påvist diagnosen og følges opp på Ullevål. Men jeg snakker ikke akkurat med andre med adenomyose der. :) Jeg har ikke endometriose. Adenomyose kan forløpe seg annerledes da livmorveggen blir hard og det kan være fare for livmorruptur. Endometriose gir ikke denne typen risiko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...