AnonymBruker Skrevet 24. april 2016 #1 Skrevet 24. april 2016 Nesten hver eneste helg våkner jeg med å være "tung i hodet".Altså ikke full hodepine,men likevel ubehagelig.Det skjer vanligvis på søndager, og det selv om jeg aldri drikker alkohol og ofte legger meg tidlig (i 22-tiden) lørdagskveldene. Utover dagen utvikler det seg alltid til migrene,og hele dagen blir ødelagt dersom jeg ikke tar smertestillende og legger meg på sofaen.Har lest litt om weekendhodepine,men jeg drikker ganske lite kaffe,og ikke har jeg så mye mye stress på jobben heller.selv om det ofte er mye jeg skal få unna når helgen først kommer og jeg har fri. Noen andre her som har det samme,og kan komme med noen tips? Dette er i ferd med å ødelegge nesten hver eneste helg for meg. Anonymkode: da838...472
AnonymBruker Skrevet 24. april 2016 #2 Skrevet 24. april 2016 Spenningshodepine. Men er du sikker på at du har migrene, altså har du diagnose på det? Anonymkode: 8873b...6d8
AnonymBruker Skrevet 24. april 2016 #3 Skrevet 24. april 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spenningshodepine. Men er du sikker på at du har migrene, altså har du diagnose på det? Anonymkode: 8873b...6d8 Nei,jeg har ikke vært til legen med dette enda.Men med unntak av aura har jeg alle symptomene på migrene. Anonymkode: da838...472
AnonymBruker Skrevet 24. april 2016 #4 Skrevet 24. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Nei,jeg har ikke vært til legen med dette enda.Men med unntak av aura har jeg alle symptomene på migrene. Anonymkode: da838...472 Man kan ha alle symptomer på en sykdom uten å ha en sykdom. Derfor er det ikke sikkert at det er migrene. Kanskje du skal bestille deg en legetime Anonymkode: 8873b...6d8
dillyduzit Skrevet 24. april 2016 #5 Skrevet 24. april 2016 Du er ikke alene! Egoistisk tanke, men så deilig å vite at det bare ikke er meg. Hver eneste helg fredags kveld kommer den lille hodepinen snikende og forsvinner i løpet av natta. Lørdag kveld kommer det som er bang i pannen og bak øynene. Søndager for meg nå er migrene dagen, tar jeg ikke smertestillende når jeg merker det durer i hodet er jeg bokstavelig sengeliggende fra 17 og ut. Henger igjen mandagsmorgen. Samme som deg, drikker jeg ikke kaffe, legger meg tidlig etc. Noe stress i jobben, men ikke sånn at det går uttover når arbeidsdagen er over. 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2016 #6 Skrevet 24. april 2016 Jeg har det nesten likt, men for meg starter det allerede på lørdag da. Våkner med hodepine og utvikler seg til migrene utover dagen. Og jeg har fått en vag migrenediagnose (er ikke akkurat noen test for migrene, men jeg beskrev symptomer og skrev hodepinedagbok og legen mente det var migrene. har også blitt bra av migrenemedisin et par ganger, men andre ganger har det hatt null effekt) Har stressende jobb, så jeg tror det er noe av grunnen for meg dessverre. Kaffe drikker jeg også i helgene så tror ikke det er grunnen. Det hjelper litt for meg å ikke sove lenge, altså passe på å ha på vekkerklokke og ikke sove noe mer enn ~8 timer. Ikke så hjelpsomt innlegg, ville bare si at det ikke er så uvanlig.. Og kanskje se om du får noen gode tips fra andre. Anonymkode: 4f374...b70 1
ajarRun Skrevet 24. april 2016 #7 Skrevet 24. april 2016 Glemmer du å drikke kaffe? Eller spiser du mer sukker?
