AnonymBruker Skrevet 24. april 2016 #1 Skrevet 24. april 2016 Hei, skal på tur og tenkte å handle med meg litt alkohol fra taxfree evt. Tyskland. Det jeg er ute etter er noen gode likører eller viner, under 22%. Jeg er ikke veldig fan av vinsmaken, så jeg trenger noe søtt/surt eller noe som ikke smaker alkohol á la Sourz om noen har smakt det. Noen tips? Baileys funker, men det er veldig kvalmende synes jeg.. Anonymkode: 84fcd...4ce
ajarRun Skrevet 24. april 2016 #2 Skrevet 24. april 2016 Baileys er ekstremt kvalmende, hater når jeg glemmer å planlegge og ender opp med å bare drikke Baileys. Liker du lakris? Da finnes det jo mange muligheter. Eller menthol?
AnonymBruker Skrevet 24. april 2016 #3 Skrevet 24. april 2016 Rieslingviner. Anonymkode: ee37f...fc5 2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2016 #4 Skrevet 24. april 2016 Malibu, muligens litt kvalmt men kan brukes i mange drinker. Malibu og sprite med isbiter og sitronskiver i er min favoritt. Anonymkode: 467f8...194
Million Skrevet 24. april 2016 #5 Skrevet 24. april 2016 (endret) Jeg vet ikke om de har den på taxfree, men jeg er veldig glad i en musserende vin som heter Fresita. Den er rosa, og inneholder 3% jordbær blant annet. Alkoholprosent 8%, altså ikke veldig sterk. Går an å drikke en flaske uten å bli dritings :-) Den er ikke for søt i smaken. Den er veldig god! PS! Fresita betyr jordbær på spansk. Endret 24. april 2016 av Million
AnonymBruker Skrevet 24. april 2016 #6 Skrevet 24. april 2016 3 minutter siden, ambivalentReaction skrev: Baileys er ekstremt kvalmende, hater når jeg glemmer å planlegge og ender opp med å bare drikke Baileys. Liker du lakris? Da finnes det jo mange muligheter. Eller menthol? Lakris funker, litt mer trua på menthol da. Noen tips? Anonymkode: 84fcd...4ce
AnonymBruker Skrevet 24. april 2016 #7 Skrevet 24. april 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Malibu, muligens litt kvalmt men kan brukes i mange drinker. Malibu og sprite med isbiter og sitronskiver i er min favoritt. Anonymkode: 467f8...194 Åh, ja malibu er godt men litt kvalmende. Skal absolutt prøve å blande det ut, takk :-) Anonymkode: 84fcd...4ce
ajarRun Skrevet 24. april 2016 #8 Skrevet 24. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Lakris funker, litt mer trua på menthol da. Noen tips? Anonymkode: 84fcd...4ce Tenkte på Hot and Sweet Menthol, men tviler på at tax free har det. Hvorfor kjøpre du ikke bare vodka og blander?
AnonymBruker Skrevet 24. april 2016 #9 Skrevet 24. april 2016 3 minutter siden, Million skrev: Jeg vet ikke om de har den på taxfree, men jeg er veldig glad i en musserende vin som heter Fresita. Den er rosa, og inneholder 3% jordbær blant annet. Alkoholprosent 8-8,5%, altså ikke veldig sterk. Går an å drikke en flaske uten å bli dritings :-) Denne er veldig god! Fresita er en av to viner jeg faktisk klarer å få ned noen glass av. Takk for svar :-) Anonymkode: 84fcd...4ce
AnonymBruker Skrevet 24. april 2016 #10 Skrevet 24. april 2016 2 minutter siden, ambivalentReaction skrev: Tenkte på Hot and Sweet Menthol, men tviler på at tax free har det. Hvorfor kjøpre du ikke bare vodka og blander? Har drukket det i all tid, ganske lei rett og slett. Pluss at jeg blir utrolig dårlig dagen derpå.. Anonymkode: 84fcd...4ce
Gjest Kim Skrevet 24. april 2016 #11 Skrevet 24. april 2016 Hvis noe blir veldig søtt, så kan du banne på at det også er kvalmende. Jeg ser noen nevnte Malibu, det er kanskje selve kroneksempelet på en likør som er kvalmende, selv i veldig små doser. Det finnes likører som er ment for å drikkes bare, men de aller fleste er ment som en ingrediens i cocktails og er derfor veldig intense hvis de drikkes som de er. Iskald limoncello tror jeg ville vært mitt forslag.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2016 #12 Skrevet 24. april 2016 2 minutter siden, Kim skrev: Hvis noe blir veldig søtt, så kan du banne på at det også er kvalmende. Jeg ser noen nevnte Malibu, det er kanskje selve kroneksempelet på en likør som er kvalmende, selv i veldig små doser. Det finnes likører som er ment for å drikkes bare, men de aller fleste er ment som en ingrediens i cocktails og er derfor veldig intense hvis de drikkes som de er. Iskald limoncello tror jeg ville vært mitt forslag. Det så utrolig friskt ut, kanskje jeg skal prøve meg på ei slik flaske Anonymkode: 84fcd...4ce
AnonymBruker Skrevet 24. april 2016 #13 Skrevet 24. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det så utrolig friskt ut, kanskje jeg skal prøve meg på ei slik flaske Anonymkode: 84fcd...4ce Der ser jeg at prosenten også var litt for høy, blir vanskelig å få med tilbake til Norge for en på 19.. Anonymkode: 84fcd...4ce
Gjest Kim Skrevet 24. april 2016 #14 Skrevet 24. april 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Der ser jeg at prosenten også var litt for høy, blir vanskelig å få med tilbake til Norge for en på 19.. Anonymkode: 84fcd...4ce Luxardo sin er på 27% vet ikke om du finner noen på under 20% Jeg pleide alltid å lage min egen i de barene jeg jobbet.
Million Skrevet 24. april 2016 #15 Skrevet 24. april 2016 Jeg drikker sjelden eller aldri sprit, det blir for sterkt for meg, men EN type kan jeg drikke. Det er en amerikansk whisky-likør, tro det eller ei, fra Sørstatene i USA. Den heter Southern Comfort, og er veldig god om man drikker den utblandet med Seven-Up eller lignende sitronbrus. Whisky er ikke en typisk kvinnedrikk, men denne whiskylikøren er altså veldig god om man drikker den blandet ut med sitronbrus. Fikk smake den i en bar første gangen på ferie for mange, mange år siden, og siden har det vært en favoritt. Siden man blander den ut, blir det ikke særlig sterkt, man kan blande akkurat så svak man vil ha den. Anbefaler deg å prøve :- ) Southern Comfort ser man stort sett i alle taxfree shops, såvidt jeg husker.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2016 #16 Skrevet 24. april 2016 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Malibu, muligens litt kvalmt men kan brukes i mange drinker. Malibu og sprite cola med isbiter og sitronskiver i er min favoritt. Anonymkode: 467f8...194 Min favoritt! Elsker Malibu! Anonymkode: 73209...dab 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2016 #17 Skrevet 24. april 2016 1 time siden, Million skrev: Jeg drikker sjelden eller aldri sprit, det blir for sterkt for meg, men EN type kan jeg drikke. Det er en amerikansk whisky-likør, tro det eller ei, fra Sørstatene i USA. Den heter Southern Comfort, og er veldig god om man drikker den utblandet med Seven-Up eller lignende sitronbrus. Whisky er ikke en typisk kvinnedrikk, men denne whiskylikøren er altså veldig god om man drikker den blandet ut med sitronbrus. Fikk smake den i en bar første gangen på ferie for mange, mange år siden, og siden har det vært en favoritt. Siden man blander den ut, blir det ikke særlig sterkt, man kan blande akkurat så svak man vil ha den. Anbefaler deg å prøve :- ) Southern Comfort ser man stort sett i alle taxfree shops, såvidt jeg husker. Fakta: Om du slår opp ordet "kvalmende" i ordboka står det bilde av en flaske Southern Comfort. Neida, det gjør selvsagt ikke det. Men et mye større problem enn at en tilfeldig person på nettet (altså jeg) mener Southern Comfort er djevelens verk er at den inneholder 35 % alkohol, så TS på 19 ikke har lov til å ta den med seg inn i landet. Anonymkode: 9b131...223
Million Skrevet 24. april 2016 #18 Skrevet 24. april 2016 Er trådstarter 19 år? Det har jeg ikke fått med meg. Da burde jeg nok ikke foreslått sprit, nei. Jeg trodde det var en voksen dame, av en eller annen grunn. PS! Jeg synes ikke Southern Comfort er kvalmende. Kanskje i ren form, men jeg drikker det kun iblandet sitronbrus altså.
Leviora Skrevet 24. april 2016 #19 Skrevet 24. april 2016 Passoa blandet i appelsinjuice er min favoritt 17% likør. Liker den ikke alene, men som sagt en favoritt sammen med appelsinjuice. Blir noe alá sex on the beach (tropisk smak). Har aldri blitt dårlig når jeg har holdt meg til kun den drinken hele kvelden. 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2016 #20 Skrevet 24. april 2016 1 minutt siden, Million skrev: Er trådstarter 19 år? Det har jeg ikke fått med meg. Da burde jeg nok ikke foreslått sprit, nei. Jeg trodde det var en voksen dame, av en eller annen grunn. PS! Jeg synes ikke Southern Comfort er kvalmende. Kanskje i ren form, men jeg drikker det kun iblandet sitronbrus altså. I startinnlegget ber hun spesielt om forslag til drikker med 22 % eller mindre alkohol, og i et senere innlegg kommer det frem at hun er 19. (Jeg har smakt Southern Comfort både bar og blandet med 7-up eller Sprite, og synes begge deler er like ekkelt. Men så vil jeg heller ha whiskyen min med masse torv og røyksmak, så jeg er nok ikke helt i målgruppa tror jeg. ) TS: Det er en del fruktviner som holder under 22 %. Kunne det være noe? Anonymkode: 9b131...223
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå