Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og jeg trener og trener, spiser lite og sunt, men går ikke mer ned i vekt. Hans største ønske er at jeg skal se ut som fotballfrue, og jeg ønsker jo det jeg å for hun er jo veldig pen. Men vet ikke om jeg klarer å gå ned mer i vekt, og er redd han vil gå fra meg hvis han ser at jeg begynner å kose meg med mat.. 

Hva skal jeg gjøre? 

Anonymkode: 8feb8...ced

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ok å forvente at partneren holder vekten de hadde da de traff deg (gitt at man gjør det samme).

Det er ikke ok å gå inn i et forhold med forventningen at du kan forandre vedkommende.

Høres ut som han anser deg som et "oppussingsobjekt" han kan forme til kvinnen han har lyst på, da han ikke fikk en slik en i utgangspunktet. Usympatisk taper-oppførsel. 

Anonymkode: 563af...a38

• Liker 36
AnonymBruker
Skrevet

Vanligvis så skriver jeg aldri dump ham/ henne, slik KG-bermen har for vane å skrive, men for første gang....:

Dump ham. 

Slike mennesker trenger ingen å ha i livet sitt, som skaper negative tanker og unødvendige bekymringer i forhold til egen kropp/ liv og som skaper dårlig selvtillit og selvbilde. Hvem trenger slike mennesker i livet? Tenk deg godt om før du investerer mer i partneren din. Er det verdt år med bekymringer og følelse av å ikke strekke til? Den du er, vil gradvis forsvinne. Det synes jeg det ikke er verdt investeringen.

Anonymkode: 4f753...613

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ok å forvente at partneren holder vekten de hadde da de traff deg (gitt at man gjør det samme).

Det er ikke ok å gå inn i et forhold med forventningen at du kan forandre vedkommende.

Høres ut som han anser deg som et "oppussingsobjekt" han kan forme til kvinnen han har lyst på, da han ikke fikk en slik en i utgangspunktet. Usympatisk taper-oppførsel. 

Anonymkode: 563af...a38

Jeg har gått ned 3 kg etter at jeg møtte han, og tror jeg er normalvektig. Usikker på det egentlig...

3 minutter siden, Surriball skrev:

Dumpe dusten og finn deg noen som setter pris på deg for den du er..?

Tror ikke jeg finner noe bedre enn han her, og jeg elsker han jo! Men vet han blir skuffa om jeg ikke blir tynn nok... 

TS

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som en trygg vei til usunt forhold til mat og kropp eller i verste fall en spiseforstyrrelse dessverre. Fotballfrua er ikke et ideal som er realistisk for dem fleste. Når du ikke kan kose deg med mat for at du er redd reaksjonen hans så er det blitt for galt..

Anonymkode: b51a8...d51

• Liker 19
Skrevet

Hvis ikke han respekterer deg for den kroppsfasongen og vekten du har nå, kommer han ikke til å respektere deg når du blir tynn. Da finner han noe annet som han vil at du skal endre på.

Det er din kropp og det hvis du trives med den, gjør du ikke noe med den.

Kvitt deg heller med den ekstravekten av en mann som du har og finn deg en som er glad i deg for den du er, ikke for den han ønsker at du er

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet (endret)
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er kanskje ikke så rart at du ikke går mer ned i vekt med han hengende over skulderen din. Dump ham, så er du kvitt 70-80 kilo. 

Anonymkode: bc076...703

Kan ikke dumpe han, han er perfekt og jeg elsker han. 

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som en trygg vei til usunt forhold til mat og kropp eller i verste fall en spiseforstyrrelse dessverre. Fotballfrua er ikke et ideal som er realistisk for dem fleste. Når du ikke kan kose deg med mat for at du er redd reaksjonen hans så er det blitt for galt..

Anonymkode: b51a8...d51

Jeg kommer nok aldri til å få SF. Er dessverre for glad i mat til det... 

5 timer siden, Honey Dew skrev:

Hvis ikke han respekterer deg for den kroppsfasongen og vekten du har nå, kommer han ikke til å respektere deg når du blir tynn. Da finner han noe annet som han vil at du skal endre på.

Det er din kropp og det hvis du trives med den, gjør du ikke noe med den.

Kvitt deg heller med den ekstravekten av en mann som du har og finn deg en som er glad i deg for den du er, ikke for den han ønsker at du er

Jeg elsker han og han er alt jeg har drømt om. Jeg vil bare ikke skuffe han! Vet ikke hva jeg gjør hvis han går ifra meg..

TS

Innlegget er ryddet for svar til slettet innhold.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
Skrevet (endret)

Lurer på hva som feiler enkelte. Jeg ønsker jo selvfølgelig at min bedre halvdel ser bra ut, og han ønsker sikkert det samme av meg, men han har iallefall vett til å ikke si det. Men med tiden så vil jo alle forandre seg. det er jo også snakk om prioriteringer, for min del er jobb, vår kommende baby og vårt forhold det jeg prioriterer. Det er bra å oppmuntre hverandre til en sunn og aktiv livsstil, men å komme med komentarer om hva han vil jeg skal veie hadde ikke funket for meg! 

Endret av Tinuwiel
  • Liker 5
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Han liker meg jo, men han er flink på å presse meg til å bli den beste versjonen av meg selv. Han på sin side er perfekt. 

Jeg elsker han og han er alt jeg har drømt om. Jeg vil bare ikke skuffe han! Vet ikke hva jeg gjør hvis han går ifra meg..

TS

Da må du få deg en ryggrad og bli mer selvsikker. En som vil endre deg til sitt eget ideal, er ingenting å ha

• Liker 22
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gått ned 3 kg etter at jeg møtte han, og tror jeg er normalvektig. Usikker på det egentlig...

Tror ikke jeg finner noe bedre enn han her, og jeg elsker han jo! Men vet han blir skuffa om jeg ikke blir tynn nok... 

TS

Men han elsker ikke deg. Ingen som elsker en annen ville dumpa deg om du ikke gikk ned mer i vekt. Ikke forventet at du skulle gå ned i vekt heller. Han burde sette pris på deg for den du er. Ikke på grunn av utsendet ditt.

• Liker 14
Skrevet

Hvor gamle er dere? Hørtes ikke gamle ut akkurat.. Barneskolen eller ungdomsskolen?

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det neste blir at du må få deg silikon ala Pamela...skal du det og?

Anonymkode: 33508...d28

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han liker meg jo, men han er flink på å presse meg til å bli den beste versjonen av meg selv. Han på sin side er perfekt. 

TS

Kjære deg. Er han virkelig så perfekt? 

Skal fortelle deg en historie, så kan du se hvor øddeleggene oppførselen hans er. 

Jeg var også sammen med den "perfekte", vi skulle gifte oss og få barn og et hvitt hus med stor hage. I hans øyne var jeg perfekt, jeg var jo både kokk, vaskedame og sexdukke, hadde jeg bare gått ned noen fler kilo hadde jeg vært perfekt. Klarte ikke å gå ned, jeg elsket jo mat, elsket å kokkelere og elsket å smake på forskjellige typer mat. 

Så fant jeg ut at, fordi jeg ikke klarte å gå ned i vekt ble jeg deprimert, jeg utviklet andre sykdommer, jeg utviklet angst og til slutt utviklet jeg en spiseforstyrrelse. Å som jeg gikk ned i vekt, nå spiste jeg jo kun vegan, og veldig lite av det. 

Spol fram to år, jeg tok han direkte i utroskap - grunnen var fordi jeg aldri ble tynn nok i hans øyne. Jeg slo hardt mot hardt og forlot han på stedet, og som jeg gikk ned i vekt. Nå var jeg blitt så syk at psykiater og lege var blandet inn. Om jeg ikke gikk opp 5 kilo innen den gang mars, ville jeg bli lagt inn og bli matet via en tube. 

Alt fordi han var perfekt og jeg var uperfekt. 

Dump han. Du er så mye bedre enn han på alle mulige måter. 

• Liker 37
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Taklampe skrev:

Hvor gamle er dere? Hørtes ikke gamle ut akkurat.. Barneskolen eller ungdomsskolen?

Jeg er 19 og han 35.

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det neste blir at du må få deg silikon ala Pamela...skal du det og?

Anonymkode: 33508...d28

Nei, han liker små pupper. 

2 minutter siden, dillyduzit skrev:

Kjære deg. Er han virkelig så perfekt? 

Skal fortelle deg en historie, så kan du se hvor øddeleggene oppførselen hans er. 

Jeg var også sammen med den "perfekte", vi skulle gifte oss og få barn og et hvitt hus med stor hage. I hans øyne var jeg perfekt, jeg var jo både kokk, vaskedame og sexdukke, hadde jeg bare gått ned noen fler kilo hadde jeg vært perfekt. Klarte ikke å gå ned, jeg elsket jo mat, elsket å kokkelere og elsket å smake på forskjellige typer mat. 

Så fant jeg ut at, fordi jeg ikke klarte å gå ned i vekt ble jeg deprimert, jeg utviklet andre sykdommer, jeg utviklet angst og til slutt utviklet jeg en spiseforstyrrelse. Å som jeg gikk ned i vekt, nå spiste jeg jo kun vegan, og veldig lite av det. 

Spol fram to år, jeg tok han direkte i utroskap - grunnen var fordi jeg aldri ble tynn nok i hans øyne. Jeg slo hardt mot hardt og forlot han på stedet, og som jeg gikk ned i vekt. Nå var jeg blitt så syk at psykiater og lege var blandet inn. Om jeg ikke gikk opp 5 kilo innen den gang mars, ville jeg bli lagt inn og bli matet via en tube. 

Alt fordi han var perfekt og jeg var uperfekt. 

Dump han. Du er så mye bedre enn han på alle mulige måter. 

Trist å høre om deg, men han her er ikke slik altså. Han er veldig snill og god, kjekk, og jeg stresser veldig med å bli tynn nok for han. Det fortjener han! 

TS

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS

TS; med forbehold om at du ikke er full eller ruset eller har en forhistorie innen psykiatrien, dersom du faktisk tenker slik du skriver over her; ta med deg tråden og oppsøk nærmeste Krisesenter ASAP!

Dere andre; vis respekt!

• Liker 13
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 19 og han 35.

Nei, han liker små pupper. 

Trist å høre om deg, men han her er ikke slik altså. Han er veldig snill og god, kjekk, og jeg stresser veldig med å bli tynn nok for han. Det fortjener han! 

TS

Men .. leste du ikke akkurat det jeg skrev? Han var jo akkurat som kjæresten din. Stresser du med å bli tynn ender du opp syk fortere enn kaken er ferdig i ovnen. 

Og kanskje litt heftig aldersforskjell. Tenk hvordan han vil være om noen år når du ikke lenger har den forbrenningen som du har nå og du virkelig sliter med å gå ned i vekt. Tør nesten ikke å tenke på det en gang. 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, a l'orange skrev:

TS; med forbehold om at du ikke er full eller ruset eller har en forhistorie innen psykiatrien, dersom du faktisk tenker slik du skriver over her; ta med deg tråden og oppsøk nærmeste Krisesenter ASAP!

Dere andre; vis respekt!

Jeg er ikke syk eller gal. 

1 minutt siden, dillyduzit skrev:

Men .. leste du ikke akkurat det jeg skrev? Han var jo akkurat som kjæresten din. Stresser du med å bli tynn ender du opp syk fortere enn kaken er ferdig i ovnen. 

Og kanskje litt heftig aldersforskjell. Tenk hvordan han vil være om noen år når du ikke lenger har den forbrenningen som du har nå og du virkelig sliter med å gå ned i vekt. Tør nesten ikke å tenke på det en gang. 

Nei, han er ikke som din eks. Han vil meg bare godt. Han liker å vise meg frem til kompisene og de liker også tynne jenter. 

Og ja, jeg blir stressa med tanke på forbrenningspotensialet mitt.. Derfor jeg må bli tynn nok nå! 

TS

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS

Hvis du ikke er et nett-troll (jeg holder det som et alternativ her faktisk), men er virkelig og det du skriver er sant:

Velkommen tl en verden hvor du aldri vil bli god nok eller pen nok eller fin nok som den du selv er.

Velkommen til en verden hvor du alltid vil bli fortalt hva som er feil med deg. Hvor du alltid vil bli dukket fordi du ikke er god nok.

Til slutt blir du psykisk syk.

Ditt valg.

• Liker 22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...