icom Skrevet 24. april 2016 #8 Skrevet 24. april 2016 Ha samme søvnmønster i helga som i ukedagene. Sover jeg lengre i helga så får jeg hodepine. får også hodepine om jeg er litt for lat i helga, så bare å stå opp som vanlig, frokost og hive seg i gang med en aktivitet. prøv i hvertfall 1
Million Skrevet 24. april 2016 #9 Skrevet 24. april 2016 Det er en type hodepine som kommer når man har fri og slapper av, etter en stressende arbeidsuke på jobb. Så kommer helgen og man slapper automatisk mer av, og pang - spenningshodepinen kommer. Sånn hadde jeg det også før. Det var grusomt. Våknet hver lørdag med skikkelig migrene. Og søndag. Helgene ble helt ødelagt av det. 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2016 #10 Skrevet 24. april 2016 11 minutter siden, ambivalentReaction skrev: Glemmer du å drikke kaffe? Eller spiser du mer sukker? Det blir gjerne litt godis på fredag og/eller lørdagene,men ikke store mengder.Kaffe drikker jeg ca.1-2 kopper av daglig.(1 om morgenen og 1 om ettermiddagen) både hverdager og i helgen. Anonymkode: da838...472
AnonymBruker Skrevet 24. april 2016 #11 Skrevet 24. april 2016 10 minutter siden, Million skrev: Det er en type hodepine som kommer når man har fri og slapper av, etter en stressende arbeidsuke på jobb. Så kommer helgen og man slapper automatisk mer av, og pang - spenningshodepinen kommer. Sånn hadde jeg det også før. Det var grusomt. Våknet hver lørdag med skikkelig migrene. Og søndag. Helgene ble helt ødelagt av det. Ja akkurat slik er det Fant du noe som hjalp mot dette? Anonymkode: da838...472
AnonymBruker Skrevet 24. april 2016 #12 Skrevet 24. april 2016 14 minutter siden, icom skrev: Ha samme søvnmønster i helga som i ukedagene. Sover jeg lengre i helga så får jeg hodepine. får også hodepine om jeg er litt for lat i helga, så bare å stå opp som vanlig, frokost og hive seg i gang med en aktivitet. prøv i hvertfall Jeg har vært lite aktiv i det siste.Pleide å trene 3 ganger per uke.Nå blir det kanskje bare 1 gang..føler meg for sliten hver gang helgene kommer men prøver å få gått en 30 minutter lang tur hver søndag.Står opp kl.05.15 eller 06.15 på hverdager.I helgene står jeg gjerne opp i 08-tiden.Skal prøve å være mer aktiv. Anonymkode: da838...472
Million Skrevet 24. april 2016 #13 Skrevet 24. april 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja akkurat slik er det Fant du noe som hjalp mot dette? Anonymkode: da838...472 Nei, dessverre.....:( Det viste seg noen år senere at det var migrene jeg hadde, som ble utløst hver gang jeg sluttet å stresse og slappet av (som jeg jo gjorde i helgene) fordi jeg stresset veldig på jobb. Stresset gjorde på en måte at smerten ble holdt i sjakk inntil videre, helt til jeg slappet av og da ble den utløst. Den typen hodepine har et navn, men jeg husker ikke hva. Det var kanskje spenningshodepine? Selv om den startet når spenningen fra jobbstresset forsvant?
AnonymBruker Skrevet 24. april 2016 #14 Skrevet 24. april 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har det nesten likt, men for meg starter det allerede på lørdag da. Våkner med hodepine og utvikler seg til migrene utover dagen. Og jeg har fått en vag migrenediagnose (er ikke akkurat noen test for migrene, men jeg beskrev symptomer og skrev hodepinedagbok og legen mente det var migrene. har også blitt bra av migrenemedisin et par ganger, men andre ganger har det hatt null effekt) Har stressende jobb, så jeg tror det er noe av grunnen for meg dessverre. Kaffe drikker jeg også i helgene så tror ikke det er grunnen. Det hjelper litt for meg å ikke sove lenge, altså passe på å ha på vekkerklokke og ikke sove noe mer enn ~8 timer. Ikke så hjelpsomt innlegg, ville bare si at det ikke er så uvanlig.. Og kanskje se om du får noen gode tips fra andre. Anonymkode: 4f374...b70 Håper dette ordner seg for deg.Jeg blir som regel kvitt hodepinen med en 400mg.Ibux og en time på sofaen uten lys og lyder rundt meg,men føler hele dagen blir ødelagt fordi jeg blir så trøtt etterpå. Anonymkode: da838...472
icom Skrevet 24. april 2016 #15 Skrevet 24. april 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært lite aktiv i det siste.Pleide å trene 3 ganger per uke.Nå blir det kanskje bare 1 gang..føler meg for sliten hver gang helgene kommer men prøver å få gått en 30 minutter lang tur hver søndag.Står opp kl.05.15 eller 06.15 på hverdager.I helgene står jeg gjerne opp i 08-tiden.Skal prøve å være mer aktiv. Anonymkode: da838...472 Men prøv også samme soverutine 7 dager i uka! 1
melatonin Skrevet 24. april 2016 #16 Skrevet 24. april 2016 6 timer siden, Million skrev: Det er en type hodepine som kommer når man har fri og slapper av, etter en stressende arbeidsuke på jobb. Så kommer helgen og man slapper automatisk mer av, og pang - spenningshodepinen kommer. Sånn hadde jeg det også før. Det var grusomt. Våknet hver lørdag med skikkelig migrene. Og søndag. Helgene ble helt ødelagt av det. Akkurat sånn har jeg og! Jobber turnus så hvis jeg har en fridag så blir den garantert ødelagt av hodepine. Alle planene går I vasken..
AnonymBruker Skrevet 24. april 2016 #17 Skrevet 24. april 2016 Er det noe man kan gjøre med den migrenen som kommer når man slapper av...? Må man forsøke å stresse i helgene også eller...? Anonymkode: 4f374...b70
AnonymBruker Skrevet 24. april 2016 #18 Skrevet 24. april 2016 Ja, jeg sliter også med spenningshodepine slik du beskriver. Jeg jobber hver lørdag og søndag og har "helg" mandag og tirsdag, så for meg kommer denne søndag kveld og kan vare til og med tirsdag. Dessverre fungerer ingen smertestillende for meg, så jeg må leve med det, eller finne andre avspenningsmetoder. Eller slutte å stresse på jobb. Anonymkode: 78f76...a1b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